سرپرست استانداري قم:
سرپرست استانداري قم با تاكيد بر ضرورت تصميم گيري سريعتر براي پروژه مونويل قم در كارگروه تخصصي گفت:‌ همه مديران استان بايستي نسبت به خروجي اين كارگروه پايبند و پاسخگو باشند.
کد خبر: ۶۸۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰ 04 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در جلسه بررسی مشکلات پروژه مونوریل قم، طی سخنانی با اشاره به اهمیت در نظر گرفته توجیهات اقتصادی در اجرای طرح‌های عمرانی اظهار کرد: ‌در کنار توجه به مسائل اقتصادی، باید توجیه اجتماعی نیز در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه توقف یا ادامه پروژه مونوریل بایستی بر اساس نظرات کارشناسی تصمیم گیری شود افزود: این مسئله در کارگروهی متشکل از معتمدین نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری و نمایندگان شورای اسلامی شهر قم ظرف مدت کوتاهی مشخص شود.

سرپرست استانداری قم با بیان اینکه همه ما در برابر مصوبات قانونی مسئول هستیم و باید در اجرای آنها هماهنگ باشیم افزود: مصوبه نهایی این کارگروه باید معیار عمل مسئولان در این پروژه شهری باشد.

در این جلسه که با حضور آقایان امیرآبادی و حجت الاسلام ذوالنوری، جعفری مشاور و مسئول دفتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و اعضای شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، نظرات حضار در ارتباط با پروژه مونوریل مورد بحث قرار گرفت.

این گزارش حاکی است شورای اسلامی شهر قم به تازگی اعلام کرده است که شهرداری دیگر حق هزینه کردن در این پروژه را ندارد و دولت باید اعتبارات مورد نیاز را تامین کند.

در حالی که منوریل بر اساس نظرات کارشناسان در مسیر 4.5 کیلومتری توجیه اقتصادی ندارد که برای این پروژه نزدیک به 220 میلیارد تومان هزینه شده است و اتمام آن نیازمند اعتبارات بسیار هنگفت بوده که بازگشت پذیری لازم را نیز ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار