کد خبر: ۶۸۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 02 December 2018

تابناک / اجرای نمایش میرزاکوچک خان از غروب روز گذشته در پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت آغاز شده و تا شانزدهم همین ماه ادامه دارد.

 

 

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری تئاتر خیابانی میرزاکوچک خان مصادف با سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و در بیستمین هفته از پروژه تئاتر خیابانی دائم در پیاده راه فرهنگی رشت آغاز شده است.
علیرضا حسنی اظهار داشت : تئاتر خیابانی (میرزا کوچک خان) کاری از گروه هنری 11 آذر به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به طراحی و کارگردانی سجاد عزیزپور و نویسندگی پرستو آزاد به اجرا آمده است.
وی افزود: علاقمندان برای تماشای این نمایش می توانند تا شانزدهم آذر ماه از ساعت 45: 18در محل اجرای نمایش حضور یابند.
میرزا یونس فرزند میرزا بزرگ که بعدها مشهور به میرزاکوچک خان جنگلی شد، با راه اندازی جنبش جنگل و رهبری آن، یکی از مردمی ترین نهضت های محلی ایران را بر پا کرد که خواستار قطع دست بیگانگان از کشور و استقلال و سربلندی ایران بود. 
میرزا کوچک جنگلی پس از چندین سال مبارزه و جنگ و گریز علیه اشغالگری بیگانگان و حکام مستبد داخلی ، با تعداد اندکی از یاران خود برای جمع آوری قوا به طرف خلخال حرکت کرد که در کوه های تالش در برف و بوران اسیر و به شهادت رسید. 
با شهادت میرزا کوچک خان در یازدهم آذرماه سال 1300 هجری خورشیدی نهضت جنگل به نقطه پایان خود رسید. 
امروز یکشنبه 11 آذر سالروز شهادت میرزاکوچک خان است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار