کد خبر: ۶۸۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 02 December 2018

تابناک / اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج و اختتامیه نخستین رویداد تولیدات دیجیتالی بسیج عصر و شامگاه شنبه برگزار شد که حضور چهره هایی همچون دبیر شورای عالی فضای مجازی، مهندس عزت الله ضرغامی، سردار غیب پرور خانواده شهید حدادیان و شهید طاها اقدامی و اجرای زنده استاد علیرضا افتخاری از حواشی آن بود.

 

به گزارش صاحب نیوز؛ شب گذشته در آخرین روز از نخستین رویداد تولیدات دیجیتالی بسیج، اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال و اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج در ساختمان لانه جاسوسی در پایتخت برگزار شد.

در ابتدای این همایش که با حضور جوانان نشاط خاصی به دست آورده بود، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به ایراد سخنرانی پرداخت و از ترسیم ساختار شبکه فضای مجازی بسیج سخن گفت. مسلم معین به طور رسمی حضور لشکر سایبری بسیج در فضای مجازی را اعلام کرد و گفت طی رقابت 48 ساعت گذشته بیش از 300 نفر در قالب 100 تیم تخصصی در سه عرصه تولید اپلیکیشن، تولید انیمیشن و تولید بازی تلفن همراه با موضوعی از پیش تعیین نشده و به فرمان فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با هم به رقابت پرداختند که نتیجه‌ای بالاتر از نرم رقابت‌های این چنینی به دست آمد و بیش از 95 درصد تیم‌های شرکت کننده در این رقابت به تولید رسیدند.

سپس ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی بسیج، پشت تریبون قرار گرفت تا ضمن تشریح ابعاد مختلف فضای مجازی در جهان و کشور، فعالان فضای مجازی بسیج را از خطر پیش روی این فضا آگاه ساخته و از تلاش برای در دست گرفتن اقتصاد کشور توسط پلتفرم‌های خارجی سخن بگوید.

حسن رحیم پور ازغدی دیگر سخنران این مراسم بود که به عوض شدن جایگاه مظلوم و ظالم این بار در فضای مجازی پرده برداشت و با بیان این که در 100 سال اخیر هیچ گاه جریان آزاد رسانه‌ای در جهان وجود نداشته است اعلام کرد اتفاقا جمهوری اسلامی امروز مدعی جریان آزاد رسانه‌ای است و نسبت به سانسور شدید اخبار در غرب و انتشار هدایت شده اخبار معترض است.

عضو حقیقی شورای انقلاب فرهنگی کشور هر گونه صفحه و کانال رسمی متعلق به خود در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را تکذیب کرد و با انتقاد نسبت به امنتدار نبودن رسانه‌ها تصریح کرد: 90 درصد از آن چیزی که رسانه‌ها از قول من منتشر می‌کنند صحبت بنده نیست و 30 درصد از این مطالب کاملا خلاف صحبت‌های من است.

وی از حضور رسمی ارتش آمریکا در فضای مجازی پرده برداشت و تکنیک مورد نیاز فعالیت نیروهای انقلابی در جنگ نرم فضای سایبری را فعالیت پارتیزانی دانست.

اذان مغرب فرصتی شد تا فعالان فضای مجازی بسیج بعد از حضوری سه ساعته، نفسی تازه کنند و ساعتی بعد برای بخش دوم مراسم در سالن همایش حضور پیدا کنند.

این بار اما آغازگر مراسم فرمانده سازمان بسیج مستضعفین بود که با صمیمیتی خاص به دیدار افسران جوان جنگ نرم آمده بود.

سردار غلام حسین غیب پرور از تعدد نیروهای انقلابی فعال در فضای مجازی سخن گفت و بر لزوم همگرایی این نیروها سخن گفت.

در ادامه این همایش از برترین‌های فضای مجازی در طول یک سال گذشته با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.

در بخش تولیدات تصویری استدیو رضوان، ایستگاه متنای استان قزوین و انیمیشن‌های درنگ درنگ خراسان شمالی و پوستر متحرک اعتماد به دشمن از متنای استان اردبیل حائز رتبه‌های برتر شدند.

جایزه اول تا سوم بازی‌های ویدیویی هم به ترتیب به بازی‌های تک تیرانداز عملیات انتقام، تکاور و آتش‌بار اهدا شد.

عصر هامون، آناج و مررصادنیوز هم به عنوان برترین پایگاه‌های خبری در طول یک سال گذشته انتخاب شدند.

در بخش شبکه مردمی سایبری بسیج استان‌های سیستان و بلوچستان آذربایجان شرقی و گیلان به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شده و قرارگاه فضای مجازی سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی به عنوان برترین قرارگاه‌های فضای مجازی بسیج معرفی شدند.

هیئت داوران این جشنواره در بخش سامانه و سرویس سامانه رسنو و توییچ را برگزیدند و برای عنوان ابتکارات و خلاقیت به دستبند دیجیتال سلامت به عنوان رتبه اول و اپلیکیشن نازدونک به عنوان رتبه دوم جایزه دادند.

در میان نرم افزارهای معرفی شده به اولین رویداد فعالان فضای مجازی کشور نرم افزار رصد و ثبت وقایع و سفیر عشق به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.

همچنین در این جشنواره در بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها، سازمان بسیج دانشجویی، در بین شخصیت‌ها سیدعزت اله ضرغامی و در بین عموم فعالان فضای مجازی علی قلهکی به عنوان برترین فعالان فضای مجازی معرفی شدند.

اما در نتیجه 48 ساعت تلاش 100 نیم تخصصی هیئت داوران در هر بخش این مسابقه نفرات برتر را مشخص کرد و در بخش نرم افزار بسیج استان‌های خوزستان، قزوین و مازندران، در بخش بازی‌های تلفن همراه استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و اصفهان و در بخش انیمیشن استان‌های کرمان، گلستان و بوشهر را به عنوان رتبه‌های برتر این رقابت سخت معرفی کرد.

بنا بر اعلام برگزار کنندگان این رویداد سایبری، از این پس این همایش هر ساله برگزار و برترین‌های فضای مجازی هر بخش معرفی در یک سال گذشته معرفی خواهند شد.

ترسیم زنده تصایر شهید محمدحسین حدادیان، از شهدای فتنه دراویش، و شهید طاها اقدامی، شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز و تجلیل از خانواده این دو شهید، اجرای آواز زنده توسط علیرضا افتخاری، خواننده موسیقی فاخر سنتی کشور، شعرخوانی حماسی و مذهبی توسط صابر خراسانی، شاعر آئینی، اجرای نمایش حماسی و مذهبی و اجرای سرود توسط گروه موسیقی رویش از جمله برنامه‌های دیگر این همایش بود.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه دستاوردهای تولیدات دیجیتال مرکز تولید و نشر انقلاب اسلامی، متنا به نمایش گذاشته شد تا شرکت کنندگان در کنار حضور در این گردهمایی از آخرین تولیدات نیروهای انقلابی در عرصه صفر و یک دیجیتال نیز آگاه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار