کد خبر: ۶۸۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 02 December 2018

تابناک / مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان ‌گفت:‌ نهضت جنگل و قیام میرزا کوچک جنگی و یارانش از افتخارات گیلانیان در عرصه دفاع و پاسداری از کیان دین اسلام است.

 
"قیام میرزا کوچک" از افتخارات مردم گیلان در عرصه پاسداری از دین است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری صبح امروز در یادواره شهید میرزاکوچک جنگلی و 152 شهید طلبه و روحانی گیلان اظهار داشت: گیلانیان همواره برای پاسداری از دین در خط مقدم جبهه حضور داشتند و قیام میرزا کوچک جنگلی مبین این حقیقت ارزشمند است.

‌مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نهضت جنگل برجستگی‌ها و ویژگی‌های بسیار بی‌بدیلی داشت عنوان کرد: میرزا کوچک جنگلی به همراه یاران با وفای خود در برابر تجاوزکاری‌های روس و انگلیس ایستادند و به حکومت مستند داخلی نیز قدرت ملت ایران را تفهیم کردند.

تسخیری از جمع‌آوری آثار 152 شهید طلبه و روحانی استان گیلان خبر داد و در این مورد ابراز داشت: تاکنون آثار و مستندات این تعداد از شهدای والامقام طلبه و روحانی گیلان جمع‌آوری و طبقه‌بندی شده است و روند تکمیل بانک جامع اطلاعاتی شهدای روحانی و طلبه استان همچنان ادامه دارد.

وی حضور روحانیون و طلبه‌ها در تمام عرصه‌های مبارزاتی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: علاوه بر میدان‌های مبارزاتی با رژیم طاغوتی و یا در جبهه‌های دوران دفاع مقدس روحانیون گیلانی در عرصه دفاع از حرم اهل بیت(ع)‌ نیز حضوری فعال داشته‌اند.

تسخیری از حضور 13 روحانی و طلبه گیلانی در عرصه جنگ علیه تکفیری‌های داعشی خبر داد و خاطرنشان کرد: در عرصه دفاع مقدس نیز با بررسی‌های دقیق و تحقیقات انجام شده تعداد 205 روحانی و طلبه گیلانی که در عرصه دفاع مقدس حضور داشتند مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی از وجود 59 جانباز و 2 آزاده سرافراز روحانی و طلبه گیلان در دفاع مقدس سخن گفت و اظهار داشت: درجه جانبازی بسیاری از این ایثارگران طلبه و روحانی استان گیلان از 5 درصد تا 75 درصد است همچنین بسیاری از آنان نیز در زندان‌های رژیم بعثی عراق برای سال‌های متمادی در اسارت بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار