امام جمعه زیراب گفت: به دلیل رها‌شدگی بازار و عدم نظارت قاطعانه بر قیمت‌ها، برخی از افراد سود‌جو در صنف‌های مختلف قیمت‌ها بالا می‌برند و تنها محرومین و افراد کم‌درآمد زیان اصلی را متقبل می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 30 November 2018

حجت‌الاسلام محمد‌زمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب درباره فیلم‌ها و سریال‌ها اشاره و اظهار کرد: جنگ نرم دشمنان قابل انکار نیست و کسانی هم که آن را انکار می‌کنند هم بخشی از آن جنگ نرم است و دفاع از عظمت ایران، توجه به دفاع مقدس و شهدا، سبک زندگی اسلامی و ایستادگی در برابر مفسدان عالم مورد توجه هنرمندان باشد.

وی خاطر نشان کرد: انسان کوردل، ماورا دنیا را نمی‌بیند و نهایت دیدن دنیا در او محدود است ولی انسان بینا و با بصرت خود آینده را می‌بیند که سرای حقیقی، جاودان و ورای دنیا است.

امام جمعه زیراب با اشاره به نابسامانی ارزی و افزایش قیمت‌ها تصریح کرد: سوال مردم آن است که نرخ دلار بهانه گرانی بسیاری از کالاها و خدمات است ولی با کاهش قیمت دلار شاهد کاهش قیمت آن کالا‌ها و خدمات نبودیم.

رضایی در پایان ضمن انتقاد از عدم نظارت قاطعانه در بازار گفت: به دلیل رها‌شدگی بازار و عدم نظارت قاطعانه بر قیمت‌ها، برخی از افراد سود‌جو در صنف‌های مختلف قیمت‌ها بالا می‌برند و تنها محرومین و افراد کم‌درآمد زیان اصلی را متقبل می‌شوند.

شهید مدرس الگویى براى فعالان عرصه سیاست

امام جمعه سوادکوه‌شمالی نیز شهید مدرس را بهترین الگو براى فعالان عرصه سیاست دانست.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی با اشاره به آثار شوم لقمه حرام اشاره و اظهار کرد: دلی که از لقمه حرام تغذیه می‌شود، قابلیت دریافت انوار عالم قدس را ندارد و توجه و بیداری را از انسان سلب می‌کند.

وی افزود: غذای حرام، و لقمه حرام او را در غفلت فرو می‌برد و وقتی چنین شد، حالِ عبادت ندارد، از نماز لذت نمی‌برد و بدتر از آن، از گناه لذت می‌برد.

امام جمعه سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه در دوران بسیار حساسی قرار داریم، گفت: همه ما با امکانات و به صورت همه‌جانبه در راستای حفظ اسلام، انقلاب و دستاوردهای آن از یک سو و مبارزه با دشمنان و ازبین بردن نقشه‌ها و طرح‌های شوم آنان تلاش کنیم و وظیفه‌شناسی و عمل به وظیفه تا حصول نتیجه، به عنوان دو اصل اساسی در همه برنامه‌های ما مدنظر قرار گیرد.

ابراهیمی به ویژگی‌های شیخ مفید از نظر رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: ویژگی‌های شیخ مفید (ره) از نگاه رهبر معظم انقلاب‌ که امروز به آن نیاز داریم آن است که شیخ مفید (ره) زمان‌شناس و مبارزى نستوه در مقابل جریانات انحرافى‌ بود و این نابغه‌ بزرگوار، با احساس نیاز زمان و با تکیه برقدرت علمى خود، وارد میادین دشوار شد و کار بى‌سابقه و بسیار مهم و حساسى را آغاز کرد و به خوبی از عهده‌ى این کار بزرگ برآمد و در این عرصه نیز مبدأ یک تاریخ پرتحول و سرسلسله‌ى یک جریان زاینده و عمیق محسوب می‌شود و به اعتقاد شیخ مفید (ره)، مطلوب‌ترین نظام سیاسى در عصر غیبت، نظام مبتنى بر ریاست حاکمان فقیه و عادل و مأذون از سوى امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) است و شیخ مفید ولایت فقیه را در ردیف ولایت سلطان عادل (امام معصوم علیه السلام) دانسته و در دایره مفهوم عام «سلطان اسلام» قرار داده است.

وی سپس به ویژگى‌هاى شهر قم و آثار و برکات حضرت معصومه (س) اشاره و اظهار کرد: از مهم‌ترین ویژگى‌هاى شهر قم و آثار و برکات حضرت معصومه (س)، شکل‌گیرى پایگاه رهبرى عالمانه و دینى انقلاب شکوهمند اسلامى از این شهر مقدس است.

امام جمعه سوادکوه‌شمالی افزود: چنان‌که مى‌توان قم را اولین سنگر مقاومت و قیام علیه طاغوت و شکل‌گیرى نهضت به رهبرى مرجعیت شیعى یعنی حضرت امام خمینى(ره) نامید که در بستر علم و فقاهتِ این شهر پرورش یافت و در عالَم اسلام ظهور کرد و با استفاده از ظرفیت علمى و حمایت دینى اهالى این شهر بود که آن رهبر مجاهد، فریاد مبارزه برآورد و مردم غیور و مبارز این شهر نیز این دعوت حق‌طلبانه را لبیک گفتند و در تمامى روزهاى مبارزه علیه رژیم طاغوت و در حوادث مختلف، تأثیرگذار بودند و این جایگاهى است که در گفتار ائمه اطهار(علیهم السلام) نیز بدان اشاره شد و روایت معروف حضرت کاظم (علیه السلام) در این مورد، قابل انطباق با انقلاب اسلامى ایران است و اگر انقلاب با عظمت اسلامى که از شهر قم ریشه گرفت و موج آن تمام نقاط عالَم را تحت تأثیر قرار داد، مصداق منحصر به فرد این گفتار زیبا نباشد، حتماً یکى از مصادیق آن خواهد بود چراکه ویژگى‌هاى مورد ستایش امام هفتم (علیه السلام) دقیقاً در مورد رهبر و مردم ایران صادق است.

ابراهیمی در پایان به‌ سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدرس (۱۰ آذر سال ‌۱۳۱۶ ) به دست عُمّال رضاخانى که «روز مجلس» نامگذاری شد، اشاره و تصریح کرد: سال‌هاى مبارزه علیه نظام استبدادى و وابسته به نظام سلطه و استکبار، بدون نام مبارزى به نام آیت‌الله شهید مدرس (ره)، خالى از معنا و محتوا است و شخصیتى مبارز که با درس‌آموزى از مکتب مبارزه و ایثار و شهادتِ تشیّع حسینى، مردانه در مقابل ظلم و جور حُکّام مستبد و سرسپرده ایستاد و از حق ملت خود دفاع کرد و سرانجام در این‌راه به شهادت رسید و الگویى براى تمامى مبارزان تاریخ به‌خصوص تمامى کسانى شد که در عرصه سیاست و به نمایندگى از مردم ایران در مجلس جمهورى اسلامى به دفاع از دین و آیین و اصول نظام مقدس جمهورى اسلامى مى‌پردازند.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار