ماجراهای امروز شهردار اسبق لنگرود؛
تابناک / انتشار جدولی بلندبالا از به کارگیری برخی از نزدیکان اعضای شورای شهر انزلی در فضای مجازی، بار دیگر قصه تکراری و کهنه سفارش پذیری در شهرداری ها را بر سر زبان انداخت. این بار اما هدف، شهرداری انزلی بود و در لیست منتشر شده، از فرزندان عضو شورا تا برادر و خواهرزاده و حتی بستگان اسپانسر تبلیغاتی یکی از اعضای فعلی شورا به چشم می خورند.
کد خبر: ۶۸۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 30 November 2018

تابناک / انتشار جدولی بلندبالا از به کارگیری برخی از نزدیکان اعضای شورای شهر انزلی در فضای مجازی، بار دیگر قصه تکراری و کهنه سفارش پذیری در شهرداری ها را بر سر زبان انداخت. این بار اما هدف، شهرداری انزلی بود و در لیست منتشر شده، از فرزندان عضو شورا تا برادر و خواهرزاده و حتی بستگان اسپانسر تبلیغاتی یکی از اعضای فعلی شورا به چشم می خورند.

 

آیا شهردار انزلی، تنها سینمای شهر لنگرود را خرید!؟ / اظهارات رییس شورای شهر انزلی و سکوت پورقربان درباره جذب بستگان شورا! / احمدی فر: اینجا همه با هم فامیل هستیم!

 

صحت این لیست اما با تکذیب شدید اعضای شورای شهر انزلی مواجه شد. احمدی فر در پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی انزلی در واکنش به انتشار این لیست می گوید: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد تهمت‌ها و تخریب‌هایی در فضای مجازی بودیم و لیستی منتشر و در آن اعلام شد که اعضای شورای شهر بستگان درجه یک یا فرزندان خود را جذب شهرداری کرده‌اند که اساس این لیست کاملا کذب است. اگر دوستانی که این لیست را پخش می‌کردند کمی انصاف داشتند و تحقیق می‌کردند متوجه می‌شدند که به طور مثال دختر آقای حیدری هرگز وارد شورا و شهرداری نشده‌اند و یا دختر آقای زنجانخواه تنها به عنوان یک نخبه شهری در کمیسیون زیباسازی شهری و بدون هیچ چشم داشت مالی به ما در زیباسازی فضاهای شهری کمک کردند.

اگرچه احمدی فر به کارگیری فرزند حیدری را در شورا و شهرداری تکذیب می کند اما مدعی است دختر زنجانخواه به عنوان نخبه شهری در کمیسیون زیباسازی در حال کمک رسانی به شورا بوده است!

این اظهارات احمدی فر (فارغ از اینکه دقیقا چه کسی یا چه سازمانی دختر زنجانخواه را مستحق نخبگی آن هم از نوع شهری آن دانسته) نوعی اعتراف به صحت حداقل برخی از موارد انتشار یافته در فضای مجازی است و این سوال را به ذهن متبادر می کند که آیا همکاری با مجموعه شورای شهر انزلی امتیازی است که نصیب تمام نخبگان واقعی خواهد شد یا شرط عضویت یکی از بستگان درجه 1 در شورا به قوت خود باقی است؟

نکته دیگری که گویا رییس شورای شهر انزلی به آن اشاره نمی کند اینست که بسیاری حاضرند بدون چشمداشت مالی به کار در مجموعه شهرداری بپردازند چرا که با جمع آوری اسنادی مبنی بر حضور و ارائه آن به اداره کار می توانند رای بازگشت به کار گرفته و از این طریق به استخدام مجموعه شهرداری انزلی در بیایند. موردی که مشابه آن به وفور در شهرداری رشت دیده شده است.

با این حال، احمدی فر در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین، حداقل یک مورد دیگر از لیست منتشر شده را صراحتاً تکذیب می کند و با بیان اینکه به کارگیری خواهرزاده همسرش در شهرداری انزلی صحت ندارد، می گوید: بسیاری از نیروهای شهرداری انزلی شرکتی هستند و از آنجایی که انزلی شهر کوچکی است، همه با هم فامیل هستیم و بسیاری از این نیروها خود به خود بستگان اعضای شورا محسوب می شوند!

وی می افزاید: اینجا 800 نیروی شرکتی دارد که از این 800 نفر، شاید حدود 100 نفر پیش از اینکه بنده به عضویت شورای شهر انزلی دربیایم مشغول به کار در شهرداری بودند و بسیاری از آن ها هم از بستگان ما بودند. حالا ما چکار باید بکنیم؟ آیا همه باید اخراج شوند؟ جو شهر را بیخود و بی علت شلوغ کرده اند.

رییس شورای شهر انزلی ادامه می دهد: تمام نیروهای شرکتی که در شهرداری مشغول به کار هستند، هیچ پست و هیچ ابلاغی نگرفتند. یا در قسمت فضای سبز مشغول به کار هستند و یا در قسمت خدمات شهری و اگر هم در قسمت ستادی باشند، هیچ حکمی ندارند و فقط در کنار یک کارشناس نشسته و به کارشناس کمک میکنند و از خودشان هیچ اختیاری ندارند!

این اظهارات احمدی فرد در حالی بیان می شود که وی پیش تر در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین ضمن تایید به کارگیری خواهرزاده اش بدون مدرک دیپلم در شهرداری انزلی، گفته بود: ایشان جویای کار بوده و شرکت وی را جذب کرده است، نه شهرداری! اگر فردی کاری انجام می‌دهد حتماً باید دیپلم داشته باشد؟ آیا تمام نیروهای شرکتی دیپلم دارند؟ خواهرزاده بنده بر اساس رابطه‌ای که با مسئول پسماند وقت داشتند و هر دو ورزشکار بودند، مسئول وقت پسماند توانایی‌های ایشان را دیده بود به مدیرعامل شرکت پیشنهاد داد در راستای تفکیک زباله از مبدأ به‌عنوان کارورز مشغول شدند. فکر نمی‌کنم این موضوع نیاز به دیپلم داشته باشد.

 

آیا شهردار انزلی، تنها سینمای لنگرود را خرید!؟

 

چندسالی از فوت صابر رهبر صاحب سینما آزادی لنگرود می گذرد. مردی که در اوایل دهه پنجاه زمینی خرید و شروع به ساخت سینما نیاگارا کرد که در زمان خودش یکی از مدرن ترین سینماهای کشور بود. 

سینمایی که بعدها سینما آزادی لقب گرفت. با فوت رهبر، اما فرزندان او تمایلی به ادامه کسب و کار پدر که البته دیگر آن رونق سال های دور را نداشت، نداشتند و گویا به دنبال واگذاری تنها سینمای لنگرود بودند.

 

اما مالک جدید این سینما کیست؟ 

 

شنیده های تایید نشده حکایت از آن دارد که مالکیت این مرکز فرهنگی به حسن پورقربان، شهردار فعلی انزلی رسیده است.

پورقربان که در کارنامه خود سابقه تصدی بر شهرداری لنگرود را هم دارد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار