کد خبر: ۶۸۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 28 November 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، شاید بازی‌های شب دوم هفته پنجم گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا گره کور، عجیب‌ترین و پیچیده‌ترین گروه فصل جاری این رقابت‌ها را باز کند؛ جایی که در حساس‌ترین بازی در ورزشگاه پارک دوپرنس پاریس، پاری‌سن‌ژرمن ملقب به میلیونرهای پاریس در نقش مقتدرترین تیم ۵ لیگ معتبر اروپا میزبان لیورپول، یکی از تنها ۲ تیم بی‌شکست فصل جاری لیگ برتر انگلیس است. نبرد ۲ تیم در بازی رفت شکلی دراماتیک داشت. ابتدا لیورپول با ۲ گل پیش افتاد و در ادامه میهمان بازی را به تساوی کشاند اما در ثانیه‌های پایانی، فرمینو چند روز پس از فرو رفتن انگشت بازیکن لیگ برتری در چشمش با یک چشم سالم دروازه پاریسی‌ها را باز کرد و ۳ امتیاز حیاتی برای کلوپ به ارمغان آورد. حالا پاریسی‌ها اگر قصد جبران شکست و زنده نگه داشتن امید به صعود را دارند باید مقابل این لیورپول که بهترین شروع و طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری‌اش در تاریخ لیگ برتر انگلیس را رقم زده، ۲ چشم کاملا باز داشته باشد.

پیچیدگی خاص 

ناپولی و لیورپول با ۶ امتیاز، بخت اول صعود از پیچیده‌ترین گروه فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا هستند و پاری‌سن‌ژرمن با ۵ و ستاره سرخ با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی شانس صعود دارند. لیورپول در صورت برتری و پیروزی نشدن ستاره سرخ در بازی دیگر گروه مقابل ناپولی، جشن صعود خواهد گرفت. از طرفی باخت پاری‌سن‌ژرمن و پیروزی ناپولی به معنای حذف تیم فرانسوی است اما هر نتیجه دیگری، سرنوشت در گروه را به روز آخر می‌کشاند.

غایبان بازی 

بزرگترین تردید پاری‌سن‌ژرمن، رسیدن امباپه و نیمار، ۲ ستاره مصدوم تیم به بازی است. آنها پس از مصدومیت تقریبا همزمان در یک شب رقابت‌های ملی، بازی ابتدای هفته در لیگ مقابل تولوز را از دست دادند و معلوم نیست به این بازی برسند. در سوی مقابل ممکن است گومز تنها غایب لیورپول باشد.

رویارویی‌های قبلی 

تا پیش از بازی رفت، این ۲ تیم تنها ۲ بار در قالب یک بازی رفت و برگشت در فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۶ جام در جام اروپا به مصاف هم رفته بودند که هر ۲ رقابت به ترتیب ۳ بر صفر و ۲ بر صفر به سود لیورپول به پایان رسید. به عبارت بهتر هر ۳ رویارویی قبلی ۲ تیم برنده‌ای به نام لیورپول داشت! 

نکات کلیدی 

*لیورپول در رویارویی‌های قبلی مقابل پاری‌سن‌ژرمن میانگین ۳٫۸ گل در هر بازی را به ثبت رسانده است.

* قرمزهای آنفیلد در ۲۶ بازی با تیم‌های فرانسوی در میادین اروپایی ۱۵ برد، ۲ تساوی و ۹ باخت به دست آورده‌اند.

* لیورپول در ۱۰ رویارویی با تیم‌های فرانسوی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، ۶ پیروزی، یک تساوی و ۳ باخت دشت کرده است.

ترکیب احتمالی

پاری‌سن‌ژرمن: بوفون، مارکینیوش، کیمپمبه، سیلوا، مونیه، وراتی، دی‌ماریا، برنات، امباپه، کاوانی و نیمار

 لیورپول: آلیسون، آرنولد، رابرتسون، فن‌دایک، لاورن، هندرسون، فینالدوم، میلنر، مانه، صلاح و فرمینو

 اینتر در یک قدمی صعود

در بازی  مهم و تعیین کننده گروه دوم، اینتر در صورت کسب تنها یک تساوی در زمین تاتنهام پرونده گروه را می‌بندد و همراه بارسلونا که با آیندهون بازی دارد به دور بعد می‌رسد. نراتزوری بعد از شکست غافلگیر کننده مقابل آتالانتا این هفته موفق شد با پیروزی روحیه‌بخش مقابل فروزینونه با روحیه‌ای مناسب به لندن سفر کند.

تقابل با تاتنهامی که در بازی رفت پیروزی را در دقایق پایانی با تساوی عوض کرد برای شاگردان اسپالتی یک آزمون شخصیت تیمی محسوب می‌شود، جایی که باید بتوانند با متوقف کردن شاگردان پوچتینو جشن صعود بگیرند و اندکی از اعتبار از دست رفته خود را بازگردانند.

ترکیب احتمالی

تاتنهام: یوریس، دیویس، فرتونگن، آردل‌ویلد، آئوریه، دایر، سیسوکو، اریکسن، آلی، لاملا و کین

اینتر: هاندانوویچ، دی‌آمبروزیو، دی‌فرای، اشکرینیار، آساموا، بروزوویچ، وسینو، پولیتانو، ناینگولان، پریشیچ و ایکاردی

رضایی و بروژ در اندیشه انجام کار بزرگ

 در دیگر بازی‌های مهم از گروه اول، کلوب بروژ با کاوه رضایی، ملی‌پوش کشورمان به خانه دورتموند و دیوار زرد معروف هوادارانش می‌رود تا با انجام کاری  که این فصل تیمی موفق به انجامش نشده در «سیگنال ایدوناپارک» پیروز شده و به صعود امیدوار بماند. در این صورت، حداقل سوم شدن بروژ و حضورش در لیگ اروپا قطعی می‌شود اما هر نتیجه‌ای غیر از برد  تیم بلژیکی، بوروسیا و اتلتیکو را به دور بعد می‌رساند و جایگاه سومی بروژ را توسط موناکوی تازه از بحران خارج شده به رهبری تیری آنری به خطر می‌اندازد.

برنامه بازی‌های شب دوم هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 

چهارشنبه ۷ آذر ساعت ۲۳:۳۰

گروه A
اتلتیکو مادرید – موناکو، ساعت ۲۱:۲۵
دورتموند – کلوب بروژ

گروه B
تاتنهام – اینتر
پی‌اس‌وی‌ آیندهوون – بارسلونا

گروه C
ناپولی – ستاره سرخ
پاری‌سن‌ژرمن – لیورپول

گروه D
لوکوموتیو مسکو – گالاتاسرای، ساعت ۲۱:۲۵
پورتو – شالکه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار