کد خبر: ۶۸۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 28 November 2018

تابناک / مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: سند نشاط اجتماعی استان همزمان با هفته وحدت تهیه و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب رونمایی می‌شود.

 

 

مونا ابروفراخ، در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی در استانداری گیلان با بیان اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان با  با تاکیدات استاندار با محوریت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است گفت: سند نشاط اجتماعی همزمان با هفته وحدت تهیه و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب رونمایی می‌شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: بر مبنای این سند، در همه شهرستان‌ها برنامه‌های میان مدتی اجرا تا نشاط را در جامعه ارتقا دهد.

 

وی با بیان اینکه فقدان نشاط اجتماعی موجب عدم رضایتمندی در جامعه می‌شود تصریح کرد: برای ایجاد رضایتمندی باید برنامه‌ها با ایجاد شور و نشاط برای همه اقشار جامعه همراه باشد و تحقق این مهم نیازمند همت همه دستگاه‌های متولی است.

 

ابروفراخ هفته وحدت را بهتربن فرصت برای ایجاد نشاط در جامعه دانست و بیان کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با دهه فاطمیه مقارن شده است و باید با حفظ شأنیت ایام فاطمیه برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شود.

 

وی ادامه داد: باید بستر به گونه‌ایی فراهم شود تا این نشاط با حداقل امکانات و هزینه‌ها بویژه برای اقشار آسیب پذیر اجرا تا کاهش آسیب اجتماعی را به همراه داشته باشد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان همایش چله مهربانی را یکی از برنامه‌ها در راستای ایجاد نشاط اجتماعی عنوان کرد و افزود: این همایش سال گذشته در رشت برگزار و با استقبال خوبی همراه بود و امسال نیز همزمان با شب یلدا در دو شهرستان لاهیجان و انزلی برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر رویکرد خانواده محوری در اجرای برنامه‌های نشاط اجتماعی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌ها باید منجر به ایجاد نشاط در خانواده شود چرا که حفظ بستر خانواده مهمترین اصل در نشاط جامعه انسانی است.

 

ابروفراخ همچنین بر توسعه ورزش همگانی در شهرستان‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: ورزش‌های همگانی باید در پارک‌های شهر اجرا تا علاوه بر ایجاد سلامت اجتماعی افراد جامعه به اعتماد عمومی جامعه منجر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار