کد خبر: ۶۸۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 28 November 2018

 

وبسایت نود: تساوی پرسپولیس و تراکتورسازی میانگین امتیازات پرسپولیس را به کمتر از ۲ امتیاز در هر مسابقه رساند. اتفاقی که برای پرسپولیس برانکو، کم سابقه است و آن‌ها عادت داشتند همیشه میانگین امتیازات فوق العاده‌ای در لیگ برتر ثبت کنند. با این حال، مقایسه این پرسپولیس با پرسپولیس لیگ شانزدهم، نشان می‌دهد آن‌ها با همین مشکلات و محرومیت توانسته‌اند شانس قهرمانی‌شان را حفظ کنند و مسیر‌شان برای قهرمانی، چندان دور نشده است.

پرسپولیس لیگ شانزدهم با کسب ۶۵ امتیاز و میانگین ۲٫۱۶ امتیاز از هر مسابقه، بهترین قهرمانی تاریخ لیگ را بدست آورد. در نیم فصل اول، تراکتورسازی نزدیک‌ترین رقیب پرسپولیس پا به پای آن‌ها جلو آمد اما نیم فصل دوم روند نتیجه گیری خوب سرخپوشان، باعث شد با اختلافی فاحش به قهرمانی لیگ برسند.

برگ برنده پرسپولیس در نیم فصل دوم، خرید بزرگ این تیم سروش رفیعی بود. پرسپولیس لیگ شانزدهم که بهترین قهرمان ادوار لیگ محسوب می‌شود، از ۱۱ بازی ابتدایی‌اش ۲۳ امتیاز گرفته بود. پرسپولیس این فصل با شرایط عجیبش، از ۱۱ بازی فقط دو امتیاز کمتر یعنی ۲۱ امتیاز گرفته است.

پرسپولیس در لیگ شانزدهم نیم فصل دوم با حضور سروش رفیعی اوج گرفت و با افزایش میانگین امتیازاتش، در روزهای کم آوردن رقبا در کورس قهرمانی فاصله‌اش در صدر جدول را بیشتر کرد.

این فصل هم نیم فصل دوم، رفیعی در کنار ترابی و شریفی و شیری و احتمالا یکی دو بازیکن دیگر به پرسپولیس اضافه می‌شوند و آن‌ها با ترکیبی کاملا تقویت شده روبروی رقبای‌شان قرار می‌گیرند.

اختلاف ۲ امتیازی با آن تیم، نشان می‌دهد مشکلات نیم فصل اول پرسپولیسی‌ها تا اینجا آن‌ها را زیاد عقب نیانداخته و تکرار مسیر دو فصل قبل می‌تواند پرسپولیس را باز هم به قهرمانی برساند. البته فصل پیش، پرسپولیس نیم فصل اول امتیازات بیشتری گرفته بود اما تفاوت آن با امسال و لیگ شانزدهم، این بود که آن‌ها نیم فصل دوم با رفتن طارمی و نخریدن بازیکن جدید تضعیف شدند.

نکته مهم، ۴ بازی باقی مانده پرسپولیس در نیم فصل اول است. آن‌ها در ۴ بازی باقی مانده‌شان باید روبروی سپاهان، ذوب آهن، ماشین سازی و پارس جنوبی قرار بگیرند. برای حفظ این روند، تیم برانکو باید مثل دو سال قبل حداقل ۹ امتیاز از این ۴ بازی بدست آورد. کار سختی که سرمربی پرسپولیس و شاگردانش نشان داده‌اند توانایی انجامش را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار