کد خبر: ۶۸۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 23 November 2018

تابناک / استاندار گیلان‌ با بیان اینکه کلنگ اجرای مسیر ریلی آستارا با حضور رئیس جمهور به زمین زده می‌شود گفت:‌ تکمیل فازهای بعدی خط آهن رشت به قزوین شبکه ریلی کشور را به اروپا متصل ‌می‌کند.

مصطفی سالاری عصر امروز در مراسم افتتاح آزمایشی قطار قزوین-‌رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به گیلان برای افتتاح رسمی پروژه ریلی قزوین به رشت کلنگ اجرای مسیر ریلی آستارا به زمین زده می‌شود.

استاندار گیلان راه‌اندازی آزمایشی پروژه ریلی قزوین -‌ رشت را برای گیلانیان اتفاق بسیار مهمی قلمداد کرد و بیان داشت:‌ در دو یا سه ماه آینده و همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان جهت افتتاح رسمی خط ریلی قزوین به رشت شاهد فروش بلیط قطار به عموم مردم استان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه احداث مسیر ریلی آستارا تا پایان سال و پس از برگزاری مناقصه آغاز می‌شود افزود: مسیر ریلی آستارا و اتصال آن به خط آهن ‌رشت- قزوین، مسیر کریدور شمال جنوب را تکمیل و کشور را به آسیای میانه و خلیج فارس را به دریای خزر و شبکه ریلی را به اروپا متصل می‌کند.

معاون رئیس جمهور: صنعت گردشگری گیلان با راه‌آهن متحول می‌شودراه‌آهن گیلان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شدنوبخت در قزوین: 18 هزار میلیارد ریال برای پروژه راه‌آهن قزوین-رشت هزینه شده استتامین اعتبار 7000 میلیارد تومانی برای خط‌آهن انزلی- رشت/افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت با حضور روحانی
وی با بیان اینکه برای تکمیل نهایی پروژه خط ریلی رشت به قزوین باید دو اقدام بسیار مهم در این راستا انجام شود تصریح کرد: اتصال خط آهن رشت -‌ قزوین به انزلی از جمله این اقدامات بسیار مهم است که کار اجرایی آن نیز به طول حدود 40 کیلومتر عملاً آغاز شده است.

سالاری ضمن قدردانی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف که در تحقق پروژه راه آهن قزوین-‌ رشت همکاری داشتند تصریح کرد: استاندار سابق گیلان و تمامی افرادی که به نوعی در بازگشایی مسیرها فعالیت بسیار زیادی داشتند فرآیند تکمیل نهایی این پروژه ملی را فراهم کردند.

استاندار گیلان استفاده بهینه از ظرفیت‌های عظیم پروژه ریلی قزوین- رشت را متذکر شد و ابراز داشت‌:‌ کاهش بار ترافیکی مسیرها،‌ درآمدزایی بیشتر صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و امکان تردد مردم و مسافران با قطارهای باکیفیت از جمله مزیت‌های مهم این طرح ملی است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشکر از مسئولان کشوری و در رأس آن‌ها رئیس جمهور جهت تأکیداتی که برای اجرای سریع‌تر پروژه ریلی قزوین به رشت داشتند افزود: تکمیل راه‌آهن گیلان تا آستارا در کوتاهترین زمان از اهداف اصلی دولت است و باربری و حمل کالا را تقویت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار