کد خبر: ۶۸۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 23 November 2018

تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه مسیر ۴۱ کیلومتری بندرانزلی در سه قطعه تعریف شده و از نظر منابع بودجه‌ای به دلیل اینکه ردیف بودجه‌ای برایش تعریف شده مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: در کمتر از سه سال آینده مسیر انزلی هم تکمیل می‌شود.

مصطفی سالاری امشب(1آذر) در گفت و گوی ویژه خبری شبکه یک سیما، اظهار کرد: افتتاح رسمی قطار گیلان حوالی بهمن ماه با حضور ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه با افتتاح رسمی این پروژه کار حمل کالا و حمل مسافر رسما شروع می‌شود و امروز به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است، افزود: مراحل تحویل و تحول از شرکت ساخت و زیربنایی در این مدت باید انجام شود و بلیط فروشی از بهمن ماه رسما شروع می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه با تکمیل این پروژه از رشت به انزلی بخش حمل بار رونق بیشتری پیدا می‌کند، گفت: این قطار به بندر انزلی و بندرکاسپین که در منطقه آزاد است متصل می‌شود.

 

سالاری با بیان اینکه همه ترددها از بهمن ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: با راه اندازی این قطار تسهیل در تردد گردشگران به گیلان انجام و رونق گردشگری بیش از گذشته می‌شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه مسیر 41 کیلومتری بندرانزلی در سه قطعه تعریف شده و از نظر منابع بودجه‌ای به دلیل اینکه ردیف بودجه‌ای برایش تعریف شده مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: در کمتر از سه سال آینده مسیر انزلی هم تکمیل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فعلا خط راه آهن از قزوین به رشت و از جمهوری آذربایجان به آستارا رسیده است، اظهار کرد: برای اتصال این دونقطه که 160کیلومتر است، مناقصه را آغاز کرده ایم و سپس عملیات اجرایی شروع می‌شود.

 

سالاری با بیان اینکه زمانی که رئیس جمهور برای افتتاح این خط راه آهن به گیلان آمد، عملیات اجرایی مذکور هم آغاز می‌شود، افزود: سازنده و مالک، پیمانکار و همه عوامل پروژه رشت به آستارا، ایران است و جمهوری آذربایجان فقط تسهیلات بانکی خارجی اعطا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار