کد خبر: ۶۸۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 23 November 2018

 

با پایان ریل گذاری، نخستین قطار قزوین – رشت به صورت آزمایشی از استان قزوین وارد گیلان شد.

تابناک / مصطفی سالاری استاندار گیلان گفت: نخستین قطار خط آهن قزوین – رشت با پایان ریل گذاری با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به صورت آزمایشی از استان قزوین وارد این استان شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطار به صورت حمل بار فعالیت دارد و نیاز‌های کارگاهی این پروژه را تأمین می‌کند افزود: این خط آهن حدود ۲ ماه دیگر با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح می‌شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه ساخت راه آهن برای استفاده گیلانی‌ها و سایر هموطنان تعریف شده است، گفت: با افتتاح راه آهن، سالانه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و ۱۰ میلیون تن بار جابجا می‌شود که با تکمیل مسیر رشت به انزلی و رشت به آستارا می‌توان از ظرفیت حداکثری آن استفاده کنیم.

 

مصطفی سالاری گفت: طول راه آهن قزوین به رشت ۱۶۴ کیلومتر که با احتساب تهران به رشت ۳۲۰ کیلومتر است و حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

 

وی افزود: آزاد راه رشت – قزوین غیر از ۸ کیلومتر آن در محدوده شهرستان رودبار، تکمیل شده و بهره برداری از راه آهن رشت – قزوین، زمینه را برای حضور بیش از پیش گردشگران در گیلان فراهم می‌کند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه ایستگاه راه آهن آستارا به بهره برداری رسیده است، گفت: بخشی از حمل کالا‌ها از ایستگاه انجام می‌شود، اما بنا داریم تا با بهره برداری از راه آهن رشت – آستارا، بخشی از روند حمل کالا‌ها و واردات و صادرات را از این طریق انجام دهیم.

 

مصطفی سالاری با اشاره به تسهیل در گردشگری با بهره برداری از راه آهن رشت – قزوین و آزاد راه این مسیر گفت: این دو موضوع استان را در معرض تقاضای بیشتر برای ویلا سازی و سکونت گاه‌های موقت قرار داده که لازم است برای حفظ اراضی کشاورزی و ملی و همچنین رفع نگرانی و دغدغه هموطنان و گردشگران، احداث واحد‌های بوم گردی در نظر گرفته شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار