کد خبر: ۶۸۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 19 November 2018

27.8

بررسی زمینه‌های همکاری بسیج و دولت در شورای عالی امنیت ملی، پیام رییس‌جمهور عراق برای ایران، پاسخ مصباحی مقدم به مطهری، اصلاح اصلاحات ، پوست اندازی یا ...؟!، ایران یکی از موضوعات گفت‌وگوهای موگرینی در سفر به ترکیه، بررسی مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه در دولت، آزادی دو متهم پرونده تصادف مدیرعامل تامین اجتماعی با کفالت و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و هفتم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین  در نشستی خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات مجموعه بسیج طی ماه‌های گذشته پرداخت و از بررسی زمینه‌های همکاری بسیج و دولت در شورای عالی امنیت ملیخبر داد.

همچنین در جلسه ویژه‌ای که برای حل مشکل کارگران نیشکر هفت تپه با دکتر دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، با پیگیری‌های انجام شده مقرر گردید موضوع حقوق کارگران نیشکر هفت تپه و مسائل آن در دولت مطرح شود و معاون اول رئیس‌جمهور هم صحبت‌هایی کرده‌اند تا موضوع به نحو احسن حل شود.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان نیز از آزادی دو متهم پرونده تصادف مدیرعامل تامین اجتماعی با کفالت خبر داد و گفت:  این حادثه جنبه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها بحث خود تصادف است که در شعبه ششم بازپرسی در حال رسیدگی می‌باشد.

با اشاره به سفر روز گذشته رییس‌جمهور عراق به کشورمان، ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق با بیان این‌که برهم صالح در این سفر حامل پیام مهمی برای ایران  بود، گفت: در واقع آقای برهم صالح در این سفر می‌خواستند این پیام را منتقل کنند که ایران و عراق دو کشور همسایه هستند که بر گسترش همکاری‌ها و توسعه روابط  با یکدیگر تاکید دارند و عراق در بحث تحریم‌های آمریکا خود را ملتزم به رعایت این تحریم‌ها نمی‌داند.

رئیس‌جمهور عراق هم  که پس از سفری یک روزه تهران را به مقصد ریاض ترک کرد در صفحه توییتر خود نوشت: ما با ایران روابط اجتماعی و فرهنگی ریشه‌دار و تاریخی داریم و برای تقویت همکاری‌های اقتصادی با ایران تلاش خواهیم کرد.

همچنین قرار است وزیر امور خارجه انگلیس در راس یک هیات سیاسی به تهران سفر می‌کند . جرمی هانت، در جریان سفر خود به تهران در روز دوشنبه با محمد جواد ظریف دیدار و تعدادی دیگر از مقامات کشورمانگفت‌وگو خواهد کرد.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوالات علی مطهری در موضوع نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام  گفت: بنده وقتی که نماینده مجلس شورای اسلامی بودم در دوره های هفتم، هشتم و نهم، دقیقا همین وظیفه رعایت سیاست های ابلاغی را مد نظر داشته ام و در زمان حیات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هم نظارت مجمع اعمال می شد.

گفت و گویی صریح با حجاریان

سعید حجاریان، تئوریسین اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است حامیان جریان اصلاحات این جریان را تنها بگذارند، دست از حمایت بکشند و حتی به جریانی موسوم به براندازی بپیوندند؛ پیش‌بینی کرد که ریزش جدی از سمت حامیان اصولگرایان به سمت جریان اصلاحات صورت خواهد گرفت؛ اما براندازها به چنددلیل از جمله عدم وحدت در فرماندهی،تعارض راهبردها و وابستگی به پول‌های کثیف و وابستگی به برخی کشورهای منطقه شانسی برای پیش‌رفت ندارند.

فدریکا موگرینی و یوهانس هان در تاریخ ۲۲ نوامبر به آنکارا سفر خواهند کرد تا مذاکرات رده بالای سیاسی میان اتحادیه اروپا و ترکیه انجام بدهند که  گفته می شود ایران یکی از موضوعات گفت‌وگوهای موگرینی در سفر به ترکیهخواهد بود.

افزایش جمعیت زندان‌ها موضوعی است که هر چند سال یکبارمسئولان نسبت به آن اعلام نگرانی می‌کنند اما این ابراز نگرانی‌ها که گاه به تهیه آیین‌نامه و طرح‌هایی منجر شده است کارساز نبوده و این بار نیز نمایندگان مجلس را وادار به تصویب کلیات طرحی با عنوان «ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» کرده است اما باید دید این طرح چقدر در این خصوص تاثیرگذار خواهد بود.

طی روزهای اخیر کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن سه نوازنده خیابانی در رشت مشغول اجرای موسیقی هستند که ناگهان فردی از پشت، بالای سر نوازندگان حاضر می‌شود، یقه‌شان را می‌گیرد، به زمین می‌اندازد و آنها را بر روی زمین می‌کشد و می‌برد. با توجه به این اتفاق دو حقوق دان در گفت و گو با ایسنا به این سوال که آیا برخورد با نوازندگان خیابانی در رشت جرم نیست؟ پاسخ دادند که مشروح آن را میتوانید اینجا بخوانید.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) بیست و هفتم آبان ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار