کد خبر: ۶۸۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 19 November 2018

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، واحدهای آموزشی استان گیلان میزبان نمایشگاه های کتاب است.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش گیلان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:


ویژه برنامه های هفته کتاب از 24 آبان تا اول آذر در واحدهای آموزشی استان با شعار حال خوش خواندن برنامه ریزی شده است.


جمیل غریب افزود: رویکرد هفته کتاب و کتابخوانی در واحدهای آموزشی استان گیلان هدیه کتاب به کتابخانه های مدارس است که این کار می تواند توسط دانش آموزان، اولیاء و خیرین انجام شود.


وی با اشاره به برپایی نمایشگاه های کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس گیلان اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های کتاب به صورت غیرمتمرکز در مدارس و متمرکز در کانون های فرهنگی و تربیتی و ساختمان ادارات آموزش و پرورش از دیگر برنامه ها است.


استان گیلان دارای بیش از 375 هزار دانش آموز است.
همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی؛ برنامه های مختلفی با محوریت کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در حال اجراست.
کتاب نوش با برگزاری ویژه برنامه های هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به اجرا درآمده و تا اول آذرماه، ادامه دارد.
نشست با شاعران و نویسندگان، برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، جشن کتاب و برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی کتاب محور از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در قالب برنامه کتاب نوش در مراکز 31 گانه کانون است.
بر اساس آخرین آمار دریافتی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، چهار کتابخانه پستی در رشت، تالش، آستارا و لنگرود، دو مرکز فراگیر در رشت و رودسر، کتابخانه سیار روستایی در آستارا و رستم آباد و کتابخانه سیار شهری در رشت فعال است و بیش از 65 هزار کودک و نوجوان در 31 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.
چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان و سیصد و هفتادمین نمایشگاه استانی کشور از روز گذشته (شنبه) در رشت گشایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار