مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۱۵ هزار نفر به آمار بیکاران استان اضافه شده است و باتوجه به اینکه ۴۰ درصد جمعیت استان ما شامل افراد فعال است باید در رابطه با ایجاد اشتغال کار بیشتری انجام بدهیم.
کد خبر: ۶۸۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 18 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حفیظ‌الله فاضلی در جمع اصحاب رسانه با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارند، گفت: در سال گذشته ۱۹/۵ میلیارد تومان صادرات کالا از تعاونی‌ها داشتیم و برنامه ما توسعه تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف مانند منابع‌طبیعی، عمرانی و ... است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به وضعیت پرداخت بیمه بیکاری به کارگران اخراج شده، افزود: در حال حاضر حدود ۲ هزار نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و میانگین مهلت پرداخت بیمه بیکاری برای کارگران برا اساس سنوات حدود ۴ سال است.
وی در رابطه با کارگران اخراج شده کارخانه‌هایی مانند برفاب، خا‌طرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته کارفرمای این کارخانه به بهانه اخراج کارگران تسهیلات را دریافت می‌کرد، اما پس از گذشت مدتی دوباره دست به اخراج کارگران می‌زد که برخوردهای لازم با این کارفرما صورت گرفته است، ما اجازه نمی‌دهیم این مسئله به روال در بین کارفرمایان تبدیل شود.
فاضلی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت در چهارمحال و بختیاری ۴ واحد افزایش یافته است، عنوان کرد: حدود ۱۵ هزار نفر به آمار بیکاران استان اضافه شده است و باتوجه به اینکه ۴۰ درصد جمعیت استان ما شامل افراد فعال است باید در رابطه با ایجاد اشتغال کار بیشتری انجام بدهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در رابطه با میزان تعهد دستگاه‌های اجرایی جهت ایجاد اشتغال، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته از ۱۶ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی پیش‌بینی شده، حدود ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کردند و برای امسال نیز اشتغال ۱۵ هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی با اشاره به وضعیت تعاونی‌های مسکن در چهارمحال و بختیاری، افزود: متاسفانه در تشکیل‌ تعاونی‌های مسکن مهر کار شتاب‌زده‌ای صورت گرفت و همین مسئله موجب سواستفاده برخی از این تعاونی‌ها شد و پروسه روند کارها رو با مشکل مواجه کرده است، هم‌اکنون شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده و حدود ۲۰۰ پرونده در حال رسیدگی است.
فاضلی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری مغفول مانده است‌، افزود: در سال‌های گذشته شاهد بودیم حدود ۵/5 میلیون یورو از تسهیلات و اعتبارات استان به سرمایه‌گذران پرداخت شد که به‌علت نبود نظارت بخشی از این سرمایه از استان خارج شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با انتقاد از آمارسازی برخی از مدیران در حوزه اشتغال، تأکید کرد: باید آمارها مطابق با واقعیت‌های جامعه باشد، زیرا آمارسازی موجب کاهش بی‌اعتمادی می‌شود.
وی اضافه کرد: در زمینه اشتغال خانگی حدود ۲ هزار شغل ایجاد شده است و در بحث اشتغال روستایی و عشایری پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد شود.
فاضلی در پایان گفت: نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری در تابستان جاری به ۱۳/۹ رسیده است و این آمار از طریق مرکز آمار ایران اعلام شده است و کاملا مستدل است و بر اساس تعاریف جهانی افرادی که در هفته یک ساعت مشغول به کار بوده و درآمد داشته باشند جزو آمار بیکاران محسوب نمی‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار