لیست استانداران بازنشسته اعلام شد؛
تابناک / سرانجام پس از حواشی زیادی که در مسیر تصویب ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به‌وجود آمد نهایتاً این اصلاحیه در شورای نگهبان تصویب شد و حالا 14 استاندار باید با صندلی‌هایشان خداحافظی کنند.
کد خبر: ۶۷۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 14 November 2018

تابناک / سرانجام پس از حواشی زیادی که در مسیر تصویب ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به‌وجود آمد نهایتاً این اصلاحیه در شورای نگهبان تصویب شد و حالا 14 استاندار باید با صندلی‌هایشان خداحافظی کنند.

از عنوانش مشخص بود که در صورت تصویب، حاشیه‌های زیادی به‌همراه خواهد داشت؛‌ اصلاحیه‌ای که به‌سراغ مسئولان تراز اول رفته و حتی رئیس فدراسیون فوتبال را نیز بی‌نصیب نگذاشته و حالا با تصویب نهایی آن در شورای نگهبان بسیاری از این مسئولان باید با صندلی‌های خود برای همیشه خداحافظی کنند.

دوم مردادماه، 290 نماینده مجلس شورای اسلامی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را به‌بحث گذاشتند و سرانجام اکثریت سبزنشینان خانه ملت اصلاحیه این قانون را تصویب و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال کردند و این شورا بالاخره رأی به تصویب اصلاحیه آن داد و رئیس مجلس آن را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد.

موضوع بازنشسته‌ها تنها معطوف به دولت نیست و شامل حال قوای دیگر از جمله قوه قضاییه نیز می‌شود اما با این حال قوه مجریه بیشترین میزان بازنشسته‌ها را به خود اختصاص داده و در این بین وزارت کشور به‌دلیل انتخاب مستقیم استانداران باید تصمیم اساسی برای بسیاری از استانداری‌ها بگیرد.

طبق بندهای الف ــ ب ــ ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، به‌کارگیری بازنشستگان در سمت‌های رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، اعضای شورای نگهبان و معاونان رئیس‌جمهور از این قانون مستثنی بوده و به‌کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح نیز با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا فقط در دستگاه متبوع‌شان مجاز است.

حالا وزارت کشور مشخصاً اسامی استانداران منتشر کرده و نشان می‌دهد که 14 استاندار بازنشسته باید با صندلی‌های خود خداحافظی کنند.

بر اساس این گزارش، مجید خدابخش از آذربایجان شرقی، محسن مهرعلیزاده از اصفهان، محمدعلی نجفی از البرز، محمدحسین مقیمی از تهران، محمدمهدی مروج‌الشریعه از خراسان جنوبی، علیرضا رشیدیان از خراسان رضوی، محمدرضا خباز از خراسان شمالی، اسدالله درویش امیری از زنجان، سید شهاب‌الدین چاووشی از سمنان، سید دانیال محبی (ملایی) از سیستان و بلوچستان، اسماعیل تبادار از فارس، سیدمهدی صادقی از قم، محمدناصر نیکبخت از همدان و محمود زمانی قمی از یزد استاندارانی هستند که باید تا پایان هفته جاری با صندلی‌های خود خداحافظی کنند.

 

استاندار سابق گیلان باید از البرز خداحافظی کند! / سالاری در البرز هم جای نجفی را خواهد گرفت!؟

 

پس از انتخاب محمد اسلامی برای وزارت صنعت، مازندران نیز باید استاندار جدید خود را بشناسد، کرمان نیز مدتهاست که بدون استاندار است، بنابراین وزیر کشور باید برای 16 استان کشور استاندار جدید انتخاب کند.

ردیف استان استاندار بازنشسته
1 آذربایجان شرقی مجید خدابخش می‌شود
2 آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری نمی‌شود
3 اردبیل اکبر بهنام‌جو نمی‌شود
4 البرز محمدعلی نجفی می‌شود
5 اصفهان محسن مهرعلیزاده می‌شود
6 ایلام قاسم سلیمانی دشتکی نمی‌شود
7 بوشهر عبدالکریم گراوند نمی‌شود
8 تهران محمدحسین مقیمی  می‌شود
9 چهارمحال و بختیاری اقبال عباسی نمی‌شود
10 خراسان جنوبی محمدمهدی مروج‌الشریعه می‌شود
11 خراسان رضوی علیرضا رشیدیان می‌شود
12 خراسان شمالی محمدرضا خباز می‌شود
13 خوزستان غلامرضا شریعتی نمی‌شود
14 زنجان اسدالله درویش امیری می‌شود
15 سمنان سید شهاب‌الدین چاووشی می‌شود
16 سیستان و بلوچستان سید دانیال محبی (ملایی) می‌شود
17 فارس اسماعیل تبادار می‌شود
18 قزوین عبدالمحمد زاهدی نمی‌شود
19 قم سیدمهدی صادقی می‌شود
20 کردستان بهمن مرادنیا نمی‌شود
21 کرمان - -
22 کرمانشاه هوشنگ بازوند نمی‌شود
23 کهگیلویه و بویراحمد علی‌محمد احمدی نمی‌شود
24 گلستان سید مناف هاشمی نمی‌شود
25 گیلان مصطفی سالاری نمی‌شود
26 لرستان سید موسی خادمی نمی‌شود
27 مازندران - -
28 مرکزی سید علی آقازاده نمی‌شود
29 هرمزگان فریدون همتی نمی‌شود
30 همدان محمدناصر نیکبخت می‌شود
31 یزد محمود زمانی قمی می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار