استاندار گیلان خبر داد؛
تابناک / استاندار گیلان گفت: راه اندازی اولیه راه آهن رشت - قزوین، هفته آینده انجام و سوت قطار در این استان شنیده می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 13 November 2018

تابناک / استاندار گیلان گفت: راه اندازی اولیه راه آهن رشت - قزوین، هفته آینده انجام و سوت قطار در این استان شنیده می‌شود.

 

سوت قطار در گیلان هفته آینده شنیده می‌شود / افتتاح راه آهن رشت – قزوین با حضور رئیس جمهور

 

مصطفی سالاری استاندار گیلان گفت: راه آهن رشت - قزوین پنجشنبه هفته آینده با محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به صورت اولیه به بهره برداری رسیده و پس از آن، حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی افزود: آزادراه رشت - قزوین غیر از ۸ کیلومتر آن در محدوده شهرستان رودبار، تکمیل شده و بهره برداری از راه آهن رشت - قزوین، زمینه را برای حضور بیش از پیش گردشگران در گیلان فراهم می‌کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایستگاه راه آهن آستارا به بهره برداری رسیده است گفت: بخشی از حمل کالا‌ها از ایستگاه انجام می‌شود، اما بنا داریم تا با بهره برداری از راه آهن رشت - آستارا، بخشی از روند حمل کالا‌ها و واردات و صادرات را از این طریق انجام دهیم.

مصطفی سالاری با اشاره به تسهیل در گردشگری با بهره برداری از راه آهن رشت - قزوین و آزادراه این مسیر گفت: این دو موضوع استان را در معرض تقاضای بیشتر برای ویلا سازی و سکونت گاه‌های موقت قرار داده که لازم است برای حفظ اراضی کشاورزی و ملی و همچنین رفع نگرانی و دغدغه هموطنان و گردشگران، احداث واحد‌های بوم گردی در نظر گرفته شود.

وی گفت: احداث ۵ هزار واحد بوم گردی در استان در ۲ سال پیش بینی شده که در محدوده طرح‌های هادی روستایی و با حفظ و رعایت معماری سنتی هر منطقه ساخته می‌شود؛ این واحد‌های بوم گردی علاوه بر رفع دغدغه هموطنان برای سکونت موقت، آنان را از سرمایه گذاری که سودی برایشان نخواهد داشت، معاف می‌کند.

استاندار گیلان افزود: در کنار این واحد‌های بوم گردی هتل‌ها نیز احداث می‌شوند که علاوه بر فراهم شدن رفاه گردشگران، زمینه اشتغال و درآمد زایی را نیز برای مردم منطقه فراهم سازد.

مصطفی سالاری به فرصت‌های اشتغالزایی در گیلان نیز اشاره کرد و تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن از طریق فراوری و بسته بندی محصولات برای عرضه به بازار و صادرات را یکی از زمینه‌های اشتغال در استان خواند.

وی با بیان اینکه ۳۰ محور برای گردشگری در استان تعریف شده افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های استان همچون دریا، جنگل، سواحل و کشاورزی شغل ایجاد کنیم و در همین راستا واگذاری شناگاه‌ها به بخش خصوصی و احداث سازه‌هایی بدون مصالح ساختمانی، احداث مراکز کوچک خدمات بین راهی در هر ۶ کیلومتر (از جمله دارای پمپ بنزین، مینی سوپر و خدمات معرفی روستا) از برنامه‌های استان برای اشتغالزایی و گردشگری است.

استاندارگیلان گفت: علاوه بر ظرفیت‌هایی همچون بنادر و گردشگری، گیلان در تولید صنایع سلولزی صاحب نام بوده و اهتمام داریم از همه این ظرفیت‌ها برای توسعه استان، اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم بهره بگیریم.

مصطفی سالاری با اشاره به ظرفیت‌های گیلان همچون بنادر برای توسعه روابط تجاری با کشور‌های همسود (CIS) افزود: روابط تجاری ما با کشور‌های این حوزه به دلیل برخورداری از ۳ بندر سابق انزلی، بندر کاسپین که مدرن و جدید ساخته شده و بندر آستارا به عنوان منطقه ویژه اقتصادی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: مجموع صادرات استان گیلان در ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی ۱۵۳ درصد و از لحاظ دلاری ۶۳ درصد افزایش یافته و عمده این صادرات از طریق بنادر انجام می‌شود.

برچسب ها: استاندار گیلان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
فایده راه آهن برای گیلان چیست!؟همه با اشتیاقی بچه گانه منتظر هستند سوت قطار را بشنوند!!!!!جز آلودگی طبیعت هیچ نتیجه ای ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار