کد خبر: ۶۷۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 13 November 2018

در شرایطی که تمامی توجهات به ورزشگاه آزادی و دیدار تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز بود، شاهد برگزاری جلساتی پشت درهای بسته میان مقامات فوتبال جهان و قاره آسیا با نمایندگان دولت بودیم.

جیانی اینفانیتینو (رئیس فیفا) و شیخ سلمان (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا) که برای تماشای این بازی به تهران آمده بودند، در حاشیه آن ملاقات‌های مهمی با اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس جمهوری) و مسعود سلطانی‌فر (وزیر ورزش و جوانان) داشتند که اطلاعات چندانی از آنها به بیرون درز نکرده است، اما ظاهراً این جلسات چندان هم بی‌خبر و معمولی نبوده و اتفاقات ویژه‌ای در آنها روی داده است. براساس اخبار دریافتی، در این ملاقات‌ها واکنش‌های جدی و محکمی به اخبار مربوط به تحولات در فدراسیون فوتبال و دخالت‌های بیرونی در آن، صورت گرفته است.

براساس این گزارش، در یکی از ملاقات‌ها، یکی از مقامات ارشد بین‌المللی به طور صریح به مقام دولتی حاضر در جلسه تأکید می‌کند که ادامه روند کنونی و تغییرات در فدراسیون به منزله مداخله خارجی در امور فوتبالی بوده که منجر به تعلیق قطعی کشورمان خواهد شد. این شخص عنوان می‌کند که منظور تشکیلات جهانی فوتبال، حفظ استقلال این ورزش است و دوستی با افراد نقشی در تصمیمات آنها ندارد.

به نظر می‌رسد مقامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، فوتبال کشورمان و تحولات آن را به صورت دقیق تحت بررسی و نظر داشته و بر این باورند که قانون منع تصدی بازنشستگان، مداخله در امور فوتبال توسط ابزارهای خارج از این حوزه است.

البته،خبری مبنی بر نامه‌نگاری اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش منتشر شد که خواستار مشخص شدن وضعیت قطعی این فدراسیون شده بودند. اکنون دولت باید در این زمینه نظر نهایی و رسمی خود را اعلام کند که با توجه به اساسنامه فدراسیون و نظر مراجع بین‌المللی، چه نگاهی به این موضوع دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار