کد خبر: ۶۷۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 12 November 2018

به گزارش ایرنا، ۱۵ مدیرکل و یا معاون دستگاههای اجرایی استان کرمانشاه که ارتباط بیشتری با مردم دارند امروز به دعوت فرمانداری کنگاور در سرسرای علامه طباطبایی این شهرستان حاضر شدند و از طریق میز خدمت به درخواستها و مشکلات مردمی که به این مکان آمده بودند، پاسخ دادند.


نماینده مردم شهرستان های شرق استان، امام جمعه کنگاور، رئیس ادارات و نهادهای شهرستان و اقشار مختلف مردم نیز در این جلسه حضور داشتند.
در این جلسه سازمانها و ادارات کل همچون آموزش و پرورش، شرکت توزیع برق، شرکت های آبفا و آبفار، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، آب منطقه ای و ادارات دیگر حضور داشتند.

** اطلاع رسانی خدمات دولت دوازدهم ضعیف است
فرماندار کنگاور در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دولت دوازدهم خدمات شایان و دستاوردهای بزرگی داشته اما اطلاع رسانی در مورد این خدمات ضعیف است.
خیراله خزایی افزود: اطلاع رسانی خدمات دولت حق مردم است ، ما وظیفه داریم قبل از اینکه مردم مطالبه کنند، خدمات دولت را اطلاع رسانی کنیم.
وی یادآور شد: دولت تدبیر و امید شعار خود را در دولت های یازدهم و دوازدهم «‌پاسخگویی شفاف به مردم» ‌قرار داده است و تحقق این مهم نیازمند توجه بیشتر به حوزه اطلاع رسانی و خبررسانی است.
رئیس شورای اداری کنگاور در ادامه با اشاره به پروژه مسکن مهر غم تسلی که پس از ۱۱ سال‌ آماده بهره برداری شده، اظهار داشت: تاکنون تعداد ۱۰۰ سند تک برگ این واحدها صادر شده و آماده تحویل به متقاضیان است.
خزایی همچنین با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان کنگاور در دولت تدبیر توسعه زیادی پیدا کردند، تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار متر مربع در روستاها آسفالت ریزی انجام شده به طوری که تمام روستاها بجز یک مورد دارای آسفالت هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که مشکلات آب شرب روستاها، گازرسانی به دهستان های قزوینه و خزل غربی و ۲ بانده کردن محور کنگاور به نهاوند بزودی حل شود.

** تبدیل وضعیت ۱۴۸ مربی حق التدریسی در دستور کار آموزش و پرورش کرمانشاه
کارشناس تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این نشست در پاسخ به چند تن از بانوان مربی پیش دبستانی که مدعی بودند در حق آنها برای استخدام اجحاف شده ، اظهار داشت: ۱۴۸ تن از مربیان حق التدریسی استان که ۱۸ نفر از آنها کنگاوری هستند با رایزنی نماینده کنگاور مشکل آنها حل شده است.
سلمان محمدی با بیان اینکه امسال برای این افراد کد پرسنلی صادر می شود، افزود: امیدواریم سال تحصیلی آینده از این مربیان برای تدریس استفاده خواهیم کرد.

** تمامی طلب های فرهنگیان پرداخت می شود
وی در ادامه اشاره ای هم به بدهی‌ بیش از ۴۳ میلیارد تومانی آموزش و پرورش به فرهنگیان استان کرمانشاه از سال ۸۹ تاکنون داشت و افزود: با تلاش های صورت گرفته و حمایت همه جانبه نماینده کنگاور با نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه تمامی بدهی های فرهنگیان و مدارس تسویه خواهد شد.

** کنگاور؛ دومین شهر سبز استان کرمانشاه
مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر علت عدم گازرسانی به برخی از روستاهای دهستان قزوینه اظهار داشت: کنگاور به دومین شهر سبز گازرسانی استان تبدیل شده و ۹۹ درصد شهرهای کنگاور و گودین و ۹۱ درصد از روستاها گازرسانی شده است.
سیروس شهبازی افزود: گازرسانی به دهستان های قزوینه و خزل غربی در مرحله پیمان سپاری است و امیدواریم با ثبات قیمت ها پیمانکاران بزودی کار خود را آغاز کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: توسعه گازرسانی به روستاها از برنامه های اصلی شرکت گاز کرمانشاه در سال جاری است که در این راستا تا پایان شهریور ماه ۱۴۰ روستای استان به شبکه گاز متصل شدند.
وی افزود: هم اکنون ۶۱ درصد جمعیت روستایی استان در قالب یک هزار و ۱۰۰ روستا از گاز طبیعی بهره مند هستند.

** سد آناهیتا در سال ۹۸ آبگیری می شود
مدیر کل آب منطقه ای استان کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به پیشرفت رضایت بخش سد آناهیتا، افزود: این سد در زمینی به مساحت ۱۹۶ هکتار در حال ساخت است.
مروت قبادی با اشاره به اینکه پیگیری های نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی باعث شد این سد در زمره پروژه های حذفی دولت قرار نگیرد، ادامه داد: سد آناهیتا قابلیت نگهداری ۶ میلیون متر مکعب آب برای شرب و سه میلیون متر مکعب برای صنعت را دارد و قادر است در زمان افتتاح، آب یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت پایین دست سد کنگاور را تامین کند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه به دنبال آبگیری سد در سال ۹۸ هستیم، تصریح کرد: یکی از ضروریات آبگیری سد تملک های باقی مانده است که تاکنون از ۱۹۶ هکتار، ۱۰۴ هکتار تملک شده است.

** ۲ بانده کردن جاده کنگاور به نهاوند در مرحله واگذاری به پیمانکار
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه هم با بیان اینکه احداث ۲ بانده کردن جاده کنگاور به تویسرکان در حال انجام است، اظهار کرد: هشت کیلومتر از این محور در حوزه شهرستان کنگاور قرار دارد و نیاز به تامین اعتبار هستیم.
مسعود شریفی با اشاره به اینکه ۲ بانده کردن محور کنگاور به نهاوند نیز در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد، اضافه کرد: برای احداث این مسیر بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت حل مشکلات موجود تا پایان سال به پیمانکار واگذار می شود.
وی همچنین گریزی به تکمیل مسکن مهر غم تسلی زد و گفت: این پروژه در سال ۸۷ دو میلیارد تومان اعتبار داشت که ما نیز از سال گذشته تاکنون یک میلیارد تومان هزینه محوطه سازی و آسفالت مسیر دسترسی کرده ایم و تاکنون هیچ هزینه ای از متقاضیان دریافت نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار