کد خبر: ۶۷۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 12 November 2018

تابناک / آبان ماه سال گذشته بود که خبر مصدومیت دو پاکبان شهرداری رشت هنگام رفت و روب سحرگاهی یه علت تصادف منتشر شد. خبری که نه برای نخستین بار بود و نه برای آخرین مرتبه رخ داده بود.

 

 

طی دو سال اخیر تعداد قطع عضو، مصدومیت و مرگ پاکبانان در شهر رشت رو به افزایش گذاشته و بزرگترین دلیل آن را شاید بتوان بی‌توجهی پیمانکاران بخش رفت و روب شهری عنوان کرد. پیمانکارانی که البسه مناسب را در اختیار پاکبانان شهری قرار نمی‌دهند و عموماً لباس‌ها و سطل زباله همراه با آن‌ها که در فاصله‌ای دورتر قرار می‌گیرد فاقد برچسب‌های شبرنگی مناسب است.

افزایش حوادث برای پاکبانان شهرداری رشت از آن دست مواردی است که قطعاً آن را نمی‌توان اتفاق نامید و دلیل آن چیزی جز سهل‌انگاری و بی‌توجهی به ایجاد شرایط ایمنی برای کارکنان شهرداری نیست.

امروزه استفاده از اصول ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) در فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های شهری کاربردهای مهمی یافته است و استانداردهای کشور کانادا به‌عنوان یکی از معتبر‌ترین استانداردهای موجود در این زمینه به کار گرفته‌شده است.

بر اساس یک تحقیق، ایمنی کارگران در تهران فقط ۵۰ درصد از استانداردهای HSE کانادا را دارند. کارگران به دلیل عدم اطلاع کافی، از حقوق خود بی‌خبرند.

می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم رعایت مقررات ایمنی را جا نیفتادن فرهنگ HSE هنوز در جامعه، عدم اختصاص بودجه کافی برای تأمین ایمنی کارگران، بی‌توجهی پیمانکاران به مقررات عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار