کد خبر: ۶۷۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳ 12 November 2018

تابناک / مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به حمایت‌ها و کمک‌های ویژه استاندار گیلان در خصوص وضعیت تیم فوتبال سپیدرود رشت که گفت: کسی که بی‌ادعا زندگی و مالش را فدای شهرش می‌کند نباید آن را فریاد بزند تا همگان را مطلع کند!

مریم بخشی با اشاره به مطالب مطرح‌شده در مورد باشگاه‌ها و تیم‌های فوتبال استان اظهار کرد: مشاهده‌شده در فضایی که فردی غیربومی باهدف سرمایه‌گذاری وارد می‌شود، بعد از اینکه سرمایه را به شهر وارد می‌کند، با عناوینی نظیر اینکه شما باید با پوشش و نام یک نفر بومی استان وارد شوید، ابتدا این کار پوششی انجام می‌شود و سپس اختلافات با وی شروع و کار به محاکم قضایی کشیده می‌شود.

وی با تأکید بر شفافیت منابع مالی در امور واگذاری گفت: مادامی‌که حساب و ترازهای مالی تیم‌ها غیر شفاف بوده و میزان کمک‌های دریافتی و هزینه‌ها شفاف نیست، نشانگر آن است که هدف حمایت از باشگاه‌داری رشد و بالندگی ورزش نیست و اغراض دیگری پشت این موضوع پنهان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه لازم است قبل از دریافت کمک مالی از نهادهای دولتی و عمومی شفاف‌سازی شود افزود: باید مشخص کنیم مبالغ دریافت شده در کجا هزینه شده و اساساً غیر از دریافت این کمک‌ها آیا قدم دیگری برای رشد تیم‌های ورزشی برداشته‌شده است؟

بخشی با تأکید بر شفافیت در امور واگذاری باشگاه‌ها گفت: حمایت از شهر و مقوله ورزش و جوانان زمانی باورکردنی خواهد بود که در این موارد، صادق و شفاف باشیم نه اینکه از احساسات مردم برای رسیدن به اهداف شخصی استفاده ابزاری بکنیم.

وی بیان اینکه متأسفانه اظهارنظر و مصاحبه‌هایی انجام می‌شود که به نفع داماش نیست افزود: این‌گونه اظهارنظرها و مصاحبه‌ها به تیم داماش که هم‌اینک شرایط خوبی دارد، لطمه وارد می‌کند و این تیم را به حاشیه می‌برد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان بیان کرد: امیدواریم که افراد از استفاده ابزاری از تیم‌های ورزشی محبوب در همه رشته‌ها پرهیز و به همگان در توسعه ورزش مشارکت و این عرصه را، وسیله حصول سایر اهداف خود نکنند.

بخشی با اذعان به اینکه کمک دولت به ورزش حرفه‌ای تخلف است تصریح کرد: متهم کردن استانداری که حمایت‌های بنیادی و بزرگی از ورزش و جوانان گیلان کرده است عین ناشکری از زحمات یک انسان بی‌ادعاست، کسی که بی‌ادعا زندگی و مال خود را فدای شهرش می‌کند نباید آن را فریاد بزند تا همگان را مطلع کند.

وی با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر رشت و انتقاد غیرمنصفانه وی از استاندار گیلان و مسئولان استان گفت: وقتی نماینده عالی دولت بی‌ادعا وارد یک مقوله می‌شود و طرح‌های بنیادی، خلاقانه و کارهای بزرگی را برای جوانان گیلان استارت می‌زند که تاکنون به آن حتی فکر هم نشده بود، نشان می‌دهد به دنبال رشد و توسعه فنی و تخصصی آن حوزه در آن استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه برخی کارهای نکرده خود را با اطلاع‌رسانی بزرگ می‌کنند تصریح کرد: استاندار گیلان در مدت حضورشان در گیلان حمایت‌های آشکار و عمدتاً پنهانی از ورزش و جوانان گیلان انجام داده‌اند و نخواستند این اقدامات رسانه‌ای شود.

بخشی هدف استاندار گیلان را رشد و توسعه استان، در حوزه ورزش پیشرفت و حمایت بی‌دریغ و بی‌ادعا دانست و افزود: توجه به ورزش روستاها و همگانی کردن ورزش در میان آحاد مردم یکی از طرح‌های بزرگ استاندار گیلان است که کار ساخت یک‌هزار زمین و فضای ورزشی روستایی در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به حمایت‌ها و کمک‌های ویژه استاندار گیلان در خصوص وضعیت تیم فوتبال سپیدرود رشت که گفت: کسی که بی‌ادعا زندگی و مالش را فدای شهرش می‌کند نباید آن را فریاد بزند تا همگان را مطلع کند!

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اذعان به حمایت‌های استاندار در ورزش قهرمانی بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان، امسال بدرقه ورزشکاران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با حمایت‌های دکتر سالاری و نمایندگان مجلس به همراه کمک‌هزینه و پاداش نقدی به قهرمانان و مدال‌آوران انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

بخشی با اشاره به اینکه دولت بر اساس قانون نمی‌تواند کمک مالی به تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای کند تصریح کرد: صریحاً استفاده از اعتبارات دولت در ورزش حرفه‌ای ممنوع شده و پیگرد قانونی دارد و لطفاً آقای حاجی پور به‌جای این اظهارات، همچون شهرداری‌های بوشهر، تبریز، اصفهان، تهران و دیگر استان‌ها شرایط قانونی کمک مالی پایدار به باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای را با ایجاد شرکت‌های اقماری در شهرداری‌ها فراهم کنید نه اینکه به دنبال کمک‌های مقطعی و ناپایدار دولتی باشید!

وی با تقدیر از بازیکنان، کادر فنی و مدیریتی تیم فوتبال داماش گیلان برای صعود در جام حذفی و صدرنشینی در لیگ دسته دوم کشور گفت: از آقای حاجی پور که مطمئناً زحماتی زیادی هم برای باشگاه داماش کشیده‌اند انتظار می‌رود در چنین زمان حساسی داماش را دچار حاشیه و ضعف نکند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه در تمام دنیا وقتی فردی باشگاهی را در ورزش حرفه‌ای حمایت مالی می‌کند دیگر انتظار حمایت مالی از دولت ندارد گفت: متأسفانه مسئولان باشگاه‌های ما کمک مالی را وظیفه دولت دانسته و انتظار دارند تخلف صورت بگیرد!

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار