نخستین پس لرزه قانون منع بکارگیری بازنشستگان در گیلان کلید خورد؛
تابناک / اگر lمحمدعلی نجفی از استانداری البرز کناره گیری کند، هیچ بعید نیست که او را در قامت یکی از کاندیداهای انتخابات بعدی مجلس از حوزه رشت و یا از حوزه انتخابیه زادگاه خود یعنی آستانه اشرفیه ببینیم.
کد خبر: ۶۷۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 08 November 2018

تابناک / با کناره گیری محمدعلی نجفی از استانداری البرز، هیچ بعید نیست که او را در قامت یکی از کاندیداهای انتخابات بعدی مجلس از حوزه رشت و یا از حوزه انتخابیه زادگاه خود یعنی آستانه اشرفیه ببینیم.

 

انتخابات آتی مجلس برای استاندار سابق گیلان بهترین فرصت برای بر تن کردن قبای نمایندگی! / استاندار فعلی البرز از رشت خواهد آمد یا زادگاهش آستانه!؟

 

اگر از اصلاح و تصویب قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها به عنوان یک زلزله سیاسی یاد شود، پس لرزه های این زلزله تنها محدود به برکناری برخی مدیران بازنشسته در گیلان نخواهد شد.

در پی اجرای این قانون، بسیاری از مدیران دولتی می بایست جای خود را به جوانتر بسپارند و همین موضوع نه تنها سبب می شود برخی از مدیران گیلانی چشم به پست های بالاتری که ممکن است حتی در استان های دیگر خالی شده، بدوزند بلکه برخی از بازنشسته ها هم (اگر هنوز سری پرشور و محبوبیتی مقبول داشته باشند) برای ادامه حضور در سپهر سیاسی و مدیرتی کشور، دل را به دریای بهارستان بزنند و سودای نمایندگی مجلس پایشان را به انتخابات باز کند.

به خصوص اینکه زمان چندان زیادی تا انتخابات بعدی مجلس باقی نمانده و اجرای قطعی این قانون تقریبا مصادف با تثب نام انتخابات آتی مجلس خواهد شد.


12 استاندار بالای 30 سال سابقه کاری دارند و اگر بنا بر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها باشد، می بایست جای خود را به گزینه های جوان تر بدهند که یکی از این 12 نفر، استاندار سابق گیلان است.


بنا به ادعای برخی رسانه ها، دکتر نجفی، استاندار سابق گیلان و فعلی البرز بیش از 30 سال سابقه کاری دارد و قانون منع به کار بازنشستگان ادامه حضور او را بر راس استانداری البرز تحت‌الشعاع قرار می دهد.

این در حالی است که اعتراضات و اتفاقاتی که در زمان رفتن او از گیلان رخ داده بود حکایت از آن داشت که استاندار سابق گیلان از محبوبیتی بالا در میان مردم و مسئولین برخوردار است؛ محبوبیتی که البته تا زمان خداحافظی اش از گیلان حتی بر اصحاب رسانه هم پوشیده بود.

اگر دکتر نجفی بخواهد از استانداری البرز کناره گیری کند، هیچ بعید نیست که او را در قامت یکی از کاندیداهای انتخابات بعدی مجلس از حوزه رشت و یا از حوزه انتخابیه زادگاه خود یعنی آستانه اشرفیه ببینیم.

شخصیت آرام در مقابل منش اعتدالی نجفی از یک سو و ایستادگی اش در مقابل جریان تند اصلاحات در گیلان که بعضا مورد اعتراف اصولگرایان گیلان هم قرار گرفت، از سوی دیگر، می تواند او را پس از عبور به سلامت از فیلتر شورای نگهبان، به یکی از شاخص ترین کاندیداهای انتخابات مجلس در گیلان تبدیل کند.

محبوبیت نجفی در بین مردم گیلان و به خصوص زادگاهش یعنی آستانه اشرفیه، چیزی نیست که با گذشت یکی دو سال از خاطره مردم پاک شود و شاید انتخابات آتی برای استاندار سابق گیلان بهترین فرصت برای بر تن کردن قبای نمایندگی باشد؛ البته اگر خودش بخواهد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
سید پای تو را از آستانه بردار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار