کد خبر: ۶۷۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴ 02 November 2018
 
  
روزنامه واشنگتن پست با افشای جزئیات تازه ای از پرونده 'جمال خاشقچی' نوشت: چند روز پس از ناپدید شدن وی، محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در تماس تلفنی با دو مقام آمریکایی این روزنامه نگار را یک اسلامگرای خطرناک توصیف کرده بود.

ایرنا: به گزارش واشنگتن پست، قبل از آنکه عربستان به قتل خاشقچی اعتراف کند بن سلمان در تماسی تلفنی با «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا خواسته بود تا اتحاد آمریکا و عربستان را حفظ کنند. وی همچنین گفته بود که خاشقچی عضو اخوان المسلمین است.

خاشقچی همواره عضویت در اخوان المسلمین را رد کرده بود. خانواده وی نیز در پاسخ به واشنگتن پست گفت: «جمال خاشقچی عضو اخوان المسلمین نبود. همچنین او به هیچ وجه یک فرد خطرناک نبود».

یک مقام آگاه گفت که بولتون توصیف های بن سلمان درباره خاشقچی را تایید نکرد. در همین حال، یک مقام سعودی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت که بن سلمان در تماس با کوشنر و بولتون چنین اظهارنظری نکرده است.

جزئیات تازه از دشمنی بن سلمان با خاشقچی

خاشقچی دوم اکتبر (دهم مهر) برای انجام امور مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و ناپدید شد. عربستان ابتدا اعلام کرد که خاشقچی کنسولگری را ترک کرده است اما در نهایت تحت فشار بین المللی اعتراف کرد که این روزنامه نگار کشته شده است. جسد وی هنوز پیدا نشده و گفته می شود که جسدش قطعه قطعه شده است.

قتل وی با موج محکومیت جهانی روبرو شد. برخی کشورهای اروپایی فروش سلاح به عربستان را متوقف کرده و مقام های آمریکایی به ویژه در کنگره خواستار مجازات ریاض شده اند.

اما افرادی مانند عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخبر با مقام های ارشد دولت ترامپ تماس گرفته و از بن سلمان دفاع کرده اند. آنها گفته اند که ولیعهد سعودی یک شریک راهبردی مهم در منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار