کد خبر: ۶۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 31 October 2018

تابناک / داماش گیلان سورپرایز فصل جدید جام حذفی ایران شناخته می‌شود؛ تیمی که با هوادارانش به دنبال رقم زدن یک اتفاق ویژه است.

 

به گزارش "ورزش سه"، داماش گیلان که روزگاری در لیگ برتر ایران و با ستاره‌هایی مثل مهدی مهدوی کیا و پژمان نوری، محمدرضا مهدوی و ... حضور داشت و حتی به فینال جام حذفی هم رسیده بود، بعد از اتفاقاتی که منجر به سقوطش به دسته پایین‌تر شده، با هواداران متعصبش به مسیر ادامه می‌دهد و اکنون در شرایطی در صدر لیگ دسته دوم و در گروه خود قرار دارد که باید جدال مرحله یک هشتم جام حذفی را برابر ماشین سازی برگزار کند. داماش برای اهالی فوتبال تیمی نام آشناست ، تیمی که تا سال 93 در لیگ برتر حضور داشت و در جام حذفی نیز دارای سوابقی درخشان و خاطراتی ماندگار است و همواره از حضور در این جام به عنوان یک فرصت خوب استفاده کرده است.


آنها در اولین مرحله حضور خود توانستند برابر خوشه طلایی در خانه حریف به برتری با نتیجه 2 بر 1 دست یابند. سعید باقرپسند و مرتضی حیدری زننده دو گل داماش در ساوه بودند تا آنها یک گام دیگر پیش بروند.


در مرحله بعدی آنها مقابل یکی از جالب‌ترین تیم‌های جام حذفی قرار گرفتند. تیمی که نامش با پرسپولیس و حذف ستاره‌های برانکو ایوانکوویچ شناخته می‌شود و داماش اینبار در خانه و مقابل قشقایی شیراز موفق شد با گلی که امید قربانی در دقیقه 4 به ثمر رسانده بود به مرحله بعدی راه یابند تا شگفتی سازی آنها با حذف حریف دسته اولی استارت بخورد.

 


چوکای تالش نمی‌توانست حریف سرسختی برای آنها در قامت اینکه هر دو در یک رده از لیگ قرار داشتند محسوب شود و در نهایت نیز آنها در قلعه عقاب‌های سابق بعد از تساوی بدون گل در 120 دقیقه، توانستند در ضربات پنالتی جواز صعود را کسب کنند.


در مرحله یک هشتم جام حذفی آنها مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های تهرانی در رده پایین قرار گرفتند. مقاومت تهران که سرمایه‌گذاری اصلی‌اش روی رده پایه است اینبار در تهران مقابل داماش با نتیجه دو بر صفر شکست خورد تا شاگردان سیامک فراهانی در جمع هشت تیم برتر این رقابت قرار گیرند. اکنون آنها برای رقم زدن یک شگفتی بزرگ و حضور در نیمه نهایی با شاگردان رضا مهاجری و ماشین سازی تبریز مصاف دارند. دیداری که در استادیوم بنیان دیزل برگزار خواهد شد اما از هم اکنون می‌توان تصور حمایت ویژه هواداران متعصب داماشی را روی سکوها از این تیم داشت.


ماشین سازی اما مسلما نمی‌تواند با توجه به تقابل با تیم دسته دومی داماش خود را از پیش برنده بداند؛ شاگردان سیامک فراهانی فصل گذشته نیز در جام حذفی در آستانه شگفتی سازی قرار داشتند و در نهایت بعد از 120 تلاش مقابل صنعت نفت آماده‌ی فراز کمالوند در ضربات پنالتی شکست خوردند و حذف شدند.

 


سرمربی جوان و کنونی داماش گیلان که خاطرات خوبی از جام حذفی در خاطر دارد به دنبال ادامه روند صعودی تیمش در این تورنمنت است. فراهانی در سال 87 به عنوان بازیکن با داماش گیلان و با حذف سپاهان در مرحله نیمه نهایی به فینال راه یافت و آنجا با قبول شکست برابر استقلال به نائب قهرمانی دست یافتند. نکته جالب توجه از آن تیم این است که سیامک فراهانی اکنون به عنوان سرمربی روی نیمکت حاضر است و افشین چاووشی نیز به عنوان مربی او را همراهی می‌کند. محمد مختاری، مدافع آن روزهای داماش هم اکنون با بازوبند کاپیتانی عضوی از تیم کنونی است.


مهمترین نگرانی اما برای کادرفنی داماش تعدد غایبان تیمش در این جدال است؛ بهنام لایقی فر، آرمین منفرددوست، امیر حسین دهقان، محمد طالبی، مجید خدا بنده لو، سعید طالبی و میلاد پورصف شکن بازیکنان مصدوم داماش در این دیدار هستند. ضمن اینکه حضور مرتضی حیدری و جابر نصیری که به تازگی از مصدومیت رهایی یافته اند نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار