ورزش سه: کریستیانو رونالدو پس از ۹ سال حضور در رئال به یوونتوس پیوست تا دوران تازه ای را در فوتبالش آغاز کند.

او پس از اینکه دو سال متوالی جایزه بهترین بازیکن سال فیفا را تصاحب کرد، امسال شاهد رسیدن این عنوان به هم تیمی سابقش لوکا مودریچ بود. او و مسی به احتمال فراوان پس از ۱۰ سال رقابت فشرده، امسال هیچکدام به توپ طلا نخواهند رسید.

رونالدو: هیچکس را با من و مسی مقایسه نکنید

رونالدو اما خودش و مسی را برتر از دیگر بازیکنان می داند. او به فرانس فوتبال گفت:« چند بازیکن می توانند بیشتر از ۱۰ سال در یک سطح بازی کنند؟ شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسند. بله، فقط من و مسی چنین شرایطی داریم و قابل مقایسه با هیچ بازیکنی نیستیم.

برای بازیکنی که ۳۳ سال دارد، هیچ باشگاهی ۱۰۰ میلیون یورو هزینه نمی کند اما یوونتوس این کار را برای من انجام داد. با احترام به همه فوتبالیست ها باید بگویم که بازیکنانی به سن من، به چین، امارات، قطر، آمریکا و … می روند تا فوتبال شان تمام شود.

فوتبال من اما هنوز تمام نشده است. در بهترین فرم خودم قرار دارم و به دنبال افتخارات تیمی و فردی بیشتری هستم. می دانم که یک روز من هم بازنشسته خواهم شد ولی باید پنج تا شش سال دیگر صبر کنید. منظورم این نیست که بهترینم؛ می خواهم بگویم که بازیکنی متفاوت هستم و به این قضیه افتخار می کنم. به جاه طلبی هایم به اینکه ورزشکار و انسانی با مغز متفاوت هستم.»

رونالدو: هیچکس را با من و مسی مقایسه نکنید