وبسایت نود: به نقل از ایندیپندنت، نیمار ستاره برزیلی پاریسن‌ژرمن از حضور در پایتخت فرانسه احساس رضایت ندارد و از بازگشت به نیوکمپ استقبال می‌کند. در این میان شنیده شده که لیونل مسی نقش مهمی در این انتقال احتمالی ایفا خواهد کرد و مشتاق بازگشت هم تیمی سابق خود خواهد بود.

انتقال جنجالی نیمار از بارسلونا به پاریسن‌ژرمن در تابستان ۲۰۱۷ دنیای فوتبال را شوکه کرد و موجب رنجش بازیکنان و کادر مدیریتی باشگاه شد. اما این انتقال آنگونه که بازیکن ۲۶ ساله انتظار داشت، پیش نرفته است.

پیش بینی می‌شد با این انتقال و بیرون آمدن از زیر سایه لیونل مسی، نیمار به شکل جدی تری سلطه رونالدو و مسی را بر دنیای فوتبال به چالش بکشد اما او حتی در بین ۱۰ نامزد نهایی فیفا برای برترین بازیکن سال ۲۰۱۸ قرار نداشت و شنیده می‌شود او به طور کلی از حضور در پاریس احساس رضایت ندارد.

مسی، خواهان بازگشت نیمار به بارسلونا

بازیکن برزیلی به طور کلی زندگی و بازی در اسپانیا و بارسلونا را ترجیح می‌دهد. علیرغم رقابت کاملا عیان میان مسی و نیمار، کاپیتان آرژانتینی بارسلونا اصلا مخالف بازگشت نیمار به نیوکمپ نیست و درباره فواید این بازگشت با سران باشگاه به گفت و گو پرداخته است.

فوق ستاره آرژانتینی از ابتدای این فصل و با خروج آندرس اینیستا از نیوکمپ به کاپیتان باشگاه تبدیل شده و نقش مهمتری را در باشگاه ایفا می‌کند. او نسبت به میراث خود آگاه است و احساس می‌کند برای جاودانه شدن، نیاز به بردن لیگ قهرمانان اروپا دارد.

مسی هم اکنون قهرمانی در ۴ دوره از این رقابت ها را در کارنامه دارد، اما نمایش های ضعیف بارسلونا در فصول اخیر لیگ قهرمانان مورد استقبال هواداران واقع نشده و سلطه بارسلونا تنها به لیگ داخلی محدود شده است. مسی عقیده دارد که تیم فصل ۱۵-۲۰۱۴ با حضور نیمار و مسی یکی از بهترین تیم های تاریخ باشگاه بوده است و عقیده دارد درخواست بازگشت نیمار، کاملا منطقی است.

نکته تعیین کننده در بازگشت نیمار، مسائل مالی است. حقوق پرداختی بارسلونا به بازیکنان خود از جمله مسی، موحب ایجاد محدودیت هایی در سیاست های نقل و انتقالاتی باشگاه شده است.

پاریسن‌ژرمن تابستان ۲۰۱۷ با ۲۲۲ میلیون یورو نیمار را به خدمت گرفت و جدا کردن او از باشگاه فرانسوی با مبلغی کمتر از این امکان پذیر نخواهد بود. بر این اساس برخی از سران باشگاه گزینه وارد کردن عثمان ذمبله به این پروسه انتقالاتی را بررسی کرده اند. دمبله نتوانسته به خوبی در بارسا جا بیفتد و محبوبیتی به اندازه نیمار روی سکوهای نیوکمپ به دست آورد.