سیر تا پیاز ماجرای رفتن سعید آگشته(شهردار سابق لاهیجان) از آبیک قزوین به شهرداری پرند؛
آگشته دانش‌آموخته کارشناسی عمران، کارشناسی ارشد شهرسازی، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای است و 11سال سابقه شهرداری را در کارنامه دارد و پیش‌ازاین شهردار شهرهای الوند، آبیک و لاهیجان بوده است.
کد خبر: ۶۷۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 29 October 2018

تابناک / سعید آگشته با رای کامل اعضای شورای شهر پرند به‌عنوان شهردار جدید پرند انتخاب شد.

 

آگشته: مشکلات را باید از خود مخالفان پرسید اما قطعاً عوامل سیاسی بی‌تاثیر نبود، پس از من کارمند دبیرخانه کمیسیون ماده 100 را به‌عنوان سرپرست معرفی کردند! / معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین: عملکرد عمرانی آگشته از سوی استانداری و معاونت عمرانی قابل قبول بوده است / رییس شورای شهر آبیک: مساله برکناری شهردار به هیچ عنوان فنی نبود و مسایل شخصی و سیاسی پشت سر این حادثه است و استعفا می دهم، آگشته میزان بدهی شهرداری را از 170 میلیارد ریال به کمتر از 90 میلیارد ریال رساند / رییس شورای شهر پرند: 45نفر کاندیدای تصدی پست شهرداری پرند بودند که سعید آگشته با 7 رای قاطع اعضای شورا، شهردار شد، آگشته تمام شاخص‌های مد نظر شورا‌ی شهر پرند از جهت مدیریت با سابقه خوب و تخصص را ‌در کارنامه خود دارد

 

آگشته دانش‌آموخته کارشناسی عمران، کارشناسی ارشد شهرسازی، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای است و 11سال سابقه شهرداری را در کارنامه دارد و پیش‌ازاین شهردار شهرهای الوند، آبیک و لاهیجان بوده است.

سعید آگشته ۴۲ ساله اهل تهران است که با قوانین و اداره شهرهای جدید که یکی از شروط شورای شهر پرند برای انتخاب شهردار بود آشنا است.

 

ماجرا چه بود!؟ ....

 

آگشته، شهردار آبیک عزل شد

سعید آگشته، شهردار آبیک در آخرین جلسه‌ی شورای اسلامی این شهر با رای 5 تن از نمایندگان پارلمان محلی از سمت خود عزل شد.

پاسخ‌های آگشته به سوال‌های نمایندگان مردم در جلسه استیضاح، اکثریت اعضای شورا را قانع نکرد.

وی در پانزدهم مهرماه سال گذشته از سوی اعضای این شورا به عنوان «شهردار آبیک» منصوب شده بود و حدود یک سال پس از آغاز به کار وی در این مسئولیت، با رای اکثریت اعضای پارلمان محلی آبیک از سمت خود کنار گذاشته شد و احمد محمدی مسئول دفتر ماده 100 شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری آبیک معرفی شده است.

 

اما و اگرهای استیضاح شهردار سابق لاهیجان...

 

تابناک / پنج عضو از هفت عضو شورای اسلامی شهر آبیک با طرح استیضاح سعید آگشته، شهردار این شهر از پاسخ های وی قانع نشده و رای به برکناری او دادند.


در پی استیضاح شهردار، رییس شورای شهر آبیک نیز با اعلام این موضوع که مساله برکناری شهردار به هیچ عنوان فنی نبوده و شاید مسایل شخصی و سیاسی پشت سر این حادثه باشد، بلافاصله از سمت خود استعفا کرد.

 

**عملکرد شهردار آبیک در یک سال گذشته قابل قبول بوده است


رییس سابق شورای شهر آبیک در این رابطه گفت: 2 هفته پیش چهار عضو شورای شهر در صحن علنی شورا سه سئوال شامل عدم تعامل شهرداری با دستگاه های خدمات رسان، تاخیر در برگزار مناقضات و مزایده ها و زیاد شدن ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر را مطرح کردند.


عبدالله ملک پور ادامه داد: روز گذشته نیز شهردار با حضور در صحن شورا و با بیان دلیل و استدلال و ارایه مدراک مستند به تمامی سئوالات اعضا پاسخ داد که از نظر بنده تمامی آنها قانع کننده بودند.


وی یادآور شد: یکی از عملکردهای قابل دفاع شهردار در حوزه بدهی های شهردار قبل بود که این میزان را از 170 میلیارد ریال به کمتر از 90 میلیارد ریال رسانده که این موضوع بسیار قابل توجه بوده است.


وی در پاسخ به عدم حضور شهردار در محل کارش، گفت: حضور شهردارمانند بسیاری از روسای ادارات در محل کار الزامی نبوده تا جایی که هرگونه رفت و آمد وی با هماهنگی رییس شورای شهر صورت گرفته است.


ملک پور اضافه کرد: کارهای صورت گرفته و پیشرفت های عمرانی شهر در یک سال گذشته، بیانگر اقدامات به عمل آمده از سوی شهرداری با برنامه ریزی های صورت گرفته از قبل بوده که همین مساله طرح سئوال و به دنبال آن استیضاح شهردار را با اما و اگرها روبرو ساخته است.

 

 

** عملکرد عمرانی آگشته از سوی استانداری و معاونت عمرانی قابل قبول بوده است


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این رابطه اظهار داشت: براساس شنیده ها طی چند هفته گذشته موضوع طرح سئوال از شهردار توسط تعدادی از اعضای شورای اسلامی این شهر مطرح بوده که در نهایت این موضوع روز گذشته با قانع نشدن آنان و استیضاح همراه بوده است.


علی فرخزاد با بیان اینکه هنوز پیگیر این مساله از سوی فرمانداری شهرستان آبیک هستیم، خاطرنشان کرد: البته گزارش ها در خصوص نحوه عملکرد عمرانی این شهر از سوی استانداری و معاونت عمرانی قابل قبول بوده اما این مساله نیاز به بررسی دارد.

 

** خلاءهای قانونی در خصوص روند استیضاح شهرداران وجود دارد


مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین نیز در این رابطه گفت: عملکرد شهردار آبیک قابل قبول بوده اما روند استیضاح از سوی اعضای شورای این شهر صورت گرفته و جزئیات آن نیز در روزهای آینده مشخص خواهد شد.


ایرج زاهدپور با اشاره به روند استیضاح شهرداران، تاکید کرد: در صورتی که هر یک از اعضای شورا به عملکرد شهردار در انجام وظایف قانونی اعتراض داشته باشند به رییس شورا انعکاس داده و وی نیز به صورت تذکر به شهردار انتقال و وی موظف خواهد بود تا ظرف 2 هفته به سئوال یا سئوالات مطرح شده پاسخ دهد.


وی با بیان اینکه اگر اعضای شورا از پاسخ شهردار قانع نشوند با درخواست یک سوم اعضا استیضاح وی در دستور کار قرار می گیرد، افزود: به نظر می رسد موارد یاد شده از سوی اعضای شورای اسلامی آبیک صورت گرفته و از این پس فرمانداری باید در خصوص انجام تشریفات روند استیضاح ورود پیدا کرده و نتیجه را به استانداری گزارش دهد.


این مسئول یادآور شد: باید قبول کرد که بسیاری از موضوعات بین شهرداران و اعضای شوراها با نشست و هم اندیشی و گفتمان مرتفع می شود و اگر از سوی شهرداری و یا شورای شهر آبیک در گذشته تدبیری صورت می گرفت شاید کار به مسایلی مانند استیضاح کشیده نمی شد.

 

استعفای دو عضو شورای شهر آبیک


پس از برکناری شهردار آبیک، دو عضو شورای اسلامی این شهر هم از سمت‌های خود انصراف دادند.

همزمان با برکناری شهردار آبیک، عبدالله ملک‌پور سخنگو و رئیس شورای اسلامی شهر آبیک از این دو سمت خود استعفا کرد.

وی درباره علت استعفای خود گفت: دلیل این موضوع را توضیح نمی‌دهم و فقط بیان می‌کنم که طبق نامه کتبی از سمت ریاست و سخنگویی استعفا داده‌ام و از امروز هیچ مسؤولیتی ندارم و به عنوان یک عضو در شورا هستم.

فرانک فیض‌اللهی دیگر عضو شورای شهر آبیک هم از انصراف خود از سمت ریاست کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی و ورزشی و عضویت در کمیته‌های مختلف شورای شهر خبر داد و گفت: به عنوان یک عضو معمولی در شورای شهر فعالیت خواهم کرد.

 

اراده شورای شهر آبیک برای عزل شهردار با چاشنی سیاست!

 
سعید آگشته شهردار سابق آبیک گفت: شورای شهر آبیک با اراده‌ خود توانستند مرا عزل کنند که البته مسائل سیاسی نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبود.

سعید آگشته شهردار سابق آبیک اظهار کرد: شورای شهر آبیک با اراده‌ خود و اکثریت آراء توانستند با 5 رای مخالف من را برکنار کنند.

وی افزود: از 7 عضو شورای شهر 5 نفر مخالف و 2 نفر موافق حضور من بودند که پس از عزل من احمد محمدی کارمند دبیرخانه کمیسیون ماده 100 به‌عنوان سرپرست معرفی شد.

آگشته خاطرنشان کرد: استعفای عبدالله ملک‌پور رئیس شورای اسلامی شهر آبیک که در فضای مجازی منتشر می‌شود نیز صحت دارد.

شهردار سابق آبیک در پایان گفت: مشکلات را باید از خود مخالفان پرسید اما قطعاً در این راستا عوامل سیاسی بی‌تاثیر نبوده است.

 

45نفر کاندیدای تصدی پست شهرداری پرند بودند که سعید آگشته با 7 رای قاطع اعضای شورا، شهردار شد، آگشته تمام شاخص‌های مد نظر شورا‌ی شهر پرند از جهت مدیریت با سابقه خوب و تخصص را ‌در کارنامه خود دارد

 

پس از استیضاح شهردار آبیک در استان قزوین، رئیس شورای شهر پرند در استان تهران از رای اعتماد قاطع اعضای شورا ‌به وی به عنوان شهردار جدید پرند خبر داد.

فریبا مرادپور در این باره گفت : 45نفر کاندیدای تصدی پست ریاست شهرداری از میان افراد با سابقه و مجرب داشتیم که در نهایت با همدلی و اتحاد اعضای شورا سعید آگشته شهردارسابق آبیک با 7 رای قاطع اعضا به سمت شهردار پرند برگزیده شد.سعید

وی افزود : آگشته دارای تمام شاخص‌های مد نظر شورا‌ی شهر پرند از جهت مدیریت با سابقه خوب و تخصص را ‌در کارنامه خود دارد.

آگشته پس از برکناری از شهرداری آبیک، همزمان پیشنهاد ریاست شهرداری دو شهر الوند و پرند را داشت.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار