کد خبر: ۶۷۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 28 October 2018

  

شفقنا رسانه-تیتر روزنامه ها به کامل شدن کابینه دولت با چهار وزیر پیشنهادی ؛ محمد اسلامی ، فرهاد دژپسند ، محمد شریعتمداری و رضا رحمانی برای تصدی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی ، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت که از مجلس رای اعتماد گرفتند ،اختصاص یافت.

روزنامه سازندگی و ایران تیتر و عکس یک خود را به صحبت های روحانی در مجلس اختصاص دادند و در تیتری مشابه از «از هشدار امضای طلایی» گفتند. ایران سعی کرد نقل قول های بیشتری از رئیس جمهور را در قالب سوتیتر به صفحه اول بیاورد.سازندگی هم  در زیر تیتر با اشاره به صحبت های روحانی در مجلس توضیح داده« به وزیر پیشنهادی صنعت گفتم در این وزارت خانه هر کس را که قرار دادی حتی اگر ابوذر و سلمان هم بودند بعد از یک سال او را عوض کن چرا که متاسفانه در جامعه ما فرد سالم را عده ای دیگر آلوده می کنند .آن قدر دور او می گردند و طواف معکوس می کنند که آن فرد در یک منجلابی قرار می دهند»

سیاست روز هم عکس یک را به این موضوع اختصاص داد و در تیتری به نقل از رئیس جمهور «دولت به وزرای پرکار نیاز دارد» و آن را اظهار نظری جالب دانست. «خودرای آقای رئیس جمهور تایید می شود؟» تیتر یک سیاست روز بود که به انتقاد نمایندگان از تصمیم لاریجانی در ارجاع لوایح پالرمر و قانون مبارزه با پولشویی بدون اعمال نظرات هیئت عالی مجمع مربوط می شد. روزنامه در بخشی از مطلب نوشت:«پس از بحث ها و انتقاد های مطرح شده درباره ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس شورای اسلامی درحالی لوایح پالرمر و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داد که ظاهرا هیچ تغییری در این مصوبات ایجاد نشده و عملا نظرات هیئت عالی مجمع لحاظ نشده است. »

روزنامه کیهان هم تیتر یک خود را به جلسه رای اعتماد مجلس به چهار وزیر پیشنهادی اختصاص داد و در تیتری طولانی نوشت:« کنایه روحانی به آخوندی اگر مشکل مسکن نداشتیم ارزان‌ترین کشور بودیم!» بهتر بود تیتر کوتاه تر انتخاب می شد و بخشی از آن در رو تیتر می آمد.

آفتاب یزد هم در عکس یک خود با اشاره به رای اعتماد گرفتن چهار وزیر پیشنهادی،با کنایه عنوان کرد«عبور آسان از پیچ بهارستان» و در گزارش خود به صحبت های موافقان و مخالفان و تعداد رای های کسب شده پرداخت .این روزنامه تیتر یک خود را به موضوع مهمی درباره حمایت طرفداران تیم تراکتورسازی (که روز جمعه مقابل تیم سپید رود رشت بازی داشتند) برای حضور زنان در ورزشگاه اختصاص داد و نوشت « یاشاسین آذربایجان» اگر چه این تیتر بسیار رایج است ولی بهتر است روزنامه های رسمی از واژه های فارسی و معمول در تیتر خود استفاده کنند.

اعتماد هم در یکی از تیترهای فرعی خود با اشاره به روشن شدن تیم اقتصادی کابینه دولت نوشت« وزارت ۴ دولتمرد روحانی در آرامش بهارستان» .این روزنامه تیتر و عکس یک خود را به سوژه جنجالی این روزها اختصاص داد .در پی انتشار تصاویری از آیت الله شبیری زنجانی در فضای مجازی ،آیت الله یزدی طی نامه ای خطاب به این مرجع تقلید خواستار رعایت شئونات مرجعیت شد بر همین اساس اعتماد هم با اشاره به محتوای این نامه و رویکرد خود نوشت « شآن مرجعیت » و عکس خوبی را از آیت الله شبیری زنجانی کار کرد.

« سرانجام کابینه کامل شد» تیتر یک روزنامه شرق برای چهار وزارت خانه ای است که حالا صندلی های آن پر شد .این روزنامه در عکس یک خود ویژه نامه ای را تدارک دیده که در گفت و گو با فعالان اقتصادی و سیاسی به دنبال راه حل برای مسائل و مشکلات جامعه است و در تیتر خود نوشت« در تکاپوی راهی به سوی آینده» .اگر روزنامه ها سعی کنند کمتر کار خبری انجام دهند و بیشتر به تحلیل و ارائه راهکار از دید کارشناسان بپردازند باعث متفاوت بودن حرفه آنها از رسانه های آنلاین و  جان گرفتن دوباره آنها می شود.

روزنامه همدلی اما سعی کرد از زاویه دیگری به جلسه دیروز مجلس بپردازد و به جای پوشش سخنان رئیس جمهور و وزیران پیسنهادی در گفتگو با کارشناسان به ارزیابی و تاثیر جلسه و رای اعتماد وزیران بر فضای اقتصادی کشور پرداخت و از «تنفس مصنوعی به اقتصاد» نوشت. البته بهتر بود خلاصه ای از بحث ها را در قالب سوتیتر به صفحه اول می آورد. «هیرکانی در آستانه زوال» گزارش همدلی درباره نابودی جنگل های شمال در پی اجرای الگوی توسعه نامناسب بود که با یک فعال محیط زیست در این باره گفتگو کرد. روزنامه در بخشی از متن هشدار داد: «جنگل های شمال ایران در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند و تنها ۳۰ سال برای نجات جنگل‌های هیرکانی فرصت داریم.»

«روی خوش مجلس به دولت» تیتر یک روزنامه جام جم بود که به جلسه دیروز مجلس و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی اختصاص یافت. این روزنامه عکس یک خود را به چهار تصویر اختصاص داد و در تیتری طولانی از «ماجراهای اسکارلت، بن سلمان، شاهزاده های قطری و دیگران » نوشت و در بخشی از مطلب آورد:«اسکارلت یوهانسون ۳۳ ساله در اعتراض به ولخرجی های بن سلمان از یکی از پروژه های سینمایی هالیوود کنار کشیده است.»

روزنامه قانون هم با کار کردن عکس خوبی از روحانی در کنار وزرای خود در مجلس نوشت« تکمیل پازل کابینه».این روزنامه در تیتر یک خود به تاثیر نیم بها شدن بلیت سینما در روزهای شنبه و سه شنبه پرداخت و عنوان کرد« گیشه های نگران» و سعی کرد با مصاحبه با چند فعال  سینمایی به بررسی بازخورد‌ این طرح بر گیشه سینما و همچنین میزان استقبال از آن بپرد‌ازد‌. محمد‌ قاصد‌ اشرفی ، رییس انجمن سینماد‌اران با اشاره به اینکه این طرح برای ارزیابی نتیجه احتیاج به زمان د‌ارد‌،این طرح را آشتی مرد‌م با سینماها قلمد‌اد‌ کرد‌ه و به «قانون» می گوید‌: «این طرح هنوز طرح پخته ای نیست.ما هفته پیش د‌ر شورای عالی این طرح را مصوب کرد‌یم اما د‌ر همین مد‌ت کم و به نسبت اطلاع رسانی اند‌ک،شاهد‌ استقبال خوب تماشاگران بود‌یم.طبیعی است که باید‌ چند‌ ماه سپری شود‌ تا بتوان ارزیابی کرد‌ که این طرح جواب د‌اد‌ه یا نه.این طرح نیاز به اطلاع رسانی بیشتر و حمایت رسانه ها د‌ارد‌ و باید‌ امتحان زمان را پس بد‌هد‌».او با تاکید‌ بر این نکته که مزایای این طرح از معایبش بیشتر است، اد‌امه می د‌هد‌ :«ما د‌ر وضعیت وخیم اقتصاد‌ی هستیم و این شوخی برد‌ار نیست. د‌ر این اوضاع،شاید‌ تنها جایی که مرد‌م می توانند‌ پناه آورند‌،سینماست.ما سعی کرد‌یم این ماوا را از لحاظ اقتصاد‌ی نیز برای مخاطبان امن تر کنیم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار