همتی در پاسخ به این انتقاد که چرا از طریق رسانه‌ها افزایش قیمت نان اطلاع‌رسانی نشد، در اظهاراتی عجیب گفت: به چه کسی اطلاع‌رسانی کنیم؟! در تمام نانوایی‌ها اطلاعیه تنظیم بازار نصب است!
کد خبر: ۶۷۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 27 October 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: نان قوت غالب اغلب مردم و یکی از پای ثابت‌های سفره‌های ایرانیان است که در صبحانه، ناهار و شام روي سفره قرار مي گيرد. ايران در صدر جدول هاي جهاني در مصرف گندم و نان و با سرانه 160تا 170 کيلوگرم بالاترين مصرف سرانه نان را در جهان داراست که البته در سال‌های اخیر این سرانه به دلیل نوسانات قیمت نان و گندم کاهش یافته است.

براساس آمار ما ايراني ها شش برابر ميانگين جهاني نان مصرف مي کنيم که بخشی از آن به بی‌کیفیت بودن انواع نان‌ها برمی‌گردد و درواقع بخش زیادی از نان دورریز می‌شود و افزایش کیفیت یکی از دلایل مسئولان برای افزایش قیمت نان است که در هر بار افزایش قیمت مطرح می‌شود اما در عمل اتفاق و تغییری رخ نمی‌دهد و بیشتر به نظر می‌رسد توجیهی بر افزایش قیمت باشد.

هرچند حسن عباسی معروفان، معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خردادماه گفته بود: «با توجه به ثبات قیمت گندم در سال‌جاری، دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان و آرد ندارد.» اما از اول آبان‌ماه شاهد افزایش قیمت نان بودیم که پس از افزایش 30درصدی نان در بهمن 93 اکنون قیمت انواع نان ده درصد افزایش یافته است و قیمت هرعدد نان سنگک از 1000 به 1100 تومان و هر عدد نان لواش از 200 به 250 تومان رسیده است.

اما آنچه بیش از گرانی نان مورد اعتراض مردم قرار گرفت، عدم اطلاع‌رسانی در این زمینه بود. در هفته گذشته افزایش قیمت بی‌سر و صدای انواع نان در شیراز باعث غافلگیری شهروندان و ایجاد مشکلاتی برای مردم و نانوایان شد زیرا اغلب مراجعه‌کنندگان به نانوایی با غافلگیری از افزایش قیمت نان علت آن را جویا می‌شدند. برخی نانواها نیز در پاسخ به اعتراض مردم نسبت به گران شدن نان اظهار می‌کنند که وزن نان افزایش یافته درصورتی که همان وزن قبل و حتی در مواردی کاهش وزن را شاهد هستیم.

علی همتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در پاسخ به این انتقاد که چرا از طریق رسانه‌ها افزایش قیمت نان اطلاع‌رسانی نشد، در اظهاراتی عجیب گفت: به چه کسی اطلاع‌رسانی کنیم؟!

وی با تعجب و لحنی طلبکارانه ادامه می‌دهد: یعنی باید در تلویزیون اعلام کنیم که فردا نان گران می‌شود؟! در تمام نانوایی‌ها اطلاعیه تنظیم بازار نصب است!

همتی همانند سال 93 بازهم علت افزایش قیمت را افزایش کیفیت نان عنوان و اظهار می‌کند: در دستورالعمل ابلاغی تاکید شده که نان باید با کیفیت و سبوس بیشتر باشد.

 

برچسب ها: قیمت نان ، تغییر ، غافل گیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار