امام جمعه چرام مطرح :
حجت‌الاسلام افشار : درحالى كه كمتر از دو هفته تا كلید خوردن تحریم‏هاى از پیش شكسته خورده آمریكا علیه ایران در حوزه انرژى باقى مانده است، كه از هم ‏اكنون چشم انداز روشنى مبنى بر موفقیت این تحریم‏ها دیده نمی شود.
کد خبر: ۶۷۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 26 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت : مستند سياسى و اقتصادى افول قدرت آمريكا نشان مى‏دهد اين كشور يكى از منفورترين دولت‏هاى جهان به شمار رفته و ديگر قادر به اجراى سياست‏هاى خارجى خود در هيچ نقطه‏اى از جهان نمی ‏باشد.
حجت الاسلام افشار افزود : نمونه بارز اين ناتوانى را مىی توان در اعمال تحريم‏هاى اقتصادى يك جانبه عليه كشورمان مشاهده كرد كه ضمن ناكامى در شكل دادن اجماع جهانى و همراه‏ سازى متحدان اروپايى خود ناگزير است شكست زودهنگام خود در جلوگيرى از فروش نفت ايران را پذيرا باشد.
خطیب جمعه چرام افزود : درحالى كه كمتر از دو هفته تا كلید خوردن تحریم‏هاى از پیش شكسته خورده آمریكا علیه ایران در حوزه انرژى باقى مانده است، كه از هم ‏اكنون چشم انداز روشنى مبنى بر موفقیت این تحریم‏ها دیده نمی شود.
 
اثبات شکست تحریم های آمریکا دو هفته مانده به آغاز آن ها

وی گفت : دلایل متعددى وجود دارد كه حكایت از شكست تحریم ‏هاى آمریكا دارد كه در ادامه به‏ صورت اجمالى به آن‏ها اشاره مى شود.
حجت‌الاسلام افشار با اشاره به اولین دلیل نشان دهنده ی شکست تحریم های آمریکا گفت : این تحریم‏ ها بر خلاف گذشته از سوى آمریكا است نه شوراى امنیت از همین رو الزام آور بودن آن در گرو میزان تأثیرآمریكا بر سایر كشورها و شركت‏ها است بنابراین كشورهایى كه از نظر اقتصادى و مالى وابسته به آمریكا نیستند، تعهدى به این تحریم‏ها نخواهند داشت، بلكه روابط اقتصادى و تجارى با ایران به نفع آنان است.
امام جمعه چرام گفت : دومین دلیل اثبات موفق نبودن تحریم های آمریکا، تصمیم آمریكا مبنى بر تحریم ‏هاى جدید علیه ایران از هیچ گونه حمایت بین‏ المللى به‏ ویژه حمایت كشورهاى غربى متحد آمریكا برخوردار نیست، بلكه بر عكس این كشورها آن‏را كودتا علیه توافق هسته ‏اى و اقدامى خطرناك در روابط بین ‏المللى می دانند كه جایگاه و نقش آمریكا را تنزل می دهد.
وی به سومین دلیل شکست تحریم ها اشاره کرد و افزود : تصمیم یك جانبه آمریكا در تحریم ایران سبب افزایش انزواى واشنگتن در سطح بین ‏المللى می ‏شود زیرا زمانى انجام شده است كه ترامپ با افزایش مالیات‏ هاى گمركى علیه بیشتر كشورهاى جهان اعلام جنگ تجارى كرده است.
وی در خصوص دیگر دلیل اثبات شکست آمریکا علیه ایران، گفت : در خصوص تحریم نفت باید توجه داشت، بسیارى از كشورها و شركت‏هاى خصوصى در جهان به نفت ایران وابسته هستند و سوخت خود را از تهران تأمین می كنند، لذا این حق آن‏هاست كه بر اساس منافع خود در مورد خریدن یا نخریدن نفت از ایران تصمیم بگیرند و آمریكا نمی تواند آن‏ها را مجبور به توقف خرید نفت از ایران كند. از این‏رو، تحریم ‏هاى آمریكا علیه صدور نفت ایران ‏بی نتیجه است و شكست خواهد خورد.
حجت‌الاسلام افشار گفت : باز در خصوص تحریم در حوزه انرژى و نفت، آژانس بین ‏المللى انرژى در اواخر شهریور هشدار داده بود كه چنان‏چه نفت ایران تحریم شود، قیمت‏ ها به بیش از ۸۰ دلار در هر بشكه افزایش خواهند یافت. این اتفاق اكنون رخ ‏داده و قیمت نفت برنت از مرز ۸۰ دلار گذشته است؛ ضمن این‏كه رئیس دومین بانك بزرگ این كشور اعلام‏ خطر كرده بود كه در صورت حذف نفت ایران از بازار، قیمت ‏هاى نفت به ‏سرعت سر به فلك گذاشته و حتى ممكن است به ۱۲۰ دلار در هر بشكه افزایش یابد.
وی بیان کرد : آمریكا روى عربستان براى جبران كمبود نفت ایران حساب بازكرده، حال ‏آن كه بر اساس شواهد، سعودىی ها نه می توانند به‏ سرعت این خلا را جبران كنند و نه به فرض تولید بیشتر، قادر هستند كه این رویه را ادامه دهند، چراكه ظرفیت تاسیسات نفتى عربستان اجازه افزایش تولید بلندمدت را نمی دهد.
خطیب جمعه چرام گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامى ایران كه اشراف كامل بر مسائل جهانى، منطقه ‏اى و داخلى دارد، همواره به تحریم به ‏عنوان یك ابزار ناكارآمد نگاه كرده‏ اند. حتى در خصوص تحریم‏هاى اخیر آمریكا نیز وعده داده ‏اند كه این تحریم ‏ها نیز شكست خواهد خورد. معظم له در این باره و در سخنرانى اخیرشان در اجتماع بسیجیان در ورزشگاه آزادى فرمودند: «وضع تحریم ‏ها به این معنا است كه دشمن هیچ راه دیگرى براى مقابله با نظام اسلامى به غیر از تحریم اقتصادى ندارد اما همین تحریم ‏هاى اقتصادى نیز شكننده‏ تر از اقتصاد ملى ما است... اقتصاد ملى كشور میتواند تحریم را شكست دهد و به حول و قوه‏ الهى، تحریم‏ها را شكست خواهیم داد و شكست تحریم به‏ معناى شكست آمریكا است و آمریكا باید با این شكست، یك سیلى دیگر از ملت ایران بخورد.»
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
یعنی دیگه میخاست بهامون چه کار کنه تورم کمر مان را شکست دیگه نه توان خرید جهیزیه برا فرزندان را داریم و توان پر کردن شکم خودمون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار