توجیه مومنی زاده برای تمدید دوره سرپرستی بهارمست قانع کننده است!؟ ؛
تابناک / رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به آمادگی برگزاری جلسه فوق‌العاده برای انتخاب شهردار رشت گفت: انتخاب شهردار رشت را به بعد از مراسم اربعین حسینی موکول کردیم اما طی صحبتی که با فرماندار رشت انجام شد در صورت درخواست فرمانداری آمادگی برگزاری جلسه فوق‌العاده برای انتخاب شهردار را داریم.
کد خبر: ۶۷۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 25 October 2018

 

انتخاب شهردار رشت پس از اربعین حسینی/ درخواست فرماندار رشت برای عزل 4 عضو شورا صحت ندارد


تابناک / رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به آمادگی برگزاری جلسه فوق‌العاده برای انتخاب شهردار رشت گفت: انتخاب شهردار رشت را به بعد از مراسم اربعین حسینی موکول کردیم اما طی صحبتی که با فرماندار رشت انجام شد در صورت درخواست فرمانداری آمادگی برگزاری جلسه فوق‌العاده برای انتخاب شهردار را داریم.

سید امیرحسین علوی با اشاره به نامه ارسالی از سوی فرماندار رشت به هیئت حل اختلاف پیرامون تعیین تکلیف موضوع انتخاب شهردار رشت اظهار کرد: فرماندار به وظایف قانونی خود عمل کرده و شورای رشت نیز تاکنون جلسات متعددی درباره انتخاب شهردار برگزار و از این باب دچار قصور نشده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار رشت تاکنون به جمع‌بندی نرسیده‌اند تصریح کرد: انتخاب شهردار نباید بیش از سه ماه به طول بینجامد و شورا نیز تاکنون جلسات متعددی برای بررسی این مهم برگزار کرده و یقین می‌دانیم با جلسات برگزارشده و نگاه مثبت فرماندار به این مهم در اسرع وقت در این مسئله به جمع‌بندی می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به سفر یکی از اعضای شورا به کربلای معلا اشاره کرد و گفت: حضور یکی از اعضای شورای رشت را در سفر زیارتی اربعین به اطلاع فرماندار رسانده و اعلام کردیم با توجه به اینکه چند نفر دیگر از همکاران شورایی طی هفته آینده عازم سفر به‌منظور شرکت در مراسم اربعین هستند انتخاب شهردار را به زمانی پس از بازگشت آنان موکول کردیم اما در صورت اصرار فرمانداری آمادگی برگزاری جلسه فوق‌العاده به‌منظور انتخاب شهردار رشت را نیز داریم.

وی با اشاره به نامه فرمانداری رشت به هیئت حل اختلاف گیلان درباره موضوع انتخاب شهردار رشت بیان کرد: شایعه حذف چهار عضو شورا طی نامه فرماندار به هیئت حل اختلاف گیلان که در آبستراکسیون شرکت داشتند واقعیت نداشته و هیچ اسمی در این نامه قید نشده است.

علوی با انتقاد از برخی تحرکات با هدف ایجاد تشویش و نفاق در بین شورا و شهروندان افزود: متأسفانه این روزها برخی به‌ظاهر اعلام می‌کنند که به دنبال جایگاه و منصب نبوده‌اما پس‌ازآن برای کسب جایگاه و مقام در مصاحبه‌های متعدد از تهمت و افترا به دیگران دریغ نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه از شهروندان تقاضا دارم تلخی‌های پیرامون موضوع انتخاب شهردار رشت را به‌پای همه اعضای شورا ننویسند گفت: اتفاقات اخیر موجب شد تا شرمنده خون شهدا و شهروندان فهیم رشت شده و از سعه‌صدر شهروندان رشت دراین‌باره تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه هیچ‌گاه به دنبال سیاسی کردن فضای شورا نبوده‌ام بیان کرد: به دنبال سیاسی کردن فضای شورا نبوده و اجازه این اقدام را به هیچ فرد و جناحی نخواهیم داد و این مهم در دوران فعالیت ما در شورای چهارم نیز به‌وضوح قابل‌مشاهده بوده است.

وی با انتقاد از چوب لای چرخ شورا گذاشتن توسط برخی از فتنه‌گران گفت: در جلسه صحن دوشنبه شورا اعلام کردم که در تهمت و افترا زدن به یکدیگر خودداری کرده و باید تأکید کنم که گویا لقب فتنه‌گر دادن به برخی از افراد بی‌دلیل نبوده و باید در مقابل خون شهدا و ذهن بیدار جامعه پاسخگوی دروغ‌پردازی‌هایشان باشند.

علوی به مصوبات جلسه علنی روز دوشنبه شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت: این مهم توسط دبیرخانه شورا پاسخ‌داده‌شده و آن دسته از افرادی که تمایل به پیگیری بیشتر این موضوع دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان بازرسی نسبت به صحت‌وسقم آن مطلع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش برخی از اعضای شورا به‌منظور اثبات انجام آبستراکسیون در جلسه دو هفته قبل شورا خاطرنشان کرد: در جلسه دو هفته قبل پس از اتمام ارائه برنامه‌ها برخی از اعضای شورا تقاضای زمان تنفس کردند و این موضوع امری عادی و در همه جای دنیا انجام می‌شود و برخی اعضا با توجه به طولانی شدن ساعت برگزاری جلسه به صحن مراجعه نکردند.

وی به اختلاف‌نظرات پیرامون انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم خواسته و نظر پنج عضو شورا را نادیده بگیریم و برای رفع اختلاف‌نظر ایجادشده باید با یکدیگر به گفت‌وگو و جمع‌بندی برسیم.

علوی با اشاره اتفاقات پیرامون حضور جمشید رسایی به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری رشت در صحن شورا تصریح کرد: نامه اولیه پیرامون حضور جمشید رسایی به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری رشت در ابتدا با چهار امضای موافق توسط احمد رمضانپور، اسماعیل حاجی پور، فرهام زاهد و بهراد ذاکری به صحن شورا ارسال‌شده و بنده نیز به احترام درخواست این چهار عضو شورا با این امر موافقت کرده و پس‌ازآن نامه به امضای چند عضو دیگر شورا رسیده و حالا برخی از همان افراد که متقاضی کاندیداتوری رسایی بودند ما را به نقض قانون متهم می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه برخی از جوسازی‌ها برای منافعی غیر از منافع شهروندان در حال انجام است گفت: هشدار می‌دهیم در دفاع از حقوق شهر و شهروندان کوتاه نخواهیم آمد و از همه بزرگان استان که با سعه‌صدر اخبار شورا را دنبال کرده استدعای کمک داشته تا بر اساس گفتمان عقلانی نسبت به رفع دغدغه‌های موجود اقدام شود.

 

بیانیه مشترک چهار عضو شورای شهر رشت| به غرض‌ورزان و فرصت‌طلبان اجازه ندهیم



در پی حواشی اخیر شورای شهر رشت در راستای انتخاب شهردار، ۴ عضو شورا بیانیه مشترکی صادر کردند.

این بیانیه که به امضای فاطمه شیرزاد، محمد حسن عاقل منش، بهراد ذاکرى و رضا رسولى رسیده است، بدین شرح است:

بسمه الله الرحمن الرحیم
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ
و همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راههای متفرّق نروید،
مصلحت گزینی شرط اصلی انتخاب شهردار
در چهلمین سال انقلاب اسلامی که تاسیس و حفظ آن ثمره مجاهدت و جانفشانی هزاران انسان پاک سرشت ، تحت ولایت امام خمینی ( ره ) و رهبری امام خامنه ای حفظ الله می باشد، باید در وحدت و اتحاد سر آمد و الگو برای دیگر آزادی خواهان عالم شویم.امروزه با همه مشکلات اقتصادی که زخمی بر جان مردم ما شده است وظیفه ما مسئولین و نمایندگان مردم التیام و درمان آن است لذا خدای ناکرده با اختلاف و عدم مصلحت اندیشی زخمی دیگر را وارد ننماییم.در حالیکه در آزمون انتخاب شهردار برای شهرمان هستیم باید معیار و شیوه انتخاب را برای خود و مردم باز خوانی کنیم.
بدون تردید شهروندان اصیل و فهیم رشت به ما منتخبین مردم اعتماد کرده اند که بهم مشغول نشویم و به شهر و مردم بیاندیشیم و علیرغم تنوع جریان های سیاسی و صنفی حاضر در شورای اسلامی شهر، بر پایه اندیشه توسعه گرا و بدور از لجبازی هایی که می تواند متوجه اینجانبان نیز باشد به تصمیمات بی ضابطه در قالب پاره ای از شانتاژ های رسانه ای و استفاده ابزاری برای رسیدن به هدف شخصی یک نفر وقعی ننهیم، که این امر عین بر هم زدن تعادل در تصمیمات شهر منجمله انتخاب شهردار و قرار گیری اعضای شورای شهر در مقابل یکدیگر است. همان شورای شهری که با اجماع و همدلی ریش سفیدانش علیرغم تفاوت نظر ، اما بر اساس اصول به تصمیمی حرفه ای همانند انتخاب آقای دکتر نصرتی با داشتن رزومه ای با معیار های معلوم گردید، بگذریم که فرایند ها و شرایط محیطی سخت کار در استان و شهر بقول همکار محترممان، ایشان را از رشت فراری داد!
اما معیار هایی می‌بایست در قالب شیوه ای اصولی در انتخاب شهردار به عنوان اساسی ترین تصمیم و اصلی ترین وظیفه شورا قرار گیرد و نه تسویه حساب های لجوجانه حتی اگر اشتباه هاتی از ناحیه گروه ها یا قطب هایی که در شورا متاسفانه شکل گرفته شده، صورت گرفته باشد.
مخاطب اصلی این بحث عزیزانی هستند که پیش از این حسن نیت و نگاه همراه با تعقل و تدین و اعتمادشان به مقوله اعتقاد در سال اول عملکرد شورای پنجم بر همگان ثابت شده است.
انسان بزرگواری که با تجربه ملی و استانی به وزن شورا اضافه نموده است آیا انتخاب یک کارشناس با رشته غیر مرتبط که به واسطه فشار های سیاسی در طول زمان و بر پایه روابط، پله ها را تا شورای شهر طی نموده است، گزینه قابل دفاعی برای شما در منظر عمومی و جامعه مدنی محسوب میشود؟

برادرى که همواره با کلام و رفتار یکرنگ تان با محلات این شهر زندگی کرده اید، بدور از مناسبات سیاسی صحیح ترین تصمیمات کلیدی در ادوار مختلف شورای شهر را اتخاذ کرده اید و از زندگی شخصی خویش برای شهر و علایق عمومی مردم هزینه نموده اید آیا میتوانید فی ما بین این انتخاب و سایر تصمیمات صحیح خود به لحاظ عملگرایی، تخصص، پشتوانه علمی، شجاعت و دارای تحرک مقایسه نمایید.
انسانی دنیا دیده و دارای خانواده ریشه دار و اصیل، آیا فردی با باند بازی سیاسی که هیچوقت و در هیچ زمانی به اصول در هیچ جناحی پایبند نبوده و از طرفی پایه اصلی صداقت و عدم خیانت اتخاذ چنین تصمیماتی در همین بزنگاهها است، میتواند به امانت مردم بدون آگاهی و اشرافیت به اجزاء فنی شهر وفادار بماند؟
باور بفرمایید نباید به غرض ورزان و فرصت طلبان غیر رسمی که در بین ما، می چرخند و خارج ازمردم بوده و به دنبال منافع خصوصی خویش می باشند، اجازه داد که مسیر نادرست را بر منافع عمومی ترجیح دهند.
در نهایت ضمن محکوم نمودن برخی بی اخلاقی های رسانه ای در روزهای اخیر که منجر به کاهش اعتماد عمومی و آسیب به سرمایه های شورا و شهرمان شده است از اصحاب رسانه و همه نخبگان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی خواهانیم اعضاء شورا را در انتخاب شهرداری خدمتگزار و توانمند متناسب با نیاز های شهروندان و کمبود شهرمان برای رشت و رشتوندان یاری نمایند تا شورای اسلامی شهر رشت طبق فرمایش یکی از همکاران محترم در فرصتی بیشتر و با مشورت فی ما بین ریش سفیدان شورا و همراهی سایر اعضاء به تصمیمی منطقی و بدور از حواشی و با همراهی کلیه نهاد های ذی‌مدخل در حوزه شهری برسد.

 

به دلیل آبستراکسیون مصوبات باطل است

 

حجت جذب عضو شورای شهر رشت طی مصاحبه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه در جلسه شصتم شورای شهر رشت آبستراکسیون صورت گرفته و صورتجلسه امضا نگردیده تمامی مصوبات این جلسه اعم از انتخاب سرپرست باطل میباشد.

وی افزود: با توجه به اینکه سرپرستی علی بهارمست در یکم مرداد شروع شده امشب یکم آبان زمان سه ماهه آن به پایان میرسد.

جلسه شصتم شورای شهر با دستور انتخاب شهردار و سرپرست با آبستراکسیون تعدادی از اعضا نیمه تمام ماند.

 

ادامه کار بهارمست قانونی است!


فرماندار رشت در واکنش به جوسازی‌ برخی رسانه‌ها انتخاب علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری را دارای وجاهت قانونی دانست.


میرشمس مومنی زاده،فرماندار شهرستان رشت در جلسه ستاد جوانان شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، با اشاره به حواشی اخیر انتخاب شهردار در شورای شهر رشت ابراز داشت: در فضاهای مجازی و رسانه ها نسبت به این امر ابراز نگرانی کردند و حتی انتقاد نیز می کردند که چرا فرماندار در مورد این مساله صحبت نمی کند. در حالی که ما وظایف خودمان را چهارچوب قانون عمل کردیم و عمل خواهیم کرد و قرار نیست هر اقدامی انجام می دهیم رسانه ای و جنجالی کنیم و یا مصاحبه داشته باشیم، ما به وظیفه قانونی خودمان عمل می کنیم. البته هر وقت لازم شد در این مورد به افکار عمومی و مردم خوب رشت توضیح خواهیم داد و امیدواریم در نهایت انتخاب خوبی برای شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به ابهامات انتخاب سرپرست جدید شهرداری رشت نیز گفت: من اعلام می کنم که عملکرد جناب آقای بهارمست از اعتبار و وجهه قانونی برخوردار است. شورای اسلامی وظیفه انتخاب شهردار را دارد و اگر ظرف سه ماه نتواند فرد جدیدی را انتخاب کند یک نفر از کارکنان شهرداری به عنوان مسئول و سرپرست انتخاب می شود. اکنون نیز ادامه خدمت بهارمست از اعتبار قانونی برخوردار است.

مومنی زاده یادآور شد: در جامعه التهاب و حواشی پیش می آید. بنده به عنوان فرماندار جمع کننده حواشی و کاهش دهنده التهابات باشم، نه آن که با مصاحبه های خودم التهابات را تشدید کنم.

 

رمضانپور و حاجی پور .....

 

دو آبستراکسیون پیاپی در شورای شهر و فضای ملتهب این روزهای رشت و اختلافات شدید بین اعضای شورا، عدم ورود فرماندار و بی‌پاسخ ماندن سؤالات خبرنگاران از سوی به این اوضاع متشنج، ادعای حمله به اعضای شورا و بسته شدن درهای خروجی در جلسه شصتم شورا که البته خیلی زود رد شد، فضایی نامناسب را برای مدیریت شهری رشت به وجود آورده است.

در این میان برخی از اعضای شورا صدور حکم سرپرستی برای علی بهارمست را تخلف دانسته و دلیل آن را عدم امضای صورت‌جلسه توسط اکثریت اعضای شورا بجهت آبستراکسیون می‌دانند. حال اما به نظر می‌رسد در چنین فضای ملتهب و وجود اختلافات شدید در میان اعضای شورا تنها راه برون‌رفت چنگ زدن به ریسمان اتحاد و وحدت است. وحدتی که تنها با کمک ریش‌سفیدان شورا و هیئت‌رئیسه رقم خواهد خورد تا شهر رشت از وضعیت فعلی خارج شود.

حضور وزنه‌های سنگینی چون احمد رمضانپور نرگسی که سابقه ۲ دوره عضویت در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده مردم رشت، سابقه فرمانداری و همچنین سابقه شهرداری در رشت را دارد، وجود فرد باتجربه‌ای چون محمدحسن عاقل منش که در شوراهای دوم، سوم و پنجم عضویت شورا را تجربه کرده است و حضور اسماعیل حاجی پور که شهرداری در ۷ شهر استان و معاونت سیاسی فرمانداری را در کارنامه خود دارد مهم‌ترین ابزار برای برون‌رفت از فضای موجود است.

در شرایط فعلی باید انتظار داشت با توجه به وقفه ۲ الی ۳ هفته‌ای تا برگزاری جلسه بعدی شورا آرامش بار دیگر به خانه شهروندان رشت بازگردد تا بهترین تصمیم، آن‌هم با توجه به پایان زمان قانونی برای انتخاب شهردار، گرفته شود.

 

 

با وجود ابهامات گوناگون؛

علوی، حکم بهارمست را صادر کرد+عکس

پرتال شهرداری رشت اعلام کرد: بر اساس مصوبه شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت و طی حکمی از سوی ریاست شورای اسلامی شهر رشت، علی بهارمست با حفظ سمت به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب گردید. شایان ذکر است دوره سه ماهه اول سرپرستی ایشان از مورخ ۹۷/۵/۱ آغاز گردیده بود.

هنوز مشخص نیست این حکم صادره به امضای اعضای شورای شهر رسیده است یا خیر! در جلسه روز گذشته شورا با آبستراکسیون اعضای شورا، صورتجلسه پایانی به امضای اعضای شورا نرسیده بود.

 

 

تمامی مصوبات جلسه شصتم شورای شهر رشت ابطال شد/ بهارمست سرپرست شهرداری نشده است!
 

جلسه شصتم شورای اسلامی شهر رشت با ترک جلسه توسط سه عضو شورا آقایان رضا رسولی، بهراد ذاکری و فاطمه شیرزاد و عدم حضور عاقل منش نیمه تمام رها شد و با اعلام امیر حسین علوی این جلسه آبستراکسیون شد.

خبرراست نوشت: با توجه به اینکه مصوبات شورا میبایست توسط اعضا امضا گردد اکنون با شرایط بوجود آمده سرنوشت این مصوبات چه خواهد بود؟و آیا با توجه به عدم امضا ، این مصوبات دارای رسمیت خواهند بود؟

فرهام زاهد:قطعا دوباره باید مصوبات مطرح گردد و جلسه امروز با خروج اعضا و نا تمام ماندنش رسمی نخواهد بود و همچنین تمام مصوباتی که در صحن شورا مورد رای گیری قرارگرفته دوباره باید مورد بررسی قرار گیرد و بنده صورتجلسه را امضا نخواهم کرد و مصوبه ای که امضا نشود برای تایید به فرمانداری نخواهد رفت.

احمد رمضانپور:قانون در این رابطه سکوت کرده است ولی اگر قرار بر این است که این مصوبات به امضای اعضای حاضر نرسد قطعا ضمانت اجرایی و قانونی نخواهد داشت چون همه مصوبات بایستی پس از تایید فرمانداری اجرا بشود و فرمانداری اگر تایید نمود اجرا میشود ولی اگر ایراد گرفت برای اصلاح به شورا بازگردانده میشود و اگر شورا به نظر خودش باقی ماند در هیئت حل اختلاف بررسی میگردد اما چون جلسه امروز به اتمام نرسید و عملا آقای رییس شورا آبستراکسیون را تایید نمود و چون این صورتجلسه امضا نشده به فرمانداری هم نخواهد رفت و قانونی نیست.

محمد حسن علیپور:خیر بدلیل اینکه جلسه نیمه تمام ماند اجرای مصوبات آن نیز قانونی نیست و بنده امضا را تایید نمیکنم و آقای بهارمست نیز از فردا سرپرست شهرداری نیستند.

اسماعیل حاجی پور:با خروج برخی اعضا جلسه آبستراکسیون شده و هیچ مصوبه ای مورد تایید نیست زیرا به امضا اعضا نرسیده است و ارزش قانونی ندارد.

حامد عبدالهی: خیر متاسفانه برخی دوستان ما در شورا شعار شفاف سازی میدهند اما در عمل ما چیزی غیر از این را مشاهده میکنیم در خصوص مصوبات جلسه امروز ، بدلیل خروج برخی اعضا جلسه از رسمیت افتاد و مصوبات آن از جمله سرپرستی آقای بهارمست رسمیت نخواهد داشت و سرپرستی ایشان وجاهت قانونی ندارد زیرا صورتجلسه توسط اعضا امضا نگردیده و مدت سه ماهه سرپرستی ایشان تمام شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار