کد خبر: ۶۷۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 25 October 2018

تابناک / رئیس‌سازمان چای کشور با ‌اشاره به واریز ۱۸۱ میلیارد تومان از مجموع مطالبات به حساب چایکاران شمالی گفت:‌ ۸۲ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد.

حبیب جهانساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت:‌ تاکنون 82 درصد از مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده که با این حساب بالغ بر 181 میلیارد تومان از مطالبات آنها متشکل از قدرالسهم پرداختی دولت و کارخانجات چایسازی به حساب آنان واریز شده است.

وی از پایان مهلت خرید برگ سبز چای خبر داد و افزود:‌ مهلت خرید برگ سبز چای بر اساس اطلاع‌رسانی‌های انجام شده روز دوشنبه 30 مهر در دو استان‌ شمالی گیلان و مازندران به پایان رسید و کارخانجات چایسازی نیز به فعالیت خود در زمینه خرید برگ سبز پایان دادند.جهانساز با‌اشاره به روند خریداری برگ سبز چای در باغات شمال بیان داشت: میزان برگ سبز چای خریداری شده تا تاریخ 30 مهر 97 روند بسیار خوبی داشته است به طوری‌که تاکنون حدود 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

وی نوع برگ سبز تحویل داده شده کشاورزان به کارخانجات چایسازی را نیز برشمرد و در مورد آن عنوان کرد:‌ تا تاریخ 30 مهر 97 حدود ‌39 هزار و 983 تن برگ سبز درجه یک و 72 هزار و 753 تن نیز برگ سبز درجه دو توسط کشاورزان به واحدهای فرآوری تحویل داده شده است.

جهانساز با بیان این مطلب که 35 درصد از چای برداشت شده درجه یک و 65 درصد آن نیز درجه دو است ابراز داشت:‌ کشاورزان گیلان و مازندران تا تاریخ 30 مهر 97 مجموعاً 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای را از باغات خود استحصال کرده و به کارخانجات تحویل دهند.وی میزان افزایش برداشت برگ سبز چای نسبت به سال‌ گذشته را حدود 6 درصد اعلام کرد.

جهانساز مجموع پرداختی مطالبات کشاورزان چایکار توسط سازمان چای کشور را نیز مورد‌اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ تا این لحظه در مجموع 181 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمالی اعم از قدرالسهم کارخانجات و قدرالسهم دولت پرداخت و به حساب بانکی آنها واریز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار