کد خبر: ۶۷۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 25 October 2018

تابناک / گروه اقتصاد ــ بائوج‌لاهوتی اظهار کرد: نمایندگان به دلیل نگرانی و حساسیتی که داشتند، مایل نبودند طرح «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» در کمیسیون اقتصادی به تصویب برسد بلکه معتقد بودند لازم است در صحن علنی مجلس بررسی شود و اگر ایرادی داشت برطرف کنند.

مهرداد بائوج‌لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مخالفت نمایندگان با تصویب طرح «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی در جلسه صبح امروز مجلس گفت: اختیار نمایندگی قابل واگذاری نیست و فقط در یک مورد پش‌بینی شده و آن هم در مواردی خاصی است که نمایندگان می‌توانند اختیارات خود را به کمیسیون مربوطه محول کنند.


بررسی طرح جدید بانکداری نیازمند یک پروسه طولانی است


وی ادامه داد: منظور از اصل هشتاد و پنجی شدن این است که قانونی را برای مدت معینی به صورت آزمایشی اجرا می‌کنند و بعد از اینکه اجرای آزمایشی آن تمام شد، لایحه یا طرح لازم ارائه می‌شود.


منتخب مردم لنگرود در خانه ملت اظهار کرد: چون مواد طرح جدید بانکداری زیاد بود و پروسه رسیدگی به آن خیلی طول می‌کشید بنابراین نمایندگان درخواست کرده بودند که اصل ۸۵ شده و اختیار آن به کمیسیون اقتصادی واگذار شود و هر تصمیمی که این کمیسیون گرفت به عنوان قانون آزمایشی لحاظ شود.


حساسیت نمایندگان به اجرای آزمایشی قانون جدید بانکداری
بائوج‌لاهوتی گفت: اما نمایندگان به دلیل نگرانی و حساسیتی که داشتند، مایل نبودند که این طرح در کمیسیون اقتصادی به تصویب برسد بلکه معتقد بودند لازم است در صحن علنی مجلس بررسی شود و اگر ایرادی داشت برطرف کنند به همین دلیل با محول کردن آن به کمیسیون اقتصادی مخالفت کردند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: این اقدام نمایندگان، به معنای مخالفت با اصل طرح نیست بلکه به دلیل حساسیتی بود که نسبت به این طرح داشتند.
وی در پاسخ به این پرسش که بررسی این طرح در صحن علنی از چه زمانی آغاز می‌شود؟ اظهار کرد: تصور بنده این است که اگر در صحن مورد بررسی قرار گیرد حداقل دو هفته وقت خواهد گرفت اما گمان می‌کنم که بعد از اربعین، بررسی آن در صحن علنی آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار