آخرین تیری که به سنگ خورد! ؛
تابناک / نماینده مردم لنگرود در تشریح علت رأی نیاوردن فوریت استفساریه ابقای شهردار تهران در جلسه روز گذشته مجلس می‌گوید:‌طرحی که تهیه شده بود فقط درباره شهرداری تهران بود و نمایندگان معتقد بودند این استدلال قابل قبول است که شهرداران شامل آن نشوند، اما می‎گویند چرا تنها شهرداری تهران در طرح آمده‎است؟
کد خبر: ۶۷۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 25 October 2018

تابناک / نماینده مردم لنگرود در تشریح علت رأی نیاوردن فوریت استفساریه ابقای شهردار تهران در جلسه روز گذشته مجلس می‌گوید:‌طرحی که تهیه شده بود فقط درباره شهرداری تهران بود و نمایندگان معتقد بودند این استدلال قابل قبول است که شهرداران شامل آن نشوند، اما می‎گویند چرا تنها شهرداری تهران در طرح آمده‎است؟

 

 

روز گذشته در رویدادی قابل تأمل، فوریت طرحی که به امضای 137 نماینده رسیده بود، تنها 94 رای موافق یافت و با 126 رای مخالف رای نیاورد و با توجه به فرصت کم باقی‌مانده تا 24 آبان، عملا این طرح استفساریه سودی برای بقای شهردار تهران نخواهد داشت.

این رویداد این پرسش را به وجود آورده که آیا خود کسانی که طرح را امضا کرده بودند هم به فوریت آن رای نداده اند؟ آیا علت این شکاف علنی بودن امضاها و مخفی بودن رای بوده ؟ آیا امضاهای پای طرح درست بوده و یا علت این شکاف، غایب بودن برخی نمایندگان امضاکننده طرح بوده است؟

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی درباره علت رأی نیاوردن فوریت این طرح به رغم تعداد امضاهای اولیه آن توضیح می‎دهد: این طور نیست که فوریت همه طرح‎ها رأی بیاورد، بالاخره موافقین و مخالفین فوریت طرح، درباره آن صحبت می‎کنند.

لاهوتی که از موافقان تصویب فوریت این طرح بوده، همچنین می‎افزاید، طرحی که تهیه شده بود فقط درباره شهرداری تهران بود و بنابراین نمایندگان معتقد بودند این استدلال قابل قبول است که شهرداران شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نشوند؛ اما می‎گویند چرا تنها شهرداری تهران در استفساریه آمده‎است؟ همه شهرداران همه شهرها، باید مطرح می‎شدند.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس درباره رد یک فوریت این طرح از سوی بهارستانی‎ها، تأکید می‎کند: این طرح رد نشد، درواقع فوریت آن رد شد. چه امروز فوریت این طرح رأی می‎آورد و چه رأی نمی‎آورد؛ این طرح وارد کمیسیون می‎شد.

لاهوتی همچنین اضافه می‎کند که طرح این استفساریه‎ قانون‎گذاری نبوده؛ بلکه تنها طرح سوالی برای رفع ابهام بوده‎ است. به‎عبارتی ما نمی‎گوییم بر این اساس شهرداران را مستنثی بکنند. اما چون در قانون اخیر اسم شهرداری‌ها نیامده بود، نوعی ابهام وجود داشت که آیا شهرداران، مشمول می‎شوند یا نمی‎شوند؟ بنابراین این استفساریه مطرح شد.

نماینده مردم لنگرود می‌گوید:‌ صحبت از موافقت با مستثنی شدن شهرداران نبوده، بلکه تنها صحبت از فوریت این طرح بوده است. نمایندگان هم کاری به محتوا نداشته‌اند و به فوریت رأی داده‎اند.

در جلسه روز گذشته مجلس، نمایندگان به بررسی یک فوریت طرح استفساریه تبصره یک قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‎کارگیری بازنشستگان برای مستنثی شدن ادامه فعالیت شهردار تهران پرداختند. یک فوریت این طرح استفساریه با 94 رأی موافق، 126 مخالفت و 6 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه به ‎تصویب نرسید. طراحان در این استفساریه سوال کرده بودند که آیا همچنان که وزرا و معاونین رئیس جمهوری در قانون جدید بازنشستگان استنثنا شده‎اند، شهرداران تهران نیز باتوجه به‎موارد پیش گفته از این قانون مستثنی‎ است؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
آقای لاهوتی
لاهوتی جان سی اف تی رو یک بار دیگه بتونی خوب و رون بگی بار دیگه نماینده ایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار