کد خبر: ۶۷۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 24 October 2018

 

مجرم سایبری در دام


رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه از دستگیری اعضای باند جرائم سایبری در این شهرستان خبر داد و افزود: متهمان در بررسی فنی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کردند. سرهنگ عیسی روشن قلب، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک گروه که در فضای مجازی اقدام به انتشار اکاذیب می‌کرد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.وی با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات و هماهنگی قضائی موفق به شناسایی و دستگیری دو متهم زن ۳۴ و ۳۵ ساله و یک متهم مرد ۳۵ ساله شدند، افزود: متهمان در بررسی فنی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کردند.
دستگیری کلاهبردار
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی نهاوند از دستگیری فردی‌ که با استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و با سوءاستفاده از اعتماد شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد. احمد ساکی، گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان نهاوند مبنی بر این‌که فردی ناشناس با سوءاستفاده از اعتماد وی مبالغی را به‌ عنوان فروش کالا اخذ کرده و در ادامه اقلام خریداری شده را به وی تحویل نداده، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد، شخصی با هویت پنهان و نامشخص با استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و سوء‌استفاده از اعتماد شاکی اقدام به اخذ وجه، جهت فروش گوشی تلفن همراه کرده و پس از اخذ مبلغ نیز گوشی خریداری شده را به‌ وی تحویل نداده است، که این امر باعث وارد کردن ضرر و زیان مالی به شاکی شده است.
زخمی شدن محیط‌بان
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: درگیری یکی از بازدیدکنندگان پناهگاه حیات وحش میانکاله با محیط‌بان یگان حفاظت محیط زیست مازندران، سبب زخمی شدن این محیط‌بان شد. کامیار ولی‌پور، افزود: در پی گزارش واصله مبنی بر آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله، تعدادی از همکاران این اداره کل جهت گشت و کنترل و اطفاء حریق به منطقه اعزام شدند.وی افزود: هنگام بازگشت از ماموریت، بدلیل ازدحام گردشگران و بازدیدکنندگان در محل خروجی پناهگاه حیات وحش میانکاله، یکی از سرنشینان خودرو قبل از انجام بازرسی و بدون نوبت قصد خروج از منطقه را داشت.وی اضافه کرد: از آنجایی که ماموران محیط زیست باید در راستای وظایف محوله قانونی خود نسبت به بازدید و بررسی ازخودروهای اشخاص اقدام نمایند، راننده خودرو از اقدام ماموران محیط زیست خشمگین شده و مبادرت به فحاشی و درگیری فیزیکی با یکی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران کرد.وی تصریح کرد: این محیط‌بان از ناحیه صورت، ابرو و بینی زخمی شد.
جاعل اسناد قضایی
یزد- تسنیم: رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از شناسایی و دستگیری یک نفر متهم به جعل اسناد قضایی در یزد خبر داد. غلامعلی دهشیری، گفت‌: پس از اعلام پلیس راهور استان مبنی بر دریافت یک نامه قضایی جهت آزادی و رفع توقیف یک دستگاه موتورسیکلت و مشکوک بودن آن و متواری شدن حامل نامه، مراتب جهت بررسی دقیق موضوع در دستور کار کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت.وی به تطبیق نامه جعل شده با نامه اصلی صادره از یکی از شعبات جزایی استان اشاره کرد و افزود: با دقت در نامه ارسالی از شعبه، مشخص شد محتوای نامه اصلی موجود در پرونده قضایی با تصویر نامه مشکوک ارسال شده از سوی مرجع انتظامی مطابقت ندارد.وی از احضار متهمین به دادسرا خبر داد و بیان داشت: پس از احضار متهم به دادسرا و اعتراف به مراجعه به پلیس راهور جهت آزادی یک دستگاه موتورسیکلت توقیفی، متهم دیگر این پرونده که جعل را انجام داده بود شناسایی و توسط ضابطان حفاظت و اطلاعات دادگستری به دادسرا جلب شد.
بازداشت سارق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان اردبیل از دستگيري سارقی كه اقدام به سرقت 50 هزار دلار از مسافری در ترمينال غرب تهران كرده بود، خبر داد. سرتیپ «حسين عبدي»، گفت: به دنبال اعلام خبر متواري بودن سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار كه اقدام به سرقت 50 هزار دلار از مسافری در ترمينال غرب تهران كرده بود؛ كارآگاهان پليس آگاهي «بيله سوار» با افزايش گشت‌زني‌هاي انتظامي و در قالب اجرای طرح مهار موفق به شناسايي و دستگيري سارق در عملياتي هوشمندانه شدند.وي افزود: سارق دستگير شده در بازجويي‌هاي پليسي به سرقت 50 هزار دلار به ارزش هفت ميليارد و 500 ميليون ريال از ترمينال غرب تهران و پنج فقره انواع سرقت ديگر اعتراف كرد.
واژگونی کامیون
خرم‌آباد- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر گفت: به علت واژگونی کامیون کمپرسی یک لاین جاده پلدختر- کرمانشاه برای چند ساعت مسدود شده بود.سرهنگ همایون بخشی، گفت: یک دستگاه کامیون کمپرسی حامل بار چغندر که از کرمانشاه به سمت پلدختر در حرکت بود در گردنه «طول کش» واژگون شد.وی افزود: بر اثر این حادثه راننده کامیون به نام «سیدکیومرث مرادیان وفایی» مجروح شد که توسط آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی(ره) پلدختر انتقال یافت.وی خاطرنشان کرد: علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه ملاوی در دست بررسی است.
تصادف مرگبار
بیرجند- ایسنا: رئیس پلیس راه خراسان‌ شمالی از وقوع یک مورد تصادف در محور «چمن بید- رباط قره‌بیل» خبر داد. سرهنگ «علیرضا حسین‌زاده»، با اشاره به این‌ که در این حادثه دو سرنشین خودروی وانت نیسان به‌علت شدت جراحت‌های وارده در دم فوت کردند، افزود: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را نداشتن توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده نیسان اعلام کردند.
اتوبوس حامل قاچاق
فرمانده انتظامي شهرستان شبستر از كشف البسه قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ سیاوش علی‌فام، گفت: در اين راستا ماموران پلیس آگاهی حين کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک که در بازرسي از آن 178 ثوپ کت وشلوار خارجی کشف شد.وی با بيان اينكه کارشناسان ارزش تقريبي کالاهاي مکشوفه را یک میلیارد و 500 میلیون ريال اعلام کرده‌اند، تصريح کرد: در اين راستا دو نفر دستگير شدند.
پزشک قلابی
کرمان- خبرگزاری صدا و سیما: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: دو فرد غیر متخصص که اقدام به راه‌اندازی واحدهای دندانپزشکی در کهنوج کرده بودند به حبس محکوم شدند. مجید سیمی، افزود: پس از دریافت گزارش دانشگاه علوم پزشکی درخصوص ارائه خدمات دندانپزشکی در دو واحد متخلف در خیابان رازی و شهرک آزادگان شهر کهنوج؛ این دو واحد پلمب شد.
وی افزود: فرد دیگر متواری است که دستور قضایی در خصوص دستگیری وی صادر شده است.دادستان کهنوج گفت: این دو واحد متخلف بدون داشتن پروانه رسمی و تخصص و مدرک دندانپزشکی، کارهای عصب‌کشی، پر کردن، کشیدن دندان‌ها و دندانسازی را انجام می‌دادند. وی اعلام کرد: محل کار این مجرمین مطابق ماده سه قانون مربوط به امور پزشکی و دارویی بلافاصله تعطیل و به حبس تعزیری شش ماه تا سه سال محکوم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار