استاندار گیلان از اقدام اخیر دستگاه نظارتی تقدیر کرد! ؛
تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه ما قبول داریم دستگاه های مختلفی باید بر عملکرد دستگاه های اجرایی نظارت داشته باشند، تاکید کرد: نظارت در حدی که تداخل و موازی کاری بوجود نیاورد و در چارچوب قانون صورت گیرد، حتما اثرات مثبت دارد.
کد خبر: ۶۷۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 22 October 2018

تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه ما قبول داریم دستگاه های مختلفی باید بر عملکرد دستگاه های اجرایی نظارت داشته باشند، تاکید کرد: نظارت در حدی که تداخل و موازی کاری بوجود نیاورد و در چارچوب قانون صورت گیرد، حتما اثرات مثبت دارد.

مصطفی سالاری در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: گیلان در مقایسه با دیگر استان ها ظرفیت و استعدادهای بی نظیری دارد و در بسیاری از حوزه ها مزیت های رقابتی و نسبی موجود ، ظرفیت خوبی برای رونق اقتصاد و اشتغال ایجاد کرده است.

وی برخورداری از مرز آبی و خاکی مشترک با کشورهای همسایه و مطرح بودن به عنوان پربارش ترین استان کشور را از ویژگی های ممتاز گیلان برشمرد و افزود: مردم این استان از دیرباز به مردمانی فرهیخته که کسب علم و دانش همواره برایشان در اولویت قرار داشته مشهور بودند.

دکتر سالاری با تاکید بر اینکه رفع برخی مشکلات نیازمند تصمیم گیری در سطح ملی است، خاطرنشان کرد: انباشت مقررات یکی از مشکلاتی به شمار می آید که در استان ها دغدغه های زیادی ایجاد کرده است.

استاندار گیلان ادامه داد: علاوه بر مصوبات قوه مقننه، آئین نامه ها، تصویب نامه ها و دستورالعمل های بسیاری نیز وجود دارند که در برخی موارد موجب سردرگمی دستگاه های اجرایی می شوند.

وی مقررات زدایی در برخی حوزه ها به منظور سهولت در انجام روند اداری و کاهش بروکراسی را ضروری خواند و یادآور شد: عدم تمرکز و عدم تراکم از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: تفویض اختیار به استان ها و شهرستان ها می تواند بسیار راهگشا باشد و بکارگیری نیروهای شایسته در ادارات را تسهیل کند.

دکتر سالاری عنوان کرد: یکی از مسائلی که در استان ها مشکل آفرین شده عدم تفکیک روشن وظایف دستگاه ها، نهادها و مراجع مختلف خصوصا بین سه قوه است.

وی ادامه داد: مشکل مذکور نوع ورود ها و نظارت ها را تحت تاثیر قرار داده و موجب موازی کاری، کاهش سرعت کار و حتی کاهش شهامت مدیریت کردن شده است و به نظر می رسد وضع مقررات جدید بتواند تا حدودی این مشکل را رفع نماید و وظایف هر دستگاه ها به خوبی مشخص شود.

وی با بیان اینکه ما قبول داریم دستگاه های مختلفی باید بر عملکرد دستگاه های اجرایی نظارت داشته باشند، تاکید کرد: نظارت در حدی که تداخل و موازی کاری بوجود نیاورد و در چارچوب قانونی صورت گیرد، حتما اثرات مثبت دارد.

وی با بیان اینکه از برخوردهای قانونی غیر سیاسی استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: اخیرا موردی رخ داد که تماس گرفتم و از دستگاه های نظارتی که ورود کردند تقدیر نمودم.

دکتر سالاری اظهار کرد: اگر دستگاه های نظارتی داخل و خارج دولت کارکرد خود را دقیق انجام دهند جای قدردانی دارد و این امر کمک می کند که کار مردم بهتر انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه روند موجود در گیلان را مثبت ارزیابی می کنم، افزود: اگر رویکرد سیاسی در کار نظارت دخیل گردد، آثار منفی خواهد داشت.

وی به وجود مکانیزم های حل اختلاف بین دستگاه ها اشاره کرد و گفت: اگر چنین مکانیزمی بین مردم و دستگاه های اجرایی نیز ایجاد شود، بسیاری از مشکلات مرتفع و زمینه تسریع امور فراهم می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در پایان با قدردانی از تلاش سازمان اداری و استخدامی کشور برای ترمیم حقوق ها، اظهار امیدواری کرد که با محقق شدند این هدف دغدغه کارکنان رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 69 هزار و 673 نیرو در 87 دستگاه اجرایی گیلان، گفت: 65 درصد این نیروها در آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی مشغول خدمت هستند.

سید محمد احمدی با بیان اینکه 75 درصد از کارکنان دستگاه های اجرایی گیلان تحصیلات دانشگاهی دارند، افزود: 43 درصد از مجموع کارکنان را خانم ها تشکیل می دهند.

وی از کاهش میانگین سنی مدیران گیلان از 53 به 47 سال خبر داد و عنوان کرد: 9 نفر از مدیران ستادی استانداری،فرمانداری ها و بخشداریهای استان از بانوان هستند.

احمدی با اشاره به راه اندازی میز خدمت در 31 دستگاه اجرایی گیلان گفت: در سایر دستگاه ها نیز مراحل مقدماتی انجام شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در ادامه نشست شورای اداری استان خواستار افزایش سهمیه استخدامی دستگاه های اجرایی در گیلان شد و اظهار داشت: تعیین تکلیف نیروهای شرکتی بر روحیه این کارکنان تاثیرگذار خواهد بود.

ولی داداشی متعادل سازی حقوق ها را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: تبدیل وضعیت نیروهای دستگاه های اجرایی مختلف با برگزاری آزمون های استخدامی داخلی می تواند مد نظر قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
به به استاندار خوش هیکل
تو به درد استان گیلان نمیخوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار