کد خبر: ۶۶۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 19 October 2018

 

بازیگری که اجرای دورهمی را رد کرد / ترسیدم فحش بخورم

امیرحسین صدیق با صراحت درباره سه برنامه پربیننده خندوانه، دورهمی و ماه عسل صحبت کرد.

 

«فرمول یک» میزبان امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون بود و با او از بی حاشیه بودنش گرفته تا شهرت احمد پورمخبر و برنامه‌هایی چون دورهمی، خندوانه و«ماه عسل گفتگو کرد.

 

صدیق در پاسخ به اینکه قبول دارد بازیگر فراموش شده‌ای است که در لیست‌ها نیست، اظهار کرد: نمی‌دانم طبق چه این را دسته بندی می‌کنند. دو تا تعریف دارم که از خانم برومند یاد گرفتم که می گوید جایی را که ما داریم مردم به ما می‌دهند. با یک حکم حکومتی و نامه دولتی به ما نمی‌گویند تو الان رییس بازیگران معروف فراموش نشده‌ای! مردم اگر کارت را دوست داشته باشند هستی و نداشته باشند نه.

 

صدیق در این باره که آیا هیچ‌وقت به سوپراستار بودن فکر نکرده، تصریح کرد: با احترام به تمام سوپراستارها، تاپ استارها و مگا استارها و با علم به اینکه ما احتیاج داریم آدمهای خوشگل و جذاب بیایند هنرپیشه و خواننده شوند، خودم زندگی ام را بر این مبنا نگذاشتم. زمانی که مرا به عنوان آقای پدر می شناختند در خیابان های غریبه از دست مردم فرار کردم و می‌ترسیدم که چطور در یک جای غریبه مرا می‌شناسند. من از تئاتر و کانون پرورش فکری شروع کردم و “زی زی گولو” که کار شد فکر نمی کردم بازیگری یک شغل است و فکر می کردم عشقی مثل تئاتر با حقوق کم بود. اما بعد دیدم مدام به من پیشنهاد می‌شود و از این راه زندگی می‌کنم. در حالی که قبلاً این فکر را نمی‌کردم و آن را به عنوان شغل نگاه نمی‌کردم.

 

بازیگر «میم مثل مادر» در خصوص مصاحبه‌ای که درباره احمد پورمخبر کرده بود، توضیح داد: خبرنگارها وقتی ضبط نمی‌کنند می‌گویند داریم یادداشت می‌کنیم اما آن چیزی که دوست دارند به رشته تحریر در می‌آورند! ما در تلویزیون و سینما موظفیم قدری سطح سلیقه مردم را رعایت کنیم. در دوره ای که از چند سال پیش شروع شد به برنامه‌های تلویزیونی و فیلمهای سینمایی سخیف نگاه شد. با ورود برخی دوستان این اتفاق افتاد. آقای پورمخبر هم جزو همین ها بود. شغل من بازیگری است و اگر خودم به شغلم احترام نگذارم نمی توانم از بقیه انتظار داشته باشم. استفاده نابجا از این دوستان باعث شد سطح برخی کارها پایین بیاید.

 

صدیق تاکید کرد: انتخاب پورمخبر توسط رضا عطاران درست و در جایگاه درستی بود اما حضورهای بعدی که در امتداد آن اتفاق افتاد نادرست بود و من اگر او در فیلمی باشد در آن بازی نمی کنم. خانمی هم بود که لهجه ترکی داشت و اسمش را بلد نیستم.

 

وی درباره برنامه خندوانه این‌طور اظهارنظر کرد: رامبد پنج سال قبل از آن خندوانه را در ذهنش داشت که قابل تقدیر و کار درستی بود. حالا هم هرکسی انتقاد می کند به او این را می‌گویم. به دلایل شرایط و سیاست‌های تلویزیون و مشکلات کشور شکل برنامه تغییر می‌کند و…

 

بازیگر «همه بچه‌های من» درباره «دورهمی» گفت: این برنامه را تک و توک و تکه پاره دیده‌ام. طرح آن از مهران مهام و برداشتی از یک مسابقه هندی بود. به من هم برای اجرا پیشنهاد دادند که گفتم مردم فحشم می‌دهند و نرفتم. گاهی نگاه می‌کردم به خاطر اینکه دوستانم در بخش‌های نمایشی آن کار می کردند و مهران مدیری را به عنوان بازیگر می‌شناسم. اما جزو کسانی نبودم که ساعت کوک کنم و هر شب آن را نگاه کنم.

 

صدیق درباره «ماه عسل» هم این چنین نظر داد: با اینکه یک شب میهمان احسان علیخانی بودم تقریباً هیچ قسمتی را ندیدم. اصولاً همه‌مان حالمان آمادگی بد شدن را دارد اینکه خودمان را به سمت غم و غصه و بدبختی و زجر هل بدهیم خوب نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار