کد خبر: ۶۶۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 18 October 2018

عضو مجلس خبرگان رهبری علاوه بر تأکید برای حذف کامل حق روادید زائران پیاده از سوی عراق گفت: مردم در تقابل خصیصه استکبار و تحکیم روابط جوامع اسلام لازم است بر شور اربعین بیفزایند.

آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حائز اهمیت بودن همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی علیه‌السلام ریشه در تاریخ دارد و از ناحیه روایات اهل‌بیت مورد تائید و تاکید قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در تلاش است تا با این همایش بزرگ عالم اسلام مقابله کند افزود: استکبار جهانی برای مقابله با پیاده‌روی اربعین در تلاش است تا با تفرقه‌اندازی بین جوامع و ملل مختلف از شور و شکوه آن بکاهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه همایش پیاده‌روی اربعین امسال باید پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته باشد تصریح کرد: علیرغم اینکه دشمنان در تلاش هستند تا اربعین امسال برگزار نشود و یا حداقل از میزان جمعیت آن کاسته شود بر همه لازم است تا در مقابل این خصیصه استکبار جهانی بایستند و با دوری از نفاق و تحکیم روابط جوامع اسلامی ازجمله مابین ایران و عراق بر شور و شکوه اربعین حسینی بیفزایند.

حسینی اشکوری با اشاره به درخواست‌های ایران برای کاهش هزینه روادید زائران پیاده همایش بزرگ اربعین حسینی بیان کرد: در راستای پیاده‌روی اربعین و گسترده‌تر برگزار شدن آن از دولت عراق خواسته‌شده تا نسبت به ویزا زائران پیاده اربعین تخفیفی قائل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه عراق باید در صورت امکان کل حق روادید تعیین‌شده را برای زائران پیاده حذف کند تصریح کرد: گرچه تخفیف‌هایی عراق در راستای پرشکوه‌تر شدن پیاده‌روی اربعین اعمال کرده اما انتظار ما تخفیفی بیش‌ازاندازه فعلی است و امیدواریم در آینده نزدیک هزینه روادید از سوی عراق بیشتر کاهش و یا کاملاً حذف شود.

وی بر لزوم مساعدت و کمک مالی افراد متمکن از نیازمندان برای حضور در همایش پیاده اربعین تأکید کرد و گفت: همایش پیاده‌روی اربعین مسئله بسیار مهمی است و همه‌کسانی که تمکن مالی دارند لازم است علاوه بر تشویق، به نیازمندان کمک کنند تا اربعین باشکوهی در امسال رقم بخورد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پاداش‌های اخروی و دنیوی حامیان و متولیان اربعین حسینی افزود: حمایت از کسانی که مشتاق زیارت امام حسین علیه‌السلام در روز اربعین هستند علاوه بر اجر دنیوی، اجر اخروی را به دنبال خواهد داشت و یقیناً سیدالشهدا حمایت همه‌جانبه افراد متمکن و متولیان حماسه همایش اربعین را بی‌جواب نخواهد گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار