کد خبر: ۶۶۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 15 October 2018

بیش از 13 هزار نفر تاکنون در خراسان جنوبی در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نوفرستی مدیرکل حج و زیارت استان گفت: بیش از 7 هزار ویزا نیز برای زائران در خراسان جنوبی صادر شده و از یک هفته پیش برخی زائران عازم شده اند.

وی با بیان اینکه هزینه ثبت نام و بیمه و خدمات درمانی و بهداشتی زائران اربعین از 377 هزار تومان به 234 هزار تومان کاهش پیدا کرده است افزود: این کاهش قیمت به دلیل تغییر نرخ ارز است و لذا افرادی که با نرخ قبلی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند ما به التفاوت به حسابشان برگشت خواهد کرد .

نوفرستی همچنین با اشاره به اینکه امسال با مستقر شدن کنسولگری عراق در خراسان جنوبی هیچ مشکلی برای صدور ویزا وجود ندارد و کنسولگری عراق تا روز اربعین در بیرجند مستقر خواهد بود گفت: ثبت نام استان سیستان و بلوچستان نیز در خراسان جنوبی انجام می شود لذا از لحاظ زمانی استقبال بسیار خوبی داشتیم و اگر این روند تا پایان نام نویسی ادامه یابد پیش بینی می شود تعداد ثبت نام کنندگان در مقایسه با پارسال 30 تا 40 درصد افزایش یابد.

مدیرکل حج و زیارت استان افزود: امسال محدودیت خروج هم استانی ها از مرز مشخصی وجود ندارد و زائران می توانند از تمامی مرزهای خوزستان خروج و ورود به کشور داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار