مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استان:
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان با اشاره به واردات 2 هزار و 500 تن انواع کالاهای اساسی طی هفته‌های اخیر گفت:11 واگن روغن خوراکی و 7 واگن آرد و کالاهای متفرقه دیگر وارد استان شد.
کد خبر: ۶۶۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 15 October 2018

امید بن عباس اظهار کرد: قرارگاه 24 ساعته فرماندهی اقتصادی برای رفع مشکلات تامین کالا و تنظیم بازار استان در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تشکیل شد که یکی از اولین اقدامات این قرارگاه با همکاری بخش خصوصی، استفاده از راه‌های جایگزین حمل و نقل کالاها مثل راه ریلی است.

وی، با اشاره به واردات 2 هزار و 500 تن انواع کالاهای اساسی طی هفته‌های اخیر از طریق راه ریلی به استان خوزستان، تصریح کرد: همچنین 11 واگن روغن خوراکی و 7 واگن آرد و کالاهای متفرقه دیگر وارد استان شده است.

 بن عباس، اظهار کرد: پس از اعتصاب کامیون‌داران همه مسئولان برای ورود و تامین کالاهای اساسی مردم به استان دغدغه داشتند که به دستور استاندار خوزستان، قرارگاه 24 ساعته‌ای برای رفع این مشکلات در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تشکیل شد که با همکاری بخش خصوصی، استفاده از راه ریلی در دستور کار قرار گرفت تا شاهد حل مشکل واردات کالا به درون استان باشیم.

وی ادامه داد: در ابتدای امر، چون بخش خصوصی تا به حال از این ظرفیت استفاده نکرده بود تمایلی به واردات از طریق خطوط ریلی نداشت اما با اصرار مجموعه دولت و همکاری و پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام شد و با توجه به ضرورت تامین نیاز مردم، خوشبختانه تا امروز بیش از 2 هزار و 500 تن انواع و اقسام کالاهای اساسی، طی هفته‌های اخیر از طریق ریل به استان خوزستان وارد شده است.

بن عباس خاطرنشان کرد: از این تهدیدی که در بحث اعتراض کامیون‌داران برای استان به وجود آمد، خوشبختانه یک فرصت را فراهم کردیم تا بتوانیم با تفاهمی که بین اداره کل راه‌آهن و مجموعه شرکت‌های پخش عمده انجام می‌دهیم، گزینه حمل ریلی را به عنوان یک راه همیشگی استفاده کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار