مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین خبر داد:
مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین از برگزاری اولین جشنواره استانی عکس «روستا، زندگی» در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 14 October 2018

برگزاری اولین جشنواره استانی عکس «روستا، زندگی»

به گزارش تابناک قزوین،اکرم نجفی مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین در این باره اظهار کرد: دفتر روستایی استانداری قزوین در راستای اهداف فرهنگی خود اقدام به برگزاری اولین جشنواره استانی عکس «روستا، زندگی» می‌کند.


وی توضیح داد: روستاها به‌عنوان بخش مهمی از هویت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی ما همیشه بستر مناسبی برای پرداختن به ابعاد مختلف آن است و از آنجائی که عکس گویاترین زبان انعکاس فرهنگ‌هاست در این زمینه می‌تواند نقش بسزایی را بر عهده گیرد. عکس و روستا و انعکاس زندگی روستایی در همه ابعاد معماری، طبیعت، گردشگری و کارآفرینی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین از موضوعات این جشنواره عکس به طبیعت روستایی، معماری روستایی، گردشگری روستایی، آداب‌ورسوم روستایی، محیط‌زیست روستایی و تولیدات، صنایع‌دستی و اشتغال روستایی اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش حرفه‌ای شامل تمامی عکاسان است که به‌صورت حرفه‌ای از موضوعات موردنظر عکاسی کرده باشند اما بخش موبایلی ویژه عکاسان آماتور است که با دوربین‌های خانگی و موبایل به عکاسی از موضوعات موردنظر می‌پردازند.

نجفی با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان استان قزوین آزاد است، تشریح کرد: هر عکاس می‌تواند حداکثر 5 قطعه عکس و یا یک مجموعه عکس (5 تا 7 عکس) برای شرکت در جشنواره ارسال کنند طبیعتاً هر عکاس می‌تواند هم در بخش تک عکس و هم مجموعه شرکت کند.

وی ضمن تأکید بر اینکه عکس‌های ارسالی باید بعد از تاریخ 1395 ثبت‌شده باشند، ادامه داد: ارسال مشخصات فردی، یک قطعه عکس پرسنلی و نشانی محل سکونت و شماره تماس به همراه آثار از طریق پست الکترونیکی به آدرس photo.roosta@Gmail.com انجام شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین با اشاره به نام‌گذاری عکس‌ها تشریح کرد: در بخش مجموعه با پیشوند M و نام خانوادگی و شماره و در بخش تک عکس با پیشوند T و نام خانوادگی و شماره باشد؛ همچنین فایل عکس می‌بایست در قالب JPG و ضلع بزرگ آن در اندازه 1500 پیکسل باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار