مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: شهرستان خاتم در سرانه عضویت کتابخانه رتبه اول را در استان به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۶۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 14 October 2018

رقیه دوست فاطمی‌ها مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خاتم گفت: ٢٠درصد از جمعیت شهرستان خاتم در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضو هستند که شاخصه بسیار مهمی در سطح کشور محسوب می شود.

دوست فاطمی‌ها افزود: یکی از مشکلات شهرستان خاتم کمبود نیروی انسانی و نیرو خدماتی است که برای توسعه امر کتابخوانی، پیگیری‌ها و مکاتباتی صورت می‌گیرد که در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکل برای توسعه بهتر شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: امروزه فضای مجازی تاثیر زیادی بر کتاب و کتابخوانی گذاشته است همکاران برای افزایش سرانه مطالعه با انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی در بخش کودکان مانند قصه گویی، نقاشی، برگزاری مسابقات و دیگر فعالیت‌ها باعث جذب کتابخوان به کتابخوان‌ها شدند و در بخش بزرگسالان برگزاری نشست‌های مختلف کتابخوان که جذب بیشتری برای کتابخوان است در دستور کارخود قرار دادند.

فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم نیز با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه هر جامعه بحث کتاب و کتابخوانی است گفت: خوشبختانه شهرستان خاتم در گروه‌های سنی مختلف هم در منطقه شهری و هم در منطقه روستایی علاقمندان زیادی به کتاب و کتابخوانی هستند.

فاضلی افزود: یکی از موضوعاتی که امروزه مورد توجه مسئولان است بحث شناخت آسیب‌های اجتماعی است و یکی از راه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ایجاد عشق و علاقه کتاب و کتابخوانی‌ در بین عموم مردم است .

حجت الاسلام جعفری امام جمعه هرات نیز در این نشست گفت: دست نوشته‌هایی که امروز ما استفاده می‌کنیم میراث گرانبها بزرگان و علما گذشته است که امروز سینه به سینه حفظ شده و در کتاب‌ها محفوظ مانده و به عنوان یک صندوقچه با ارزشی است که تاریخ گذشته و معارف دینی همه را به نسل‌های بعدی انتقال داده است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌هایی که دامن جامعه را گرفته فضای مجازی است و امروز با در دسترس بودن اینترنت و فضای مجازی نقش مطالعه وک تابخوانی در جامعه کمرنگ شده است تاکید کرد: استفاده از کتاب و مطالعه مطالب در ذهن بیشترماندگار است و بازدارنده آسیب‌های کمتری است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه آنچه امروزه ارزش دارد استفاده از کتاب و کتابخوانی است بلکه پدر و مادر نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های ناشی از اینترنت و فضای مجازی دارند.

در این نشست تامین نیرو انسانی، تخصیص اعتبار جهت بهسازی کتابخانه ولیعصر هرات و دهستان چاهک و افزایش هزینه کتابخانه عمومی از نیم درصد به یک درصد از سوی شهرداری‌های هرات و مروست از مصوبات این نشست بود.

درحاشیه این جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان خاتم از زحمات طباطبایی رئیس قبلی اداره کتابخانه عمومی شهرستان خاتم تقدیر و علی اسلامی به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار