ابطحی در گفتگو با الف مطرح کرد؛
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه دولتی ها در حال سنجش محبوبیت وزرای راه و صنعت در مجلس هستند، گفت: به همین دلیل این وزرا هنوز استعفاء ندادند.
کد خبر: ۶۶۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 13 October 2018

به گزارش تابناک یزد، سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به مطرح شدن موضوع استعفای عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و استعفاء ندادن این وزرا گفت: استیضاح این 2 وزیر در مجلس مطرح و جدی هم است و به همین دلیل موضوع استعفای آنها مطرح شد.

وی افزود: چون استیضاح این 2 وزیر از سوی جمع زیادی از نمایندگان امضاء شده، نظر آقایان دولت بر این بود که وزرا قبل از استیضاح، استعفاء دهند و به همین دلیل موضوع استعفای آنها مطرح شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: حامیان این 2 وزیر در حال سنجش مجلس هستند تا مشخص شود که آنها چقدر رای دارند.

ابطحی افزود: نظر دولتی ها براین است که اگر مشخص شود که این وزرا با استیضاح در مجلس، بر سمت خود ابقا می شوند، استیضاح انجام شود اما اگر به این نتیجه برسند که با استیضاح وزرا عزل می شوند، قبل از استیضاح، استعفاء می دهند.

وی گفت: آقایان در حال رایزنی با نمایندگان هستند و هنوز به نتیجه قطعی نرسیدند و به همین دلیل به رغم رسانه ای شدن استعفای وزرا و حتی غیبت آنها در جلسه  کمیسیون بررسی استیضاح، استعفاء ندادند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در همین زمینه به تعطیلی مجلس در هفته جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استیضاح 2 وزیر در مجلس مطرح بوده و از طرف دیگر وزرای اقتصاد و تعاون هم باید به مجلس معرفی شوند، مجلس می توانست این هفته جلسه داشته باشد تا این کارهای مهم انجام شود اما نظر برخی از نمایندگان اصلاح طلب در هیئت رئیسه مجلس بر تعطیلی مجلس بود تا وزرا با استفاده از تعطیلی 10 روزه مجلس فرصت رایزنی با نمایندگان داشته باشند.

ابطحی گفت: نمایندگان هفته گذشته درخواست داشتند که مجلس تعطیل نشود تا حداقل وزرای جدید به مجلس معرفی شوند.

وی تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس حتی به تقاضای نمایندگان برای رای گیری از مجلس در خصوص تعطیل نشدن جلسات هم توجه نکرد.

روز یکشنبه اول مهر استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی با 50 امضاء و 32 محور به هیئت رئیسه مجلس تحویل شد.

هیئت رئیسه هم این استیضاح را به کمیسیون عمران ارجاع داد که بررسی استیضاح در دستور کار هفته گذشته کمیسیون قرار داشت اما وزیر در کمیسیون حاضرنشد.

استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در دستور کار کمیسیون صنایع و معدن مجلس قرار دارد اما وزیر تا کنون در سه نوبت جلسه این کمیسیون حاضر نشد.

در روزهای گذشته موضوع استعفای این 2 وزیر در رسانه ها مطرح شد و حتی این وزرا در جلسه مشترک نمایندگان متقاضی استیضاح حضور نیافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار