وزیر بهداشت ودرمان اموزش پزشکی تاکیدکرد؛
وزیر بهداشت ودرمان واموزش پزشکی با اشاره به کمبود جدی نیروی پرستار درکشور گفت: بخش درمان کشور با کمبود شدید پرستار و نیروهای خدماتی درسرتاسر بیمارستانهای کشور مواجه است.
کد خبر: ۶۶۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 13 October 2018

به گزارش خبرنگارما، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان ۵۰ تختخوابه شهرستان عباس آباد مازندران با اشاره به اینکه تنکابن باید بعنوان مرکز بلوک خدمات درمانی غرب استان تبدیل شود، اظهار کرد: تبدیل شدن غرب مازندران به مرکز بلوک خدمات درمانی غرب استان به طور جدی در دستور کار قرار داد.

چالش کمبود کادر درمانی در وزارت بهداشت

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهرستان عباس آباد از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تکمیل نیست که باید انجام شود، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی شهرها در مازندران نباید انتطار داشت که در هر شهری همه امکانات و خدمات درمانی یکپارچه ارائه شود
این مقام مسوول تصریح کرد :این کار هزینه بر بوده، و امکان آن برای هیچ دولتی مقدور نمی باشد.

وی با تاکید بر تبدیل غرب مازندران به مراکز مجهز پزشکی درمانی دراینده نزدیک ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم این منطقه برای برخی از مسایل درمانی به تهران، رشت و یا ساری سفر می کنند و با ایجاد این بلوک خدمات درمانی، بخشی از خدمات پیچیده درمان در آن نسریع می شود.

قاضی زاده همچنین با اشاره به ساخت بیمارستان فوق تخصصی نیمه کاره تنکابن، جانمایی آن را دچار مشکل دانست و اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در سیل اخیر در معرض تهدید قرار گرفت، این پروژه بود که در حال حاضر تا تکمیل شدن بیمارستان‌ تنکابن نباید انتظار داشت که ببمارستان عباس آباد به طور کامل خدمات درمانی ارائه کند و برای تکمیل بیمارستان تنکابن نیاز به تلاش وافر وعزم همگانی داریم .

تکمیل نیروانسانی و بیمارستان در غرب مازندران بابد درالویت کاری باشد

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در ادامه بیان کرد: طرح تحول سلامت در مازندران یک دستاورد بزرگ بوده است.
وی با تاکید بر اینکه بیمارستان تنکابن در غرب مازندران بعنوان مرکز بلوک خدمات درمانی غرب استان تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: چند بیمارستان در مازندران به وزارت بهداشت و درمان واگذار شد تا با احداث فضای درمانی و قرار دادن در اختیار آنها، این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از تجهیزات بیمارستان تکمیل نیست باید امکانات تکمیلی به همراه نیروی انسانی لحاظ شود تا خدمات رسانی مناسب و کامل صورت گیرد.

ایجادشبکه تخصصی ودرمانی در غرب مازندران

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در آئین افنتاحیه بیمارستان ۵۰ تختخوابه آیت الله خامنه ای عباس آباد، اظهارکرد: این پروژه از سال ۹۱ آغاز و با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با عنوان اینکه در راستای توسعه سرانه درمانی غرب مازندران به دنبال ایجاد شبکه تخصصی درمانی در غرب این استان هستیم، گفت؛ این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در ۵ هزار و ۸۰ مترمربع زیر بنا ساخته شده و شامل آزمایشگاه، درمانگاه‌ها و بخش های تخصصی است و در آبان ماه نیروهای تخصصی در این بیمارستان آغاز به کار خواهند کرد.

این مقام مسوول گفت: در حال حاضر این بیمارستان به تکمیل تجهیزات فنی و نیرویی نیازمند است که در دستور کار قرار دارد.

** سفر درمانی هفتگی ۸۰ بیمار دیالیزی ازشهرهای عباس ابادوتنکابن به شهرهای دوردست

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در تمام کشور اجرا شد و با همه کمبودها نتیجه مطلوبی داشت و باید ادامه‌دار باشد، اظهار کرد: غرب مازندران و شرق استان گیلان بسیار محروم است و هر چه می گذرد این محرومیت ملموس تر می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان این بیماران در منطقه دچار مشکلات فراوانی هستند و به طوری که برای مداوای خود به شهرهای ساری ورشت مرجع مراجعه کنند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات در این منطقه، باید بیمارستان فوق تخصصی در تنکابن ایجاد شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احداث بخش دیالیز از نکات ضروری در این بیمارستان و منطقه است، افزود: ۸۰ بیمار دیالیزی در تنکابن و عباس‌آباد حضور دارند که باید برای درمان به شهرستان های همجوار مراجعه ‌کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان عباس آباد و تنکابن مهمان پذیر هستند و برخی از مسافران نیز بیمار کلیوی هستندکه ضرورت وجود دستگاه دیالیز در این مرکز را دو چندان می‌کند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، تصریح کرد: مسیر عباس آباد به کلاردشت یک جاده استراتژیک محسوب می شود که متاسفانه فاقد اورژانس و آمبولانس است و با توجه به هجمه مسافر در این مسیر، دانشگاه علوم پزشکی باید در این موضوع نیز ورود کند.

در ادامه سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران، کلنگ احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور به زمین زده شد.

شروعی برای پایان یک انتظار ۶ ساله

صفرعلی اسماعیلی نماینده مردم محمود آباد، نور و رویان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مثلث خدمتی که در نور ایجاد شده است حیات تازه ای به این شهرستان بخشید.

نماینده مردم نوردر مجلس با اشاره به اینکه پس از ۶ سال آرزوی مردم در احداث این بیمارستان برآورده شد، ابراز امیدواری کرد: با همدلی و اتحاد مشکلات برطرف می شود،
وی تصریح کرد: ۳ درمانگاه در چمستان، لاویج و رویان در حال احداث است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم که زودتر به بهره برداری برسد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجوز مرکز اورژانس دریایی نیز دریافت شده است و امیدواریم به زودی تجهیزات و نیروی انسانی برای این امر در نظر گرفته شود.

تعامل مردم و دولت دلگرم کننده است

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در آئین گلنگ زنی درشهرستان نور اظهار کرد: برخی از پروژه های متوقف شده در این شهرستان به سرانجام رسیده و تعامل مردم و دستگاه های اجرایی در همه صحنه ها دلگرم کننده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: امیدواریم بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین، هر چه سریعتر به پایان برسد و جشن بهره‌برداری آن را برگزار کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین با ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در ۴ طبقه، بخش های داخلی ۲۴ تختی، جراحی زنان و زایمان، کودکان بخش اعصاب و روان با ۱۴ تخت، نوزادان با ۶ تخت، آی سی یو با ۹ تخت، سی سی یو با ۹ تخت و پست سی سی یو با ۱۰ تخت، بخش ال دی ار با ۷ تخت، مجموعه تشخیصی، آزمایشگاه تشخیص طبی و تصویر برداری کلنگ‌زنی شد.

کلنگ‌زنی ها به افتتاح ختم می شود

وزیر بهداشت ودرمان واموزش پزشکی همجنین نیز در این آئین اظهار کرد: این کلنگ‌زنی‌ها به همین امر محدود نمی شود و امیدواریم افتتاح شود.

هاشمی تصریح کرد: بخش اورژانس این بیمارستان با توجه به گردشگر بودن منطقه باید مجهز و بزرگ دیده شود.

درادامه، وزیر بهداشت و درمان در حاشیه حضور خود در مازندران از مناطق سیل زده و پل نوشهر نیز بازدید به عمل آورد.
همچنین وزیر بهداشت ودرمان واموزش پزشکی با اشاره به مشکلات بیماران شیمی‌درمانی اظهار کرد: داروهای بیماران شیمی درمانی که مورد تأیید انجمن آنکولوژیست‌های کشور است دارای پوشش بیمه‌ای بوده، این داروها توسط افرادی که فوق تخصص خون و سرطان در دو بخش کودکان و بالغان هستند، تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وزیر بهداشت یاداورشد: البته برخی بیماران ترجیح می‌دهند که از موارد مشابه خارجی استفاده کنند که پوشش بیمه‌ای ندارد البته حق با بیمه است که داروهای وارداتی را مورد حمایت قرار ندهد زیرا داروهای مورد تأیید چندین سال مطالعه حیوانی و انسانی می‌شود و از بوته های ازمایشگاهی فراوان عبور می کند و مورد سختگیری‌های جدی است.

این مقام مسؤول بلندپایه بهداشت ودرمان بیان کرد: تمامی اقلامی که برای انواع بیماری‌های صعب‌العلاج موجود است، پوشش لازم را با بیمه‌های پایه دارند و بیمه‌های تکمیلی با توجه به رقمی که بیمار پرداخت می‌کند پوشش لازم را انجام می‌دهد.
وزیر بهداشت تصریح کرد:برخی افراد با وجود داروهای شیمی‌درمانی تولید کشور، تمایل دارند که موارد مشابه خارجی را استفاده کنند اما داروهای خارجی تحت پوشش بیمه نیست.

این مقام مسوول بااشاره به راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در آمل گفت: ایجاد دانشگاه و دانشکده نظام‌های خاصی را تبعیت می‌کند، هر چند این فرآیند به‌صورت شورایی با رعایت مقررات است و وزیر تنها یک رأی در آن شورا دارد پس نمی‌توان در این زمینه قولی داد.

افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید سید ابراهیم صالحی بابلسر

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید سید ابراهیم صالحی
کلینیک تخصصی شهروند در زمینی به مساحت ۶۹۵۴ مترمربع که از سوی پدر شهید سید ابراهیم صالحی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت ساخت این کلینیک اهدا شده بود با حضور وزیربهداشت در بابلسر افتتاح شد.
دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه هفت و نیم میلیارد تومان بابت ساخت و تجهیز کلینیک تخصصی شهروند هزینه شده ،افزود: زيربناي کلينيک تخصصي شهروند ۱۷۳۰ متر است.
این مقام مسوول گفت: ۷۰۰ میلیون تومان به صورت رایگان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر بابلسر برای محوطه سازی و پروانه کسب تخصیص داده شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد؛ خدمات تخصصی و فوق تخصصی این مرکز شامل بخش‌های قلب، مغزواعصاب، جراح مغزواعصاب، دندانپزشکی، رما تولوژی، داخلی، اطفال، عفونی، اورولوژی، جراح گوش و حلق و بینی، جراح چشم پزشکی، زنان و زایمان، رادیولوژی، سونوگرافي، آندوسکوپي، کلونوسکوپي، اکوکارديولوژي و تست ورزش است. عضو شورای اداری استانداری گفت: حدود ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در این مرکز فعالیت می‌کنند.


افتتاح خوابگاه بزرگ دانشجویی و مجموعه ورزشی چند منظوره دانشگاه علوم پزشکی مازندران
با حضور دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خوابگاه بزرگ دانشجویی ومجموعه ورزشی چند منظوره مجمتع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)افتتاح شد.
خوابگاه دخترانه مجتمع پیامبر اعظم (ص) ساری در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در تیرماه ۹۴ آغاز شد و در ۴ طبقه و ۱۲۰ واحد دو خوابه برای اسکان ۱۰۰۰ نفر و با هزینه ای بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است.همچنین مجموعه ورزشی چند منظوره مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع احداث شده و شامل سالن چند منظوره فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، سالن تیراندازی ۱۰ خط دیجیتالی، سالن بدنسازی و کشتی می باشد. .
براساس این گزارش، این مجموعه ورزشی بزرگترین پروژه ورزشی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دولت تدبیر و امید است که برای احداث آن، ۵ میلیارد تومان و برای تجهیز این مجموعه ۱ ميليارد تومان هزينه شده است.
همچنین در کنار این مجموعه پیست دو و میدانی و پارکینگ اختصاصی نیز احداث شده است.

چالش کمبود کادر درمانی در وزارت بهداشت

چالش کمبود کادر درمانی در وزارت بهداشت

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار