کد خبر: ۶۶۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 13 October 2018

شمس الدین گفت: در چنین شرایط حساسی انزلی ۳ ماه است که بخشدار و یک ماه است که فرماندار ندارد که انسان وقتی عدم این معرفی را پرس و جو می کند بیشتر متعجب می شود.


حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به اتمام فرصت ۱۴ روزه برای تکمیل مزار شهدای گمنام خاطر نشان کرد: با توجه به نامساعد بودن هوا در این مدت اما بحمدالله مسئولان مربوطه در شهرداری و شورای اسلامی شهر اقداماتی را برای تکمیل مزار شهدای گمنام شهرستان انجام داده اند که بنده تا اتمام پروژه، فعالیت ها را دنبال خواهم کرد اما من به عزیزان در سپاه نیز گفته ام که مسئولیت این اقدام با شما بوده و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در این خصوص مسئولیت دارد.

روز شهرستان و گرامیداشت واقعه ۲۳ مهر دیگر موضوعی بود که وی در سخنان خود به آن اشاره و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه تصریح کرد: این اتفاق از جمله مسائلی بود که اگر مورد تعلل قرار می گرفت نه تنها انزلی بلکه ممکن بود استان گیلان از دست برود.

خطیب جمعه انزلی در ادامه به مواضع منفی و ناشایستی که برخی افراد نسبت به این واقعه گرفته اند نیز اشاره و خاطر نشان کرد: توجه به چنین اتفاقات و ثبت آن در تاریخ بسیار حائز اهمیت است، برخی ها از روی نادانی که عموما در صراط مستقیم سیاسی نیز نیستند گاهی اوقات سخنانی را مطرح می کنند که شایسته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین افزود: بزرگداشت این مراسم با شب شهادت حضرت رقیه (س) و آغاز پیاده روی زائران اربعین تقارن دارد لذا مقرر شده است که اجتماع بزرگ زائران در این تاریخ برگزار شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ۷ صفر که مصادف با روایتی از شهادت امام حسن (ع) بوده و روز بزگداشت سلمان فارسی نیز نام گذاری شده است در وصف این افتخار ایرانیان گفت: مقام و منزلت ایشان و گرایششان به پیغمبر و تبعیت داشتنشان از امیرالمومنین علی (ع) در طول تاریخ مثال زدنی است و پیغمبر اکرم (ص) از ایشان به عنوان سلمان محمدی یاد کرده اند.

امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به سئوال یکی از شاگردان امام صادق (ع) که از ایشان پرسیده بودند چرا همیشه از سلمان به طور ویژه ای یاد می کنید خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) تبعیت کردن از نظر امیرالمومنین (ع) به عنوان ولی زمان در تمامی مسائل و ترجیه دادن نظر ایشان بر نظر شخصی و همچنین هم نشینی با فقرا و دوری از مال اندوزان و علم و عالم ذئست بودن ایشان را سه ویژگی مهم سلمان فارسی دانسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در توصیف این ویژگی ها تصریح کرد: مسئولان در جامعه اسلامی در هر بخشی که قرار می گیرند باید تابع ولی باشند و خواست ایشان را مقدم بدانند و مبادا به هوای نفسشان اقدام کنند و چه برسد به خواسته ی دشمن.

وی در ادامه افزود: گاهی اوقات برخی ها بیانات ولی را به نفع منابع خود مصادره به مطلوب می کنند که ماجرای تصویب ctf یکی از آنهاست و همه این ها با وجود اینکه وزیر خارجه بر بی فایده بودن چنین طرحی تاکید داد انجام شد و این زمانی است که ما می فهمیم بین رابطه سلمان با ولی زمانش و رابطه مسئولان و ولی زمانه چقدر فرق است.

مستضعف گرا بودن از دیگر ویژگی های سلمان فارسی بود که خطیب جمعه انزلی در توصیف این ویژگی تاکید کرد: او با مستضعفین نشست و برخواست داشت و با اهل ثروت رابطه خوبی نداشت که متاسفانه امروز در برخی از کارگزاران کشور عکس این ویژگی وجود دارد و این در حالی است که رسیدگی به محرومین چقدر مورد تاکید رهبری است ؟ و چقدر به آن عمل شده است؟ در همین انزلی بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب وضعیت برخی روستاییان به گونه است که وقتی به دیدنشان می رویم انسان را متاسف می کند.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه گفت: مشکل اقتصادی معیشت اکثریت جامعه ما که عمدتا از افراد مومن و موقید به حلال و حرام الهی هستند را تحت تاثیر و فشار گذاشته است، امروزه جامعه ما نیاز به مسئولان دلسوز و جهادگر و ولایی دارد، ما از خدا می خواهیم که با امدادی الهی خود شر مسئولان غیر ولایی و غیر دلسوز را سر همه مردم ایران کم کند.

وی در پایان برای دومین بار با انتقاد از وضع مدیریت شهرستان به عدم معزفی فرماندار و بخشدار در انزلی نیز اشاره و تاکید کرد: در چنین شرایط حساسی انزلی ۳ ماه است که بخشدار و یک ماه است که فرماندار ندارد که انسان وقتی عدم این معرفی را پرس و جو می کند بیشتر متعجب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار