کد خبر: ۶۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶ 13 October 2018

 

 

به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا تابش بعدازظهر سه‌شنبه در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان تالش در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مناطق آسیب دیده در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر مهم ترین اقدام از سوی مسئولان و دستگاه های ذیربط بهبود شرایط فعلی در مناطق سیل زده با استفاده از ماشین‌آلات و امکانات موجود است.

وی با بیان اینکه بعداز بهبود وضعیت، کارشناسان برای برآورد خسارت‌های سیل در این مناطق حاضر می شوند، افزود: براساس تصمیمات گرفته شده در مجموع حدود ۵۰ میلیون تومان وام و تسهیلات جهت ساخت هر واحد منزل مسکونی که به خسارت دیدگان پرداخت می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه به هرخانوار ۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود، گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی درحوزه شهری به هرخانوار ۴۰ میلیون تومان و  در حوزه روستایی نیز ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه برای تعمیرات واحدهای مسکونی نیز حدود ۱۲میلیون تومان تسهیلات با سود اندک پرداخت می شود، تصریح کرد: ۱۰ میلیون تومان تسهیلات نیز برای تهیه زمین به خسارت دیدگان سیلاب پرداخت می شود.

تابش با اشاره به اینکه در سیل اخیر به حدود دو هزار و ۴۰۰ منزل مسکونی در استان گیلان خسارت وارد شده است، ادامه داد: از این تعداد ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده و قابل سکونت نیست.

به گفته این مسئول به صاحبان واحدهای مسکونی که در حاشیه و بستر رودخانه اقدام به ساخت و ساز مجدد کنند هیچ گونه وام و تسهیلاتی تعلق نمی گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار