کد خبر: ۶۶۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱ 11 October 2018

تابناک / سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در این رابطه اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت توده هوای کم و بیش ناپایدار در منطقه است.


وی اضافه کرد: براین اساس طی 48 ساعت آینده در بعضی نقاط افزایش ابر ، وزش باد و رگبار باران و رعدو برق ( ارتفاعات و دامنه ها به طور موقتی شدید) و در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می شود.


غلامی تصریح کرد :بر اساس همین نقشه های هواشناسی آسمان استان برای امروز (چهارشنبه) در بعضی نقاط افزایش ابر ، وزش باد ، رگبار باران و رعدو برق ( بویژه ارتفاعات و دامنه ها بطور موقتی شدید) و برای روز پنجشنبه بعضی نقاط فزایش ابر، وزش باد ، رگبار باران و رعدو برق ( بویژه عصر و شب در پاره ای نقاط شدید) پیش بینی می شود.


وی با بیان اینکه در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است؛ افزود: از روز جمعه ناپایداری ها تقویت می شود و بنابراین برای روز جمعه نیز گیلانی ها باید در انتظار آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، بعضی ساعت بارندگی ، وزش باد و رعدو برق ( پاره ای نقاط شدید) و کاهش نسبی دما باشند.
غلامی خاطرنشان کرد؛ پیش بینی های یادشده براساس نقشه های پیش یابی تهیه شده و احتمال تغییر در نقشه ها طی روزهای پیش رو وجود دارد.
بیشینه دما در استان طی 24 ساعت گذشته ( بازه زمانی 9:30 تا 9:30 روزبعد) رشت و منجیل با 25 درجه سلسیوس و کمینه دما طی همین مدت 10 درجه سلسیوس ثبت شده است.
در باران چند روز گذشته فقط در شهرستان رودسر طی تنها 24 ساعت 301 میلیمتر باران بارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار