کد خبر: ۶۶۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴ 11 October 2018

امام‌جمعه آستارا در نشست هم‌اندیشی مسئولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از واگذاری 25 ساله راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا به جمهوری آذربایجان و کوه‌خواری در گردنه حیران به بهانه اصلاح پیچ و تعریض جاده انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و دیدار صمیمی مسئولان دستگاه‌های اجرایی با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اظهار کرد: حضور نماینده ولی‌فقیه در این شهرستان، امیدها را در دل ما زنده کرد.

وی با بیان اینکه حضور آیت‌الله رسول فلاحتی در شهرستان آستارا شور و نشاط مضاعفی را به این شهرستان بخشیده و این حضور به پیشنهاد و اراده خود نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان صورت گرفته گفت: خود نماینده ولی‌فقیه دوست داشتند که مسئولان و مردم شهرستان آستارا را از نزدیک ببینند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه این شهرستان مرزی با سابقه فرهنگی و انقلابی خود نه تنها در سطح استان گیلان، بلکه در سراسر کشور زبان‌زد است افزود: شهرستان آستارا یک دوره‌ای محل صدور معلم به دیگر شهرستان‌های کشور بوده و این افتخار در پیشانی این شهرستان مرزی ثبت شده است.

حافظ‌نیا با بیان اینکه نگاه مسئولان استانی نباید به شهرستان آستارا مثل دیگر شهرهای استان باشد تصریح کرد: این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر محل تردد اتباع و زائرین خارجی عتبات عالیات بوده و روزانه حدود سه‌هزار نفر به‌واسطه مرزی زمینی شهرستان آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امکانات درمانی و شهری شهرستان آستارا جواب‌گوی نیازهای شهروندان و گردشگران نیست افزود: در بحث بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و این مشکلات را بهتر بود که مسئولان شبکه بهداشت و درمان در محضر شما بازگو می‌کردند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه به دلیل نبود مراکز درمانی در این شهرستان مجبور هستیم بیماران را به مرکز استان اعزام کنیم و استان‌های هم‌جوار طبق قوانین از پذیرش بیماران ما خودداری می‌کنند گفت: این صحبت‌ها را بارها از تریبون نماز‌جمعه مطرح کرده‌ام، اما مسئولان استانی دانشگاه علوم پزشکی توجهی به این صحبت‌ها نمی‌کنند.

امام‌جمعه آستارا افتتاح ساختمان جدید بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا را زودهنگام و در آستانه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دانست و تصریح کرد: مراجعات حضوری و تلفنی درخصوص وضعیت نابه‌سامان بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان از حالت عادی آن خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات موجود در این شهرستان نظیر: اسکله و راه‌آهن باید به درد مردم خورده و مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها را برطرف کنند افزود: اسکله و خط‌ریلی آستارا-آستارا محل عبور کالا بوده و هیچ سودی از این امکانات برای مردم شهرستان آستارا حاصل نمی‌شود.

حافظ‌نیا بیشترین سود راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا را برای جمهوری آذربایجان دانست و بیان کرد: منافع راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا در اثر کم‌کاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای مدت 25 سال به جمهوری آذربایجان واگذار شده است، درحالی‌که ترافیک و گردو‌غبار آن را ساکنین منطقه می‌خورند.

امام‌جمعه آستارا با تأکید براینکه بین مسئولین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با وجود امکانات محدود هم‌دلی و اتحاد خوبی وجود دارد گفت: مسئولین دستگاه‌های شهرستان آستارا در راستای منافع شهرستان همه متفق‌القول و متفق‌النظر هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر به فکر حفظ تمامیت ارضی استان گیلان و شهرستان آستارا هستیم باید امکانات و خدمات خود را ارتقا دهیم افزود: گردنه حیران و شهرستان آستارا فرزندان جدایی‌ناپذیر استان گیلان هستند و به کسی اجازه نمی‌دهیم که گردنه حیران و شهرستان آستارا را از استان گیلان جدا کند.

حافظ‌نیا بابیان اینکه حفاظت از تمامیت ارضی استان گیلان و شهرستان آستارا نیاز به تدبیر دارد اظهار کرد: مسئولان استانی و شهرستانی در حفظ تمامیت ارضی استان از انجام کارهای شتاب‌زده، عجولانه، احساساتی خودداری کرده و از روی تدبیر و برنامه عمل کنند.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه گردنه حیران به دلیل انجام برخی بی‌مهری‌ها حیران مانده است تصریح کرد: برخی‌ها با عناوین مختلف نظیر: اصلاح پیچ و تعریض جاده به انفال الهی و منابع طبیعی دست‌درازی کرده و ازقبل کوه‌خواری و جنگل‌خواری امرارمعاش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار