کد خبر: ۶۶۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴ 11 October 2018

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عصر امروز با حضور در اسالم تالش از قبور مطهر شهدای گمنام اسالم که درخطر سیل گرفتگی قرارگرفته بود، بازدید کرد.

 

اسماعیل نجار در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تالش با اشاره به ساماندهی رودخانه جنب مزار شهدا اظهار کرد: مجموعه مدیریت بحران برای کمک به ساماندهی رودخانه به اسالم آمده و کمک به مناطق سیل‌زده و در معرض سیل جزو وظایف سازمان مدیریت بحران است.

وی با اشاره به وقوع سیل در استان‌های شمالی گفت: باید از صبر، شکیبایی و همراهی مردم تالش در این حادثه قدردانی شود و نیز از تلاش مسئولان استانی و شهرستانی که از لحظات اولیه سیل در کنار مردم بودند قدردانی کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اساس کار سازمان مدیریت بحران پیشگیری است تصریح کرد: از روز سه‌شنبه در مورد بارش‌های شدید پیش‌بینی‌های صورت گرفته بود و بر اساس آن هشدارها و اطلاعیه‌های صادر که مؤثر واقع شد، شدت بارشی که در استان گیلان بود در برخی نقاط از 300 میلی‌متر در 24 ساعت نیز فراتر رفته است.

نجار با ابراز خوشحالی از اینکه بارش سیل تلفات جانی نداشت بیان کرد: تخلیه خانه‌ها در منطقه سیل‌زده خرجگیل موجب شده از تلفات انسانی جلوگیری شود و این‌یک کار ارزشمندی است.

 

وی با اشاره به زمان بازسازی مناطق سیل‌زده تالش تصریح کرد: امکانات، زیرساخت‌ها، ابنیه و پل‌ها در مناطق سیل‌زده از بین رفته‌اند و پس از بازسازی مسیرها و ایجاد راه‌ها و مسیرهای فرعی، خسارات مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، برآورد اعتبار و به دولت منعکس و پس از تصویب در هیئت دولت، برای پیگیری در اختیار استان و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر کشور با تأکید بر پای‌کار بودن تمامی دستگاه‌های اجرایی در زمان بحران افزود: تمام دستگاه‌ها موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات ضروری را انجام دهند.

به گزارش فارس، از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان مدیریت بحران کشور حضور در منطقه سیل‌زده خرجگیل اسالم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار