کد خبر: ۶۶۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲ 10 October 2018

تابناک / معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت:‌ عملکرد بانک‌های عامل گیلان در پرداخت تسهیلات بوم‌گردی به ویژه در طرح‌های بزرگ راضی کننده نیست.

سیدمحمد احمدی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت:‌ بانک‌های عامل چهارگانه استان گیلان باید در پرداخت تسهیلات به طرح‌های بوم‌گردی به ویژه برای پروژه‌های بزرگ فعال‌تر از این‌ها عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان عنوان کرد:‌ از رؤسای بانک‌های عامل گیلان انتظار داریم در راستای جلوگیری از ایجاد انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تخصیص پیدا کرده به استان شروط لازم را رعایت کرده و توجه بیشتری داشته باشند.

احمدی با تأکید بر اینکه باید فرآیندهای فعلی در جهت پرداخت تسهیلات اشتغال تغییر کند افزود:‌ باید با رفع نواقص موجود نسبت به بهینه کردن نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اقدام شود تا در مرحله دوم پرداخت این تسهیلات با انحرافات موجود در سطح استان گیلان مواجه نشویم.

وی به برخی از گمانه‌زنی‌های منفی که در بحث انحرافات پیش آمده در مورد گیلان مطرح شده اشاره کرد و اظهار داشت:‌ فاصله گرفتن سرمایه‌گذاری‌ها از حوزه‌های مولد و گرایش آن به سمت مشاغل خانگی در استان گیلان بحثی است که این روزها در کشور علیه گیلان مطرح شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان تصریح کرد:‌ برای جلوگیری از انحرافات پیش آمده و کنترل وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی،‌ نحوه عملکرد و رویکرد بانک‌های عامل استان گیلان نسبت به پرونده‌های در نوبت انتظار دریافت وام کنترل می‌شود.

احمدی با انتقاد از رویکرد و نحوه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان گیلان ابراز داشت:‌ در حال حاضر طرح‌های اشتغالزایی بسیار خوبی در حوزه ورزش در نوبت دریافت تسهیلات هستند بنابراین انتظار داریم اداره کل ورزش و جوانان گیلان نسبت به تحقق این طرح‌ها حساس‌تر عمل کند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ‌گونه تسهیلات پرداختی در حوزه ورزش استان گیلان نداشته‌ایم بیان داشت:‌ مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان باید قبل از پایان مرحله نخست پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به استان از طرح‌های اشتغال این حوزه بیشتر از این‌ها حمایت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به پروژه‌های بوم گردی در استان گیلان کمتر از 3 درصد گزارش می‌شود که این آمار در مقایسه با کل کشور به هیچ عنوان مطلوب و مورد رضایت نیست.

احمدی با بیان اینکه بیشترین انحرافات واقع شده در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مربوط به شهرستان تالش است افزود:‌ علاوه بر افزایش تحرک و پویایی بانک‌های عامل گیلان در جهت پرداخت تسهیلات بیشتر به پروژه‌های بزرگ بوم گردی باید نحوه این پرداخت‌ها به سرعت اصلاح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار